Gå til innhold

Katt som later som den biter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere ganger når jeg har sovet har katten vår liksom latt eller påbegynt å bite, men så stoppet seg selv. Hun har aldri bitt meg på dagtid, og det er mannen min som har oppservert dette. 

Hva er denne atferden? 

Anonymkode: 46761...13b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Katten min biter meg i leggen når han vil ha oppmerksomhet, og når han møter blikket mitt stopper han.

Når jeg koser med han, kan han også plutselig bite lett i hånden min fordi han gir beskjed om at han ikke ønsker mer kos.

Endret av Tough cookie
Skrevet

Oppmerksomhet og for å se om du lever. Katter trur at man er syk eller dø når vi sover.

Anonymkode: 94237...052

Skrevet

Ok, takk begge. Så da vet jeg det ikke er av vond vilje. Vi tenkte kanskje at den hadde lyst til å bite, men ombestemte seg. 

Skrevet

Det er som regel lek 

Anonymkode: 08456...a1d

Skrevet

Når du sover og? De er jo rovdyr.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2025 den 16.26):

Oppmerksomhet og for å se om du lever. Katter trur at man er syk eller dø når vi sover.

Anonymkode: 94237...052

Nei, katten har ingen formening om sykdom og død. Men den trives jo best med at vi er våkne, slik at katten kan få kos, oppmerksomhet, mat osv. Så hvis vi sover lengre enn vi pleier, f eks, vil den prøver å få oss våken på ulikt vis. Min katt kommer opp i sengen. Hjelper ikke det, setter den igang med "det er veldig synd i meg akkurat nå" mjauing. Den vet at akkurat det får meg opp 🤣

Anonymkode: f7708...253

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...