Gå til innhold

Håret og overgangsalderen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som kan dele noen suksesshistorier på hårvekst- og fylde når dere er i overgangsalderen? Håret mitt er tynnere og vokser nesten ikke lengre. Hjelper behandlinger,  hårvitaminer,  kosthold mm ?

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd Minoksidil? Jeg følger flere på tiktok som har god effekt for ulike typer håravfall.

Anonymkode: 2d194...e61

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du prøvd Minoksidil? Jeg følger flere på tiktok som har god effekt for ulike typer håravfall.

Nei, har ikke prøvd. Tar " Hairgain" tabletter..Takk for tips 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Lege fortalte meg at 90% får økt hårvekst i ansiktet/kroppen av Minoxidil

Anonymkode: d5a69...104

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Lege fortalte meg at 90% får økt hårvekst i ansiktet/kroppen av Minoxidil

Jeg tror det er vanligst hvis man tar tabletter, og ikke av sprayen. Men personlig tar jeg gjerne den bivirkningen så lenge jeg får mer hår på hodet også, jeg har epilator så det går bra 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

og fett hår hver dag.

Anonymkode: 3e8b3...b38

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror det er vanligst hvis man tar tabletter, og ikke av sprayen. Men personlig tar jeg gjerne den bivirkningen så lenge jeg får mer hår på hodet også, jeg har epilator så det går bra 😅

Jeg har fjernet hår i ansiktet med elektrolyse i 30 år som koster flesk og vokset på kroppen pga pcos, så ønsker ikke mer hår, men er desperat forsøk å få mer hår på hodet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

og fett hår hver dag.

Får man fett hår av Minoxidil?

Skrevet

Minoksidil er forresten supergiftig for hund og katt, så hvis man har dyr på man være forsiktig.

Skrevet

Jeg er godt over overgangsalderen, men håret vokser og gror som bare rakker,n. Men det tar mye lenger tid å få det tørt etter vask.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fått igjen lengden og det fyldige håret jeg hadde som ungdom før pubertet! 

Er i slutten av perimenopause nå, er 47. Har nordisk fint hår med mange tynne hårstrå. Da jeg fikk hårtynning sluttet jeg med all behandling hos frisør, med unntak av klipp to ganger i året. 

Det har blitt litt av et hår regime hjemme, men synes det er verdt det. 

Bruker fuktgivende sjampo og balsam. Ved hårvask væter jeg håret, setter balsam i tuppene, mens jeg sjamponerer hodebunnen. Skyller, sjamponerer igjen. Skyller, setter balsam i lengdene (unngå hodebunn). Lar balsamen sitte 3-4 min, skyller.

Har inntrykk av at dette styrker og beskytter lengden og tuppene.

Setter fuktgivende serum, varmebeskyttende serum og føner. Hvis håret er veldig tørt bruker jeg en anti-frizz for styling, som inneholder litt olje.

En gang i uken bruker jeg en rensende sjampo for å bli kvitt eventuelle rester av produkter. Setter så i en fuktgivende hårmaske for lengder og spisser.

Fikk gode tips av en frisør om at et veldig tørt hår ikke skal ha protein/bonding kur, men fuktgivende og litt oljer.

Har et allsidig kosthold (kjøtt+grønt), tar multivitaminer hvis det er perioder med laber variasjon. 

Tar d-vitamin, sink, selen og magnesium. Har fått sterkere negler og penere hud også. 

Bruker ikke HRT for overgangen eller medikamenter for håret.

Reduserer stress aktivt. (Med en gang jeg stresser faller det ut hår).

Det har vært en prosess, kanskje over to år totalt. Tror det er mange ting som skulle falle på plass, men å slutte med farging/striper gjorde hårkvaliteten veldig bra. Grått hår har jeg bare akseptert. Og får uventet en del hyggelige komplimenter på det.

Anonymkode: 67d23...0e0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har fått igjen lengden og det fyldige håret jeg hadde som ungdom før pubertet! 

Er i slutten av perimenopause nå, er 47. Har nordisk fint hår med mange tynne hårstrå. Da jeg fikk hårtynning sluttet jeg med all behandling hos frisør, med unntak av klipp to ganger i året. 

Det har blitt litt av et hår regime hjemme, men synes det er verdt det. 

Bruker fuktgivende sjampo og balsam. Ved hårvask væter jeg håret, setter balsam i tuppene, mens jeg sjamponerer hodebunnen. Skyller, sjamponerer igjen. Skyller, setter balsam i lengdene (unngå hodebunn). Lar balsamen sitte 3-4 min, skyller.

Har inntrykk av at dette styrker og beskytter lengden og tuppene.

Setter fuktgivende serum, varmebeskyttende serum og føner. Hvis håret er veldig tørt bruker jeg en anti-frizz for styling, som inneholder litt olje.

En gang i uken bruker jeg en rensende sjampo for å bli kvitt eventuelle rester av produkter. Setter så i en fuktgivende hårmaske for lengder og spisser.

Fikk gode tips av en frisør om at et veldig tørt hår ikke skal ha protein/bonding kur, men fuktgivende og litt oljer.

Har et allsidig kosthold (kjøtt+grønt), tar multivitaminer hvis det er perioder med laber variasjon. 

Tar d-vitamin, sink, selen og magnesium. Har fått sterkere negler og penere hud også. 

Bruker ikke HRT for overgangen eller medikamenter for håret.

Reduserer stress aktivt. (Med en gang jeg stresser faller det ut hår).

Det har vært en prosess, kanskje over to år totalt. Tror det er mange ting som skulle falle på plass, men å slutte med farging/striper gjorde hårkvaliteten veldig bra. Grått hår har jeg bare akseptert. Og får uventet en del hyggelige komplimenter på det.

Anonymkode: 67d23...0e0

Jeg ble sliten at å lese alt dette. Puh..

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ble sliten at å lese alt dette. Puh..

Du er ikke alene. Jeg følte et sekund på at jeg ville kaste PCen i bakken. 

Anonymkode: 9afc7...ce9

Skrevet

Mitt har blitt rart. Det klumper seg sammen i korketrekkere og må stadig kjemmes ut for å ikke bare bli en lang tykk remse på hver side. I tillegg har det blitt mye mørkere, nesten svart. I en alder der andre blir hvite og grå. 

Anonymkode: be078...eb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...