AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #21 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så i stedet for å skrive hvor dette er så prøver du heller å skremme alle andre i resten av landet fra og endelig klare å ta tak i problemene de har med tennene sine? Det gir absolutt ingen mening! Og jeg vet ikke hvor du mener at den psykiateren har gått ut med denne advarselen, men via media er det i hvert fall ikke Anonymkode: 67e3e...514 Gått ut til fastlegene som igjen har kontakt med pasienter. Alt trenger ikke være i media for å være sant. Det er flere steder TOO teamet ikke har tilstrekkelig kompetanse på traumer. Det er viktig å få frem så personer som er i behandlingsløp er klar over det, og kan avslutte om de blir retraumatisert. Anonymkode: 24499...244 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #22 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er en helt fullstendig unødvendig kommentar. Det brukeren sier er en forenklet versjon av dette under, de sier ikke at hvem som helst kan få det: "Tilrettelagt tannhelsetilbud til tortur- og overgrepsutsatte og personer med sterk angst for tannbehandling (odontofobi), er etablert i den offentlige tannhelsetjenesten i alle fylkene." Og jeg kvalifiserte uten at jeg trodde det, jeg "trodde ikke det var så ille", helt til jeg brøt sammen på tannlegekontoret og tannlegen sendte meg til TOO. TS Anonymkode: 34582...934 Du trenger ikke informere meg om hva det er da jeg har god kunnskap om TOO. Og jeg sa ikke at vedkommende mente at hvem som helst fikk plass. Jeg sa ved å beskrive det på den måten høres det ut som hvem som helst kan få plass. Anonymkode: 67e3e...514
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #23 Skrevet 23. desember 2025 skeiv-ostepop skrev (3 timer siden): Det var en grunn til at jeg linket til en kilde, og gav en forenklet versjon her. Om du trodde ALLE kan få behandling via TOO så beklager jeg det men du misforstod. Jeg trodde ikke det. Jeg er selv tilknyttet TOO, men det har vært flere tråder her inne hvor mennesker som gruer seg til tannlegen på den måten «alle» gjør eller som ikke vet hvordan vi skal få fikse tennene sine fordi det er for dyrt og en gjenganger i flere av de rådene er at de da blir anbefalt TOO. Så det er vel derfor jeg kommenterte som jeg kommenterte. Og jeg vet du la meg link, men dessverre så er det veldig mange som ikke gidder å lese linker ordentlig. Anonymkode: 67e3e...514
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #24 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 22.12.2025 den 16.14): Kan du fortelle mer, og hvor du var? Jeg hadde ingen problemer med prosessen før jeg skulle til en tannlege som de valgte ut. Jeg måtte bruke lang tid på behandlingen, siden jeg ble dårlig av bedøvelsen og måtte komme meg for hver gang. Og etter to vanskelige trekkinger der hun knuste tennene og måtte fiske dem ut, fikk jeg panikk på siste trekking. Og da hadde hun mistet tålmodigheten og sa "ja må jeg kaste deg ut av hele prosjektet da?". I tillegg hadde hun dårlig tid, og det stod i papirene mine at det var en trigger. Jeg gikk ikke tilbake til henne, og nå er jeg redd for å trekke også. Før var jeg mest redd for borring. Og den neste kranglet på blyforkle (jeg må beskytte meg uansett hva de sier, da jeg er sensitiv for alt), han gjorde et poeng av å gi meg skylden for de enorme tannproblemene mine, og forsøkte å overtale meg til å ta narkose, og dette på kun de to første timene. Jeg har kun tatt bilder hos han til nå, han inviterer ikke til tillit når han bare skal krangle med meg. Dette er i Hamar. TS Anonymkode: 34582...934 Jeg er i narkose hos tannlegen. Det beste som har hendt meg. Slipper stress, angst, tonnevis med redsel. Glad jeg blir tatt på alvor. Anonymkode: 1101a...d7d
skeiv-ostepop Skrevet 23. desember 2025 #25 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er i narkose hos tannlegen. Det beste som har hendt meg. Slipper stress, angst, tonnevis med redsel. Glad jeg blir tatt på alvor. Anonymkode: 1101a...d7d Hvordan jobber du med angsten? TOO varer jo bare i ett år fra behandlingen begynner.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #26 Skrevet 23. desember 2025 skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden): Hvordan jobber du med angsten? TOO varer jo bare i ett år fra behandlingen begynner. Har ikke vært i TOO.. nektet så da ble det til at jeg gikk til samtaler hos tannpleier 3 ganger. Så narkose på samme tannlegekontor. Anonymkode: 1101a...d7d
skeiv-ostepop Skrevet 23. desember 2025 #27 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke vært i TOO.. nektet så da ble det til at jeg gikk til samtaler hos tannpleier 3 ganger. Så narkose på samme tannlegekontor. Anonymkode: 1101a...d7d Ah. Skjønner. Jeg var ikke klar over TOO ordningen så jeg gikk også privat. Tok veldig mye av de største problemene i to runder i narkose. Så fant jeg TOO og ble tatt opp der og fått jobbet med angsten.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:34 #28 Skrevet fredag kl. 20:34 Ingen som har erfaring fra TOO i Hamar? TS Anonymkode: 34582...934
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå