AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #1 Skrevet 22. desember 2025 Jeg bruker mye astmamedisiner, og når jeg begynte med de fikk jeg sopp i munnhulen. Etter det har jeg blitt super nøye med å skylle etter jeg har tatt de, samt pusse tenner. Så det har holdt nå i 1,5 år. Så blir jeg kraftig forkjølet, jeg er tett i nesen og lagt merke til at jeg er veldig tørr i munnen om natten. Ser nå at tunga mi har belegg på siden og midten er den helt glatt, dette må jo være sopp igjen. Sist var det et mareritt å bli kvitt dette, og denne miksturen var grusom. Har noen blitt kvitt det uten den miksturen? Anonymkode: 4d48d...b55
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #2 Skrevet 22. desember 2025 Du må bruke nystimex miksturen. Ikke begynn å eksperimenter med å bli kvitt det ute. Anonymkode: 9110b...5a6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #3 Skrevet 22. desember 2025 Jeg går også på astmamedisin. Får trøske som det heter hver gang jeg må gå på penicillin eller når immunforsvaret sliter. Har aldri tatt noen mikstur, det har alltid bare forsvunnet av seg selv etter noen dager. Du må ikke bruke noen ting, kroppen din tar seg av det på egenhånd. Anonymkode: 18b88...dea
Ulven Skrevet 22. desember 2025 #4 Skrevet 22. desember 2025 Nystimex smaker mye bedre, så be om å få den. ØNH-legen min sa man kunne prøve å skylle med farris gjennom dagen, men at dette kun var en hjelp i starten for å se om man kan slå tilbake soppen. Er det blitt skikkelig soppinfeksjon er det kun soppdrepende midler som hjelper.
Skogshuldra Skrevet 22. desember 2025 #5 Skrevet 22. desember 2025 Jeg bruker mye astma og kolsmedisiner/inhalatorer. Har i tillegg veldig nedsatt immunforsvar. I perioder får jeg sopp i munnen, og ved en anledning søkte jeg på "kjerring-råd" for dette. Leste om tytterbær/tyttebærsyltetøy, og safta spesielt. Tenkte det ikke var gæernt å prøve! Funka gitt Tar en t-skje, "sirkulerer det rundt i munnen og lar det være lengst mulig i munnen før jeg svelger. Gjentar fire-fem ganger om dagen i 3-4 dager. Borte!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå