treningsjenta Skrevet 3. april 2006 #1 Del Skrevet 3. april 2006 idag giukk kurderne ut å ba alle turister om å holde seg unna tyrkia, for de ville ramme turistområder, hoteller, velkjente reisebyråer og attraksjoner... de gikk regelrett ut og påpekte det! jaja... der røk tyrkia turen min! jeg vet at sjansen er minimal til at det smeller en bombe eller to, den ene uka jeg skal være der... men i ogmed at de faktisk har gått ut med det, er det heller ingen vits i å ta sjansen.... noe annet er om det er uroligheter, noe det har vært lenge... men nå så står de frem!! de vil ramme turistene, fordi turistene er tyrkias hovedinntekt... derfor går de også ut å sier at det er tursistene de vil ta, og derav nekter folk å reise dit, og tyrkia taper på sikt på dette..... de siate dagene har det vært masse opptøyer i tyrkia, noe det har vært de siste årene ja.. men nå har det vært sammenhengende og intensivt! og klart, skal de ramme tyrkia, gjør de det når sesongen for turister starter! men på en annen måte, hvor mye skal man stole på det.. de advarer turistene mot å dra, bare det i seg selv kan hindre folk i å dra dit (slik som meg) derav mister tyrkia turister også på den måten, kurderne trenger altså ikke slippe en bombe, da ingen vil dra dit.... reisebyråene går ut med at de vil ikke stoppe reisene ned dit, og anser det som trygt! samt at de velger å ikke stole på det som er sagt! de sier de har hært det så mange ganger før! så lenge ikke ud advarer mo tå reise, gjør ikke de det... sier dem selv... men ud advarte heller ikke nordmenn mot å reise til egypt da ed i sverige og dk faktisk advarte! hvor mye styr ble det ikke rundt det??? så kan vi egentlig stole på ud? så klart reisebyråene vil fortsette med reisene sine, de vil jo tape syyyykt mye penger om folk ikke reiser dit.. de som selskap, tenker kun penger! ikke menneskeliv! hva tenker dere? vel jeg er skremt! ingen sydentur på meg nå dessverre! ikke til tyrkia hvertfall! og jeg som er blitt helt betatt av dette stedet:( intet over, intet ved siden (mener jeg da.. trenger ikke å komme med innlegg om tyrkia og deres forhold til menneskrettigheter, for dette har jeg hørt før, så de med meninger om dette: hold dere unna dette) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 4. april 2006 #2 Del Skrevet 4. april 2006 Slik det er nå så reiser jeg dit. Har vært der mange ganger, og nesten hvert år har disse truslene kommet. De andre årene har det vært små bomber som søppelkasse bomber etc. Utenom i 2003 da den Britiske ambasaden ble rammet i Istanbul. Ja selvsagt er det litt skremmende, men alle reisemål eller nesten alle reisemål har skremmende ting. Hvis det skjer store opptøyer, bomber etc rett før jeg reiser i sommer så avbestiller jeg, men det er selvsagt på vent til jeg ser hva som skjer. Den tyrkiske myndighet tar terror på alvor i følge ud sin side. Om jeg vill stole på UD, ja det tror jeg. Har også lest på andre reiseråd blandt annet den britiske og de uttrykker også at det er ok å reise til Tyrkia. Terror er faktisk en reell trussel i mange land desverre.Jeg vill ikke styres av frykt når jeg velger ferie, siden det er en trussel og ikke noe annet enda så lar jeg det være en trussel. Det er ikke lenge siden det norske flagget ble brent på tv etc, det var også en trussel, men jeg dro ikke fra Norge da Uansett alle må følge sin magefølelse, og ta sine egne valg. Man skal ikke gå rundt å være redd på ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litt Lost i.i Skrevet 4. april 2006 #3 Del Skrevet 4. april 2006 Du sier du ikke stoler på UD. Ditt argument slik jeg leser det er at de ikke advarte mot Egypt da det ble advart i både Sverige og Danmark. Da er mitt spørsmål? Skjedde det noe mer i Egypt? Nei, ikke som jeg registrerte. Hvilket jeg da ender opp med å konkludere med at norsk UD gjorde en ok vurdering om at det ikke var fare for å dra til Egypt. Feil vurdering gjorde Danmark og Sverige. Vi skal til Egypt i mai og kommer til å reise så lenge reisebyråene sier dette er ok. Dette er nå nesten 2 mnd frem i tid og vi får anledning til å se hvordan ting utvikler seg. Du må gjøre det som føles rett for deg. Det blir feil å dra på ferie og bare er redd og bekymret. Men som nevnt over; farer lurer over alt - også her hjemme i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Acinom Skrevet 5. april 2006 #4 Del Skrevet 5. april 2006 Det må jo bli som tidligere sagt her, at du må følge magefølelsen din. Det blir ikke noe god ferie hvis du går og engster deg... Men jeg er ikke redd for å dra til Tyrkia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 6. april 2006 #5 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg ville ikke dratt til Tyrkia. Ikke fordi jeg er redd det skal smelle en bombe, men fordi jeg ikke vil legge igjen penger i et land der de behandler et helt folkeslag som annenrangs borgere (eller ikke borgere i det hele tatt). Leste senest i dag i avisen at tyrkisk politi har drept tre barn i forbindelse med kurdiske demonstrasjoner, og at de ikke vegrer seg for å skyte igjen, verken mot kvinner eller barn. At noen kan ligge på stranden og sole seg i et sånt land, er mer enn jeg kan fatte. En skikkelig turistboikott ville fått tyrkerne på bedre tanker. Penger er dessverre som oftest det eneste språket makthavere forstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #6 Del Skrevet 7. april 2006 Det er noe fundamentalt gærnt med Tyrkia og tyrkere. Ville ikke spent en eneste krone på de folkene. Det er ganske bemerkelsesverdig at det er så til de grader forskjell på tyrkere og grekere, som er naboer, og som etnisk sett er veldig like. Men på et eller annet tidspunkt har det fått utvikle seg en kultur i Tyrkia, som absolutt ikke er bra. Hold dere unna! Reis til greske øyer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå