Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har sett litt på dette studiet:

matematikk årsenhet

Jeg er snart ferdig utdannet økonom, men synes dette faget så veldig interessant ut. Har alltid likt matte og ønsket å gå videre med det. Også veldig nysgjerrig på å få innføring i informatikk siden jeg er interessert i data. jeg ønsker altså å ta faget av interesse.

men så er da spørsmålet: vil dette faget være et godt suplement til min øknomutdannelse, vil jeg bli mer attraktiv på arbeidsmarkedet med dette suplementet? Eller er det ikke nok fordypning til at det spiller noen rolle om jeg tar faget eller ikke.

Jeg ønsker altså å ta faget av interesse, men bør også ha utbytte av det. Jeg har stort studielån fra før (har tatt fag før bare pga interesse ;) ) og kan ikke la meg rive med.

Hvis noen har erfaringer å dele, så kom med dem :)

Skrevet

økonomi kan væe så mangt :) har du studert finans eller samf øk vil jeg tro dette kan være et bra supplement. er du derimot utdannet innen bedriftsutvikling , ledelse el l ser jeg ikke så mye vits i det. Så det spørs vel litt hvilken økonomiutdannelse du har....

Gjest Gjest
Skrevet

Utdanner meg innen den kvantitavie delen av økonomifaget. har ikke tatt valget på akkurat hva jeg skal bli (hvem kan vel si det med sikkerhet ;) ), så derfor tenkte jeg dette faget kunne være med å utdype mine evner innen tall. det er nok av mine medstudenter som bevisst velger bort alt av tall/regnskap til fordel for mer "mykere" fag som managment osv. Jeg tenkte kanskje jeg blir mer attraktiv ved at jeg har et rent matte/informatikk fag også? Eller spiller ikke sånt noen rolle i vurdering av kandidatene, så lenge det bare er en årsenhet og ikke en bachelor.

Jeg synes jo faget ser spennende ut, og håper det vil hjelpe gi meg mer kompetanse enn det jeg får ved å kun ta min økonomiutdannelse.

Noen synspunkter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...