Gå til innhold

Julebakst hvordan prise seg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har bakt en del havreflarn å lurer på hva jeg kan ta i pris skal selge i fine cellofanposer med 10 enkle og andre poser med 10 dobble med sjokolade🍪🍫solgte nylig 6pakk med gule bomber til 100kr å ble solgt på et blunk å fikk forespørsel om flere poser! Så måtte bake ekstra😅🎄🍫

Anonymkode: 45516...0e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

250 kroner per pose. Jeg hadde gjerne kjøpt.

Anonymkode: cdef6...33c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

250 kroner per pose. Jeg hadde gjerne kjøpt.

Anonymkode: cdef6...33c

250 kroner for 10 havreflarn? Er du spik spenna gæren? 25 kroner pr stk...

Nei 50,- maks.

Anonymkode: 011ee...f3f

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Havreflarn tar 45 min å lage, inkl oppveiing, visping og steking. Til 35 havreflarn går det ca 75 g smør, 100 g havregryn, 130 g sukker, 1 egg og en ts bakepulver. Inkl sjokolade og strøm koster det under 50 kr å produsere. Pluss på en tier for innpakning. Da koster et havreflarn under 2 kr. Da kan du ta max 4-5 kr pr havreflarn. Noe mer kan ikke forsvares. Ikke noe jeg ville brukt fritiden min til, og ei heller brukt penger på å kjøpe. 

Anonymkode: 3205e...6c4

• Liker 1
Skrevet

Folk som ikke liker eller gidder p bake selv betaler gjerne litt mer. Men ville lagt meg en del under prisen bakeri, bokser fra butikk, gårdsutsalg, marked osv. 

Du kan ha et heldig med første posen. Ikke sikkert alle er villig til å betale likt. 

Havreflarn 10pk: 25kr 

Havreflarn med sjokolade 10pk: 35kr

Gule bomber 6pk: 35kr

Da får du gjerne solgt mer også. Doble pakker kan feks gi noe avslag. Også større bokser med mange. Dere kan jo bli enig om pris. Bedre å få solgt enn ikke.

Kan også foreslå å lage karameller og brente mandler. 

Anonymkode: 20b48...3c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Havreflarn tar 45 min å lage, inkl oppveiing, visping og steking. Til 35 havreflarn går det ca 75 g smør, 100 g havregryn, 130 g sukker, 1 egg og en ts bakepulver. Inkl sjokolade og strøm koster det under 50 kr å produsere. Pluss på en tier for innpakning. Da koster et havreflarn under 2 kr. Da kan du ta max 4-5 kr pr havreflarn. Noe mer kan ikke forsvares. Ikke noe jeg ville brukt fritiden min til, og ei heller brukt penger på å kjøpe. 

Men allikevel gidder du å bruke fritiden din på å legge igjen et svar🤦🏼‍♀️

Anonymkode: d1216...f2f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men allikevel gidder du å bruke fritiden din på å legge igjen et svar🤦🏼‍♀️

Anonymkode: d1216...f2f

Jeg ville ikke giddet å bruke fritiden min på å lage for å selge til andre, nei. For en times arbeid for andre ville jeg sittet igjen med under 100kr pr time… 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.12.2025 den 0.28):

Folk som ikke liker eller gidder p bake selv betaler gjerne litt mer. Men ville lagt meg en del under prisen bakeri, bokser fra butikk, gårdsutsalg, marked osv. 

Du kan ha et heldig med første posen. Ikke sikkert alle er villig til å betale likt. 

Havreflarn 10pk: 25kr 

Havreflarn med sjokolade 10pk: 35kr

Gule bomber 6pk: 35kr

Da får du gjerne solgt mer også. Doble pakker kan feks gi noe avslag. Også større bokser med mange. Dere kan jo bli enig om pris. Bedre å få solgt enn ikke.

Kan også foreslå å lage karameller og brente mandler. 

Anonymkode: 20b48...3c8

Tusen takk for tips🥰solgte ganske godt med bomber til den prisen og fikk flere bestillinger, ville aldri solgt til bare 35kr da det koser en del å lage å tar en god del tid, derimot havreflarn er lettere å koster ikke like mye å lage😁

Anonymkode: 45516...0e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...