Gå til innhold

Hyperårvåkenhet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen andre her som sliter med hyperårvåkenhet? Hva gjør du for å takle det? 

Selv har jeg det pga kptsd. Veldig sliten av å være i beredskap hele tiden. Det virker ikke som behandlere kan så mye om det, i alle fall har jeg ikke klart å funnet noen som har kompetanse på det. Men det må da være mulig å behandle eller i alle fall gjøre det bedre? 

Anonymkode: b98c9...07d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette har jeg mange års erfaring med. 

Ro over lang, lang tid har vært nøkkelen for å klare skru den av. 

Har vært utenfor arbeidslivet i snart to år. Nå begynner jeg har et liv igjen. Men parallelt har jeg gått i terapi, hos psykomotorisk fysioterapi og nå går jeg i OCD-behandling.  

… men det aller viktigste for min tilheling har vært å kutte bånd til min narsissistiske mor og søster. Og å differensiere meg fra de. 

Anonymkode: bc526...286

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ro over lang, lang tid har vært nøkkelen for å klare skru den av. 

Takk for svar. Kan du si noe mer om dette? Hvordan fikk du det til og hva slags ro? 

Jeg vurderer å skifte jobb og flytte, nettopp pga jeg tror jeg trenger mer ro. Bor i lytt leilighet nå, og hver minste lyd gjør meg overaktivert og jeg våkner hele tiden hele natten, selv med ørepropper. Jobber som barnehageansatt og tror ikke det er så bra for meg, heller. 

Anonymkode: b98c9...07d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...