AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #61 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har kjøpt denne boka. Virker det? Tja, jeg har ikke jobbet så lenge med den. Synes jeg merker en viss forskjell, men det kan forsåvidt være placebo. Men noe kjennes annerledes, og ikke minst merker jeg forskjell når stress og automatiske tankebaner tar over igjen. Da kjenner jeg det i kroppen, helt fysisk. Om det ikke virker, så joiner den for øvrig køen av alle teorier og medikamenter leger har kastet etter meg de siste fem årene, så jeg føler virkelig ikke at jeg har så mye å tape på å gi det et ærlig forsøk. Anonymkode: 39031...f4d Men da er det bare stress og tanker det hjelper på? Jeg er alvorlig fysisk syk døgnet rundt liksom Anonymkode: 987ec...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #62 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men da er det bare stress og tanker det hjelper på? Jeg er alvorlig fysisk syk døgnet rundt liksom Anonymkode: 987ec...7fc Har du pulsklokke? Med en Garmin pulsklokke kan jeg se når jeg slapper av og ikke. Selvom jeg sett utenfra ser ut som jeg gjør det samme. F.eks. ligge å slappe av. Det kommer an på om kroppen slapper av eller om jeg tenker på noe opprørende el lign. Med en sånn type klokke kunne jeg se hva som stresser meg og ikke. Det er ikke like opplagt som man skulle tro (ihvertfall var det det ikke for meg). F.eks. å scrolle på nett eller se på tv skal liksom være kjempestressende for kropp og sinn, men for meg er det da jeg er i hvile. Gå lange turer er kjempestressende (har en liten ryggskade og endel smerter). Jeg lærte meg å legge opp dagen med passe mengde stress så jeg også har overskudd til barna. Anonymkode: 2d382...674 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #63 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men da er det bare stress og tanker det hjelper på? Jeg er alvorlig fysisk syk døgnet rundt liksom Anonymkode: 987ec...7fc Nei, det er fysiske symptomer. Ikke alt er borte, for all del, men særlig ett av de fysiske symptomene ble kraftig redusert etter bare en ukes tid. Det var fader meg helt utrolig. Denne boka kommer for øvrig med mange eksempler på nettopp dette, at den smerten smertesenteret i hjernen feilaktig produserer føles nøyaktig som ekte smerte. Det er ikke noe uekte over disse symptomene. Men de kan endres siden de ikke har noen fysisk årsak. Dette gjelder selvsagt ikke alle, for noen vil det være andre årsaker som ligger bak og da vil det ikle funke. Men mange kroniske tilstander har et element av nevroplastisitet i seg og da kan det reduseres. Som sagt, jeg har vært utredet i huet og ræva i årevis, ingen har funnet noe klart svar og stort sett er de ikke enige seg imellom heller. Med mindre det er snakk om åpenbar svada (som aura-healing eller kaffeklystér) er jeg innstilt på å prøve absolutt alt. Anonymkode: 39031...f4d 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #64 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du pulsklokke? Med en Garmin pulsklokke kan jeg se når jeg slapper av og ikke. Selvom jeg sett utenfra ser ut som jeg gjør det samme. F.eks. ligge å slappe av. Det kommer an på om kroppen slapper av eller om jeg tenker på noe opprørende el lign. Med en sånn type klokke kunne jeg se hva som stresser meg og ikke. Det er ikke like opplagt som man skulle tro (ihvertfall var det det ikke for meg). F.eks. å scrolle på nett eller se på tv skal liksom være kjempestressende for kropp og sinn, men for meg er det da jeg er i hvile. Gå lange turer er kjempestressende (har en liten ryggskade og endel smerter). Jeg lærte meg å legge opp dagen med passe mengde stress så jeg også har overskudd til barna. Anonymkode: 2d382...674 Ja har det, men jeg er så ekstremt dårlig og ustabil, så kan ha lav puls og høy hvile når jeg er i kræsj feks. Målingene egentlig bare opp og ned og henger seg opp og gir ingen mening. Har nok veldig dysuautonomi, og er på svært alvorlig grad, så den klokken er nok laget mer for «friske» folk . Jo dårligere jeg har blitt jo mindre mening gir den hvertfall Anonymkode: 987ec...7fc
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #65 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er fysiske symptomer. Ikke alt er borte, for all del, men særlig ett av de fysiske symptomene ble kraftig redusert etter bare en ukes tid. Det var fader meg helt utrolig. Denne boka kommer for øvrig med mange eksempler på nettopp dette, at den smerten smertesenteret i hjernen feilaktig produserer føles nøyaktig som ekte smerte. Det er ikke noe uekte over disse symptomene. Men de kan endres siden de ikke har noen fysisk årsak. Dette gjelder selvsagt ikke alle, for noen vil det være andre årsaker som ligger bak og da vil det ikle funke. Men mange kroniske tilstander har et element av nevroplastisitet i seg og da kan det reduseres. Som sagt, jeg har vært utredet i huet og ræva i årevis, ingen har funnet noe klart svar og stort sett er de ikke enige seg imellom heller. Med mindre det er snakk om åpenbar svada (som aura-healing eller kaffeklystér) er jeg innstilt på å prøve absolutt alt. Anonymkode: 39031...f4d Fascinerende. Men hvordan jobba du konkret da? Gi noen eksempler? Bare generelle øvelser eller jobba du aktivt med tanker og følelser og eksponering osv? Jeg har jo pusta og gjort vagus øvelser til det kjedsommelig men er jo likevel helt ekstremt dårlig. Jeg har ikke smerter da. Er jo stor forskjell på å være på en ME svært alvorlig grad og en mer generelle utmattelsestilsyand og antagelig Anonymkode: 987ec...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #66 Skrevet 22. desember 2025 Jeg forstår at det er snakk om me. Jeg har me. Og mener dette har jeg god kontroll på, og samtidig åpen for forslag. Jeg har prøvd pacing. Det funket litt men ble værre etter 3mnd. Men lærte at pacing kan være bra om du følger litt mer kroppen din, og ikke skjema. Den boken jeg vil anbefale deg er aktivitets avpassing. Den boken er basert på me pasienters egne gode erfaringer iht å bli bedre og fungere bedre. En dame som har skrevet boka, men via nett er vi en større gruppe pasienter som har blitt bedre og i perioder helt friske. Og delt våre erfaringer. Boka er basert på det mange pasienter har blitt bedre av. Og iht spørre undersøkelse også stemmer med at flest har hatt bedre effekt av. Å forklare hele prosessen er langt. Så kan svare om det er av aktuelt tema for deg. Men ta ta en liten oppdeling her. Jeg har i over 20år prøvd å finne koblinger mellom me symptomer og psyken. Det klarer jeg ikke, jeg finner kun sammenheng mellom lyder,lys, bevegelser rundt meg og aktivitet. I tilegg til me har jeg hatt et overaktivt nervesystem på smerter, og registrert mer smerter enn jeg hadde. Har klart å jobbe med de og er kvitt nervesmerter. Ikke jobb med psyken om den ikke er problemet. Jobb med psyken der du trenger det. Å ha me er tøft i seg selv. Men jeg fikk hele tiden høre at det var psyken min det var noe feil med. Selv om jeg ikke var helt enig. Lot jeg meg overtale til å behandle min psyke. Det ble behandlet for ting jeg ikke slet med, og har mistet noen naturlige reaksjoner. Fordi jeg skulle ha kontroll på det. Jeg hadde kontroll, og endte med å miste evnen til reaksjon på de punktene. Så vær tydelig på hva som ikke skal behandles. Eks jeg ble sendt på kurs for å tørre å gå ut døra. Jeg har aldri hatt problem med å ikke tørre å gå ut døra. På fordommer av kronisk syke, ble jeg sendt på standard kurs for dette. Noe vi måtte etter 4 mnd sykmeldt. Men vær åpen for å stole litt på deg selv. Test gjerne ut det du tenker ikke utgjør noen skade. Ta tester på vitamin mangler ol før du begynner. At noen har god effekt av vit d, har ikke du det om du ikke mangler noe osv. Det er ganske logisk. Jeg hadde nervesmerter 24/7. I 20 år ca. Der jobbet jeg med å bryte mønster på kroppens naturlige reaksjon. Og ble kvitt det på den måten.masse å forklare om du vil vite mer. Det funket ikke på me. Jeg har tidligere blitt frisk en periode med aktivitetsavpassing. Og ble veldig syk i 2012. Da var jeg i alborlig grad. Har ikke klart å bli frisk nå. Men jeg jobber ca 5%, er for det meste oppe. Og vil si formen ligger øverst i mild grad. Det har jeg gjort lenge Så jeg har erfaring på det jeg tror du spør om i hi, men det har kun fungert på mine nervesmerter. Å bedrive aktivitets avpassing, går mer på kartlegging, å være så aktiv du kan. Og du kan hacke litt her og der. Og jeg blandet inn elementer av pacing. Siden pacing i sin helhet ikke fungerte for meg. Men briker du det med aktivitets avpasssing kan du over tid øke aktivitet gradvis. I prinsippet er det ett steg frem , to tilbake og tre frem igjen og stabiliser. Som ble min oppskrift Anonymkode: 45b04...7b0 1 1
Strigiformes Skrevet 22. desember 2025 #67 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 21.12.2025 den 8.42): Det kommer jo an på hvor stresset du er. Eller hvor bra nervesystemet ditt regulerer seg selv i utgangspunktet. Det som hjalp meg var å bruke pulsklokke, så så jeg at jeg stresser når jeg gjør nesten alt enn å sitte og slappe av med 1-2 personer.... Det er sykt. Så da måtte jeg bruke lang tid på å legge inn pauser, hvile, gjøre enkle yoga og pusteøvelser, prioritere søvnhygiene. Jeg er svært utbrent, med barn og så utbrent at jeg ikke tåler noe særlig lyder eller input. Neste skritt er å trene, det skal gjøre at man tåler stress bedre. Hvis du er istand til å slappe dypt av, så kjenner du vel hvor ofte/ikke ofte du er i nærheten av den tilstanden med dyp hvile? Det er der man er seg selv, kroppen restituerer og alt det der. Anonymkode: 2d382...674 Stress er roten til alt ondt... 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #68 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg forstår at det er snakk om me. Jeg har me. Og mener dette har jeg god kontroll på, og samtidig åpen for forslag. Jeg har prøvd pacing. Det funket litt men ble værre etter 3mnd. Men lærte at pacing kan være bra om du følger litt mer kroppen din, og ikke skjema. Den boken jeg vil anbefale deg er aktivitets avpassing. Den boken er basert på me pasienters egne gode erfaringer iht å bli bedre og fungere bedre. En dame som har skrevet boka, men via nett er vi en større gruppe pasienter som har blitt bedre og i perioder helt friske. Og delt våre erfaringer. Boka er basert på det mange pasienter har blitt bedre av. Og iht spørre undersøkelse også stemmer med at flest har hatt bedre effekt av. Å forklare hele prosessen er langt. Så kan svare om det er av aktuelt tema for deg. Men ta ta en liten oppdeling her. Jeg har i over 20år prøvd å finne koblinger mellom me symptomer og psyken. Det klarer jeg ikke, jeg finner kun sammenheng mellom lyder,lys, bevegelser rundt meg og aktivitet. I tilegg til me har jeg hatt et overaktivt nervesystem på smerter, og registrert mer smerter enn jeg hadde. Har klart å jobbe med de og er kvitt nervesmerter. Ikke jobb med psyken om den ikke er problemet. Jobb med psyken der du trenger det. Å ha me er tøft i seg selv. Men jeg fikk hele tiden høre at det var psyken min det var noe feil med. Selv om jeg ikke var helt enig. Lot jeg meg overtale til å behandle min psyke. Det ble behandlet for ting jeg ikke slet med, og har mistet noen naturlige reaksjoner. Fordi jeg skulle ha kontroll på det. Jeg hadde kontroll, og endte med å miste evnen til reaksjon på de punktene. Så vær tydelig på hva som ikke skal behandles. Eks jeg ble sendt på kurs for å tørre å gå ut døra. Jeg har aldri hatt problem med å ikke tørre å gå ut døra. På fordommer av kronisk syke, ble jeg sendt på standard kurs for dette. Noe vi måtte etter 4 mnd sykmeldt. Men vær åpen for å stole litt på deg selv. Test gjerne ut det du tenker ikke utgjør noen skade. Ta tester på vitamin mangler ol før du begynner. At noen har god effekt av vit d, har ikke du det om du ikke mangler noe osv. Det er ganske logisk. Jeg hadde nervesmerter 24/7. I 20 år ca. Der jobbet jeg med å bryte mønster på kroppens naturlige reaksjon. Og ble kvitt det på den måten.masse å forklare om du vil vite mer. Det funket ikke på me. Jeg har tidligere blitt frisk en periode med aktivitetsavpassing. Og ble veldig syk i 2012. Da var jeg i alborlig grad. Har ikke klart å bli frisk nå. Men jeg jobber ca 5%, er for det meste oppe. Og vil si formen ligger øverst i mild grad. Det har jeg gjort lenge Så jeg har erfaring på det jeg tror du spør om i hi, men det har kun fungert på mine nervesmerter. Å bedrive aktivitets avpassing, går mer på kartlegging, å være så aktiv du kan. Og du kan hacke litt her og der. Og jeg blandet inn elementer av pacing. Siden pacing i sin helhet ikke fungerte for meg. Men briker du det med aktivitets avpasssing kan du over tid øke aktivitet gradvis. I prinsippet er det ett steg frem , to tilbake og tre frem igjen og stabiliser. Som ble min oppskrift Anonymkode: 45b04...7b0 Takk for svar. Jeg tror ikke dette med å «jobbe med nervesystemet» slik jeg prøver å sette meg inn i det har noe med psykisk å gjøre. Derfor jeg lurer en del på den tematikken Anonymkode: 987ec...7fc
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #69 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar. Jeg tror ikke dette med å «jobbe med nervesystemet» slik jeg prøver å sette meg inn i det har noe med psykisk å gjøre. Derfor jeg lurer en del på den tematikken Anonymkode: 987ec...7fc Kommee helt an på. Feks å si du er prm hver dag i speilet har jo effekt om du kaller deg stygg hver dag. Iht nervesmerter er det jo mer komplisert Med me er det mer enn bare en ting. Så da er det bedre du spesifiserer litt nermere hva du ønsker konkret å jobbe med iht dine nerve baner. Da som feks nervesneter og fortelle deg selv at du er pen (eksempel) krever to forskjellige metoder. Har du nerve smerter holder det ikke å si i speilet at du ikke har vondt. Og å forklare alt jeg vet om det, blir for mye å skrive om her. Det er ikke bittelitt du spør om. Det er enorme mengde informasjon. Så fortsatt blir kronisk syk for vidt begrep me blir for vidt begrep, hvike av de 1000Symptomer på me vil du begynne med? Svimmelhet og nervesmerter er to ting jeg har klart å fikse selv. Men på to forskjellige metoder. Så bedre om du nevner diagnose og den ene tingen du vil ha fikset. Skal jeg svare generelt på det jeg vet og kan, blir det en hel bok Anonymkode: 45b04...7b0
Strigiformes Skrevet 22. desember 2025 #70 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kommee helt an på. Feks å si du er prm hver dag i speilet har jo effekt om du kaller deg stygg hver dag. Iht nervesmerter er det jo mer komplisert Med me er det mer enn bare en ting. Så da er det bedre du spesifiserer litt nermere hva du ønsker konkret å jobbe med iht dine nerve baner. Da som feks nervesneter og fortelle deg selv at du er pen (eksempel) krever to forskjellige metoder. Har du nerve smerter holder det ikke å si i speilet at du ikke har vondt. Og å forklare alt jeg vet om det, blir for mye å skrive om her. Det er ikke bittelitt du spør om. Det er enorme mengde informasjon. Så fortsatt blir kronisk syk for vidt begrep me blir for vidt begrep, hvike av de 1000Symptomer på me vil du begynne med? Svimmelhet og nervesmerter er to ting jeg har klart å fikse selv. Men på to forskjellige metoder. Så bedre om du nevner diagnose og den ene tingen du vil ha fikset. Skal jeg svare generelt på det jeg vet og kan, blir det en hel bok Anonymkode: 45b04...7b0 Man kan styrke nervesystemet ved å ta bort det som er stressende, belastende og som utløser det som ikke er gunstig.. Det er mye man kan gjøre for å forebygge. Trene om man klarer det. Det kommer helt an på energinivå vs belastningen... 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #71 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kommee helt an på. Feks å si du er prm hver dag i speilet har jo effekt om du kaller deg stygg hver dag. Iht nervesmerter er det jo mer komplisert Med me er det mer enn bare en ting. Så da er det bedre du spesifiserer litt nermere hva du ønsker konkret å jobbe med iht dine nerve baner. Da som feks nervesneter og fortelle deg selv at du er pen (eksempel) krever to forskjellige metoder. Har du nerve smerter holder det ikke å si i speilet at du ikke har vondt. Og å forklare alt jeg vet om det, blir for mye å skrive om her. Det er ikke bittelitt du spør om. Det er enorme mengde informasjon. Så fortsatt blir kronisk syk for vidt begrep me blir for vidt begrep, hvike av de 1000Symptomer på me vil du begynne med? Svimmelhet og nervesmerter er to ting jeg har klart å fikse selv. Men på to forskjellige metoder. Så bedre om du nevner diagnose og den ene tingen du vil ha fikset. Skal jeg svare generelt på det jeg vet og kan, blir det en hel bok Anonymkode: 45b04...7b0 Jeg vil bare bli bedre. Er umulig å skille ut én ting man skal «endre», er jo derfor jeg ikke skjønner hvordan dette jobbe med nervesystemet funker Anonymkode: 987ec...7fc 1
Lillemy8 Skrevet 22. desember 2025 #72 Skrevet 22. desember 2025 (endret) Går du til psykomotorisk fysioterapeut? Der vil du få konkrete øvelser som er tilpasset dine kroppslige symptomer og hjelpe nervesystemet back on track. Det fine da er jo at man får med seg øvelser hjem som man kan implementere i egen hverdag og er selvgående etter et behandlingsløp. Det er ellers mange små ting du kan gjøre i hverdagen som går på berøring (gi seg selv en klem), holde rundt en pute når du ser på tv, naturlyder/summing (jukse med lyder fra spotify om man ikke har natur i nærheten), selvfølgelig å gå tur i natur 🤭 og hva man velger å legge blikket på (horisont og flammer gir en egen ro, og ting som beveger seg sakte feks skyer). Kosthold, pusteøvelser, mantra, bevissthet og trygghet har du sikkert greie på allerede via yoga. Beklager alle forklaringesparantes.. Endret 22. desember 2025 av Lillemy8 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #73 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er ting man kan gjøre hvisbmanner frisk , når man har svært alvorlig ME kan man ikke «ta tak i livet». Det ironiske er at for min del var alle disse tingene noe jeg jobbet aktivt med før jeg ble syk 😅 Anonymkode: 987ec...7fc Nei, da handler det mer om at om man kan gjøre "noe" "litt" så må man finne det og starte der. Og jeg også gjorde "alt riktig" og ble syk, men i mitt tilfelle gjorde jeg det jo fordi jeg kjente at noe var feil, jeg visste bare ikke hva. Anonymkode: a7778...285
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #74 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kommee helt an på. Feks å si du er prm hver dag i speilet har jo effekt om du kaller deg stygg hver dag. Iht nervesmerter er det jo mer komplisert Med me er det mer enn bare en ting. Så da er det bedre du spesifiserer litt nermere hva du ønsker konkret å jobbe med iht dine nerve baner. Da som feks nervesneter og fortelle deg selv at du er pen (eksempel) krever to forskjellige metoder. Har du nerve smerter holder det ikke å si i speilet at du ikke har vondt. Og å forklare alt jeg vet om det, blir for mye å skrive om her. Det er ikke bittelitt du spør om. Det er enorme mengde informasjon. Så fortsatt blir kronisk syk for vidt begrep me blir for vidt begrep, hvike av de 1000Symptomer på me vil du begynne med? Svimmelhet og nervesmerter er to ting jeg har klart å fikse selv. Men på to forskjellige metoder. Så bedre om du nevner diagnose og den ene tingen du vil ha fikset. Skal jeg svare generelt på det jeg vet og kan, blir det en hel bok Anonymkode: 45b04...7b0 Men det vil jo ikke endre følelsene eller den reelle oppfatningen man har om at man er stygg da. ang andre symptomer, teorien er vel ikke at de er psykiske, men at man ved gjentatte ulike belastninger, de være seg fysiske eller emosjonelt så blir nervesystemet dysregulert og kan skape en hel haug av symptomer og dysfunksjon. Men jeg syns det er vanskelig å forstå det helt og å videre forstå hvordan man jobber med å endre en slik type dysregulering Anonymkode: 987ec...7fc
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #75 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fascinerende. Men hvordan jobba du konkret da? Gi noen eksempler? Bare generelle øvelser eller jobba du aktivt med tanker og følelser og eksponering osv? Anonymkode: 987ec...7fc Bare på den måten at sammenhengen mellom hjernens alarmsystem og de fysiske utslagene ble belyst og forklart gjorde for meg en stor forskjell. Du blir bedt om å nøste opp i hva som kan trigge kroppens automatiske responser og jobber utfra det. Så har jeg bevisst jobbet med å roe spenninger og fysiske utslag av uro. Når jeg førts fikk øynene opp for det gikk jeg rundt mye mer anspent og på autopilot enn jeg var klar over. Viktig å få med at jeg ikke har noen angst- eller depresjonsmekanismer i bunnen. Tvert imot har psykolog og nevropsykolog utelukket at det er psykiske årsaker. Såvidt jeg forstår omhandler PRT prosesser som skjer på et annet nivå enn det bevisst psykiske. Det gir i alle fall veldig mening for meg at en mix av påkjenninger av ulik art sender kroppen i forsvarsmodus, og så baller det på seg derfra uten at det har noe med tanker og følelser direkte. Som sagt, det er enda tidlig i løpet, og forskjellen har vist seg særlig på ett av tre områder. Så får vi se hva det ender opp med. Spesielt spent på om det gir utslag på fatigue, for den skulle jeg gjerne vært kvitt (om ikke kvitt, så iallfall mindre av den). Men all bedring er enormt velkommen. Jeg tar det jeg kan få! Anonymkode: 39031...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #76 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bare på den måten at sammenhengen mellom hjernens alarmsystem og de fysiske utslagene ble belyst og forklart gjorde for meg en stor forskjell. Du blir bedt om å nøste opp i hva som kan trigge kroppens automatiske responser og jobber utfra det. Så har jeg bevisst jobbet med å roe spenninger og fysiske utslag av uro. Når jeg førts fikk øynene opp for det gikk jeg rundt mye mer anspent og på autopilot enn jeg var klar over. Viktig å få med at jeg ikke har noen angst- eller depresjonsmekanismer i bunnen. Tvert imot har psykolog og nevropsykolog utelukket at det er psykiske årsaker. Såvidt jeg forstår omhandler PRT prosesser som skjer på et annet nivå enn det bevisst psykiske. Det gir i alle fall veldig mening for meg at en mix av påkjenninger av ulik art sender kroppen i forsvarsmodus, og så baller det på seg derfra uten at det har noe med tanker og følelser direkte. Som sagt, det er enda tidlig i løpet, og forskjellen har vist seg særlig på ett av tre områder. Så får vi se hva det ender opp med. Spesielt spent på om det gir utslag på fatigue, for den skulle jeg gjerne vært kvitt (om ikke kvitt, så iallfall mindre av den). Men all bedring er enormt velkommen. Jeg tar det jeg kan få! Anonymkode: 39031...f4d Primært smerter du sliter med? det er nettopp de sammenhengen du nevner der jeg ikke klarer relatere til meg. Men hva er greia med «hjernens alarmsystem « hvis det ikke er snakk om noe psykisk og tanker og følelser? Er det jeg faller av Anonymkode: 987ec...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #77 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Primært smerter du sliter med? det er nettopp de sammenhengen du nevner der jeg ikke klarer relatere til meg. Men hva er greia med «hjernens alarmsystem « hvis det ikke er snakk om noe psykisk og tanker og følelser? Er det jeg faller av Anonymkode: 987ec...7fc Du er lett å kjenne igjen fordi du stiller et uendelig antall spørsmål. Nå har du fått fire sider med svar, og alle svar du får følger du opp med et nytt spørsmål. Hver.Eneste.Gang. Hvor mange spørsmål må du stille, over hvor mange år, før du får svar du kan slå deg til ro med? Anonymkode: 2079e...e0d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #78 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er lett å kjenne igjen fordi du stiller et uendelig antall spørsmål. Nå har du fått fire sider med svar, og alle svar du får følger du opp med et nytt spørsmål. Hver.Eneste.Gang. Hvor mange spørsmål må du stille, over hvor mange år, før du får svar du kan slå deg til ro med? Anonymkode: 2079e...e0d Hæ? Har ikke fått mye svar på det jeg faktisk spør om , bortsett fra den ene personen her. Det understreker bare poenget mitt med tråden, at det er klin umulig å få noen svar på hva den teorien med nervesystem og kronisk sykdom innebærer i praksis. De fleste har bare svart hva som er nervesystem regulerende øvelser og skriver om hvordan man regulerer følelser. Men er ikke det jeg har spurt om. Da må jeg jo følge opp og forklare hva jeg egentlig mener og lurer på. Men virker ikke som noen skjønner det 😂 bortsett fra heldigvis et par stykker som har jobbet litt med det. Og da er det jo super nyttig å følge opp og spørre utdypende når man treffer på noen som har erfaring og svar 😃 Anonymkode: 987ec...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #79 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Har ikke fått mye svar på det jeg faktisk spør om , bortsett fra den ene personen her. Det understreker bare poenget mitt med tråden, at det er klin umulig å få noen svar på hva den teorien med nervesystem og kronisk sykdom innebærer i praksis. De fleste har bare svart hva som er nervesystem regulerende øvelser og skriver om hvordan man regulerer følelser. Men er ikke det jeg har spurt om. Da må jeg jo følge opp og forklare hva jeg egentlig mener og lurer på. Men virker ikke som noen skjønner det 😂 bortsett fra heldigvis et par stykker som har jobbet litt med det. Og da er det jo super nyttig å følge opp og spørre utdypende når man treffer på noen som har erfaring og svar 😃 Anonymkode: 987ec...7fc Det er tydeligvis ingen som har skjønt det du spør om i løpet av de siste to årene, da, siden du aldri gir deg med nye spørsmål. Anonymkode: 2079e...e0d
Daria Skrevet 22. desember 2025 #80 Skrevet 22. desember 2025 Men har du snakket med lege/behandler eller på annet vis prøvd å søke profesjonell hjelp med dette? Jeg ville begynt der heller enn å famle i blinde på egen hånd, det kan fort gjøre mer skade enn gavn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå