AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #1 Skrevet 22. desember 2025 Jeg har nesten skrevet ferdig et manus og vurderer å prøve å sende til forlag. Så fant jeg dette https://www.skrivekurs.no/ Noen som har erfaringer? Eller bør jeg sende til et mer tradisjonelt forlag. Hvorfor eller ikke? Har noen erfaringer med Skriveakademiet? Takk. Anonymkode: d6688...94a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #2 Skrevet 23. desember 2025 Nåløyet hos vanlige forlag er veldig lite, men jeg ville forsøkt likevel! Det er mye lettere å nå ut i bokhandel om forlaget er har en salgsavdeling og kan markedsføre boka di. Om du blir refusert av forlagene, så kan du jo teste det du fant, har ikke hørt om det. Men virker som en form for selvpublisering. Anonymkode: 0a85f...08d
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #3 Skrevet 23. desember 2025 Tusen takk! Jeg oppfattet dem som en form for selvpublisering ja. Jeg har tro på manuset mitt, har betalt to erfarne til å lese det. Anonymkode: d6688...94a
skeiv-ostepop Skrevet 27. desember 2025 #4 Skrevet 27. desember 2025 Du kan jo og vurdere å utgi selv? 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar #5 Skrevet 1. januar På godt norsk kalles dette svi****. I praksis er dette selvpublisering, men i tillegg må man også lønne "forlagets" ansatte; hadde 18-åringen som har "gitt ut" en diktsamling ingen vil ha, trykket boken på egen hånd, hadde hun fått dette langt billigere. Mener «hybridforlag» selger en urealistisk forfatterdrøm – De må få vite at boka mest sannsynlig ikke blir kjøpt, sier Forfatterforeningen. https://www.nrk.no/kultur/_hybridforlag_-tar-betalt-for-a-realisere-forfatterdrom_-_-de-ma-vaere-brutalt-aerlig-med-kundene-sine-1.17709916 Sitat Nøyaktig pris ville ikke attenåringen si, men det lå et sted mellom 70.000 og 100.000 kroner. Men prisen og alderen fikk flere til å reagere: – Man tjener kanskje maks 100.000 på å gi ut en diktsamling i Norge. Å ta den prisen fremstår for meg som å utnytte et ungt menneske, sier William Mørch, redaktør i litteraturtidsskriftet Bokvennen litterær Avis til NRK. Det finnes alltid noen som vil håve inn penger på andres drømmer uten at man kommer nærmere oppfyllelsen av drømmene; når ikke bibliotekene ville ha en eneste bok fra dette "forlaget" i innkjøpsordningen i 2024, sier det vel det meste. Anonymkode: 524cd...85c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå