Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne høre deres terorier på hvorfor noen har samvittigheten til å snakke frekt til ansatte og hva dere hadde gjort i en slik sutvasjon.

Pakket inn en gave for en kunde i dag. Jeg har jobbet der i noen år så  kan det å pakke inn. Dette var trekantet sjørøverhatt. Damen spurte surt etter jeg hadde pakket inn gaven: hvorfor jeg pakket inn så stygt. Hun hadde vært her før og vi pakket inn mye finere en dette. Hun påsto jeg bare hadde krøllet papiret rundt varen hennes. Hun tok gaven og dro av papiret og slengte papiret over disken til meg. «Få med papir siden du tydlighvis ikke klarer å pakke inn» komanderte hun (vi gir ikke ut) så jeg sa det. «Da får du jammen meg pakke den inn fint» sa hun pakket inn varen en gang til. Og satte på en til og fra lapp. «hva med båndet?» sa hun. «Vi gir ikke ut bånd nå som det er såpass travelt» sa jeg. «javel? Så gaven skal bare ha papir på seg da?» så gikk hun  

Jeg vet hvordan man pakker inn gaver. Jeg vet hvordan en stygg gave ser ut og det var ikke av den sort.  Jeg antar at hun ville at papiret skulle ligge helt intil varen noe jeg ikke har tid til i denne perioden. Uansett var det minst 5 stykk bak henne i kø og full gang i hele butikken. Det værste var at det var ydmykene for meg ovenfor kolegane mine som så alt…

Anonymkode: 16f94...d04

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er dessverre bare noens modus, og selv om en husker de slemme best så prøv å fokusere på de snille kundene

• Liker 3
Skrevet

Det er sånn noen er, desverre. Så bruker de maksimet om at "kunden alltid har rett" til det fulle.

Jobber i helgene i pizzaresturant, og opplevde en sånn kunde for noen uker siden. Var på kjøkkenet mens en kunde ble rasende fordi pizzaen hans ikke var ferdig da han kom. Kollegaen min forsøkte å forklare at det var mye å gjøre, at pizzaen var ferdig om 4 minutter etc og de ville gi han noe ekstra (som 98 prosent av gangene får selv den vanskeligste kunde til å bli blidere). Han begynte å telle ned fra 240 sekunder og nedover mens han brukte en høyere og høyere stemme. 4 minutter gikk, han hadde ikke fått pizzaen sin. Han gikk ut og begynte å skrike til folk som gikk forbi at vi ikke kunne bli stolt på.

Han fikk pizzaen sin 2 minutter etter, men da ville han ikke ha den. Kastet den på gulvet og gikk ut.

• Liker 5
Skrevet

Kunden din var veldig frekk og slem. 

Men det skal sies at i gamle dager ,- dvs for 25 år siden...var det vanlig å få pakket inn gaver i papir,med bånd og stjerne . Og det tok den tida det tok. 

Men dengang hadde vi bedre tid. Nå er det mye overload . 

Du skal ikke bry deg om denne kunden. Drittoppførsel har eksistert since forever. 😎🧘‍♀️ Karma tar dem igjen....

• Liker 3
Skrevet
Havspeil skrev (4 timer siden):

Kunden din var veldig frekk og slem. 

Men det skal sies at i gamle dager ,- dvs for 25 år siden...var det vanlig å få pakket inn gaver i papir,med bånd og stjerne . Og det tok den tida det tok. 

Men dengang hadde vi bedre tid. Nå er det mye overload . 

Du skal ikke bry deg om denne kunden. Drittoppførsel har eksistert since forever. 😎🧘‍♀️ Karma tar dem igjen....

Dette. Og de ansatte pakket veldig pent også. Pakke stygt klarer jeg fint selv, det kaster jeg ikke bort tid i butikk på 😅

Anonymkode: a6ff3...60f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var stygt gjort av henne 

Skrevet

Joda, hun var frekk. Men butikken du jobber i har utrolige merkelige regler, Så jeg skjønner jo at kunder kan bli frustrert. Det er selvsagt ikke din feil, men så er det dessverre slik at sånt gjerne går utover dere som bare jobber i butikkene.

Dere tar ikke på bånd, som tar maks et halv minutt, men dere må pakke inn gavene istedenfor å bare sende med papir så kunden kan pakke inn selv? Særlig når dere egentlig ikke har tid til å pakke inn gavene skikkelig engang, så skjønner jeg at kundene blir frustrert. I tillegg pakker du den inn to ganger, fremfor å bare sende med papir siste gangen, men kan ikke ta på bånd, for det tar for lang tid. Det henger jo egentlig ikke på grep, og jeg kan forstå at kunder er opptatt av at gaver skal pakkes inn pent, særlig til jul. Så lenge gaveinnpaknkning er en service dere tilbyr, forstår jeg at kunder forventer ordentlig og pene innpakket gaver.

Anonymkode: 10c09...d5c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Frekke kunder slipper man ikke unna dessverre, det vil alltid være noen frekke… nå i stress-tiden før jul, er det enda flere som klikker på butikkansatte… 😣

Anonymkode: a18a9...5ff

• Liker 1
Skrevet

Det er vel derfor flere og flere butikker ikke pakker inn gaver før jul. Men heller sender med litt papir. Det tar jo litt tid også slipper man unna med disse kundene. Jeg er selv leder i bedrift. Det finnes mye forskjellige kunder. Det som irriterer meg er at når min ansatte som ikke er norsk skal hjelpe noen så er det flere som er frekk mot henne. Men når jeg snakker med dem så er dem som ei pus. Jeg har satt på plass flere kunder. Noen til og med sier. Kan du ikke norsk når hun spør hvordan dem skriver et navn f.eks. Mens når jeg svarer så sier jeg dere aner ikke hvor mange forskjellige måter et navn kan skrives. Så det er på den sikre siden vi spør. Da er dem nei selvfølgelig. Så fint at dere spør🙄 

Anonymkode: 2a1a5...b03

• Liker 1
Skrevet

Frekke kunder skal man ikke godta! Dette lærte jeg tidlig ved å jobbe i butikk....

Så du skulle svart henne tilbake, "beklager, men du får nok pakke inn gaven din selv etter DIN standard".

ALDRI!! la deg snakke ned av en kunde, bare vis de pent ut. Da skal du se de rødmer...noen klikker helt...

Kvinner på 50+ er det verste du kan møte på i serviceyrker, husker jeg viste ut en av butikken. Hun var frekk som f*en, det var kø bak henne. Så da ba jeg henne gå ut, fordi vi tar ikke imot kunder som deg; du får handle et annet sted. Skal si hun klikket 😆

Anonymkode: d703d...645

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Frekke kunder skal man ikke godta! Dette lærte jeg tidlig ved å jobbe i butikk....

Så du skulle svart henne tilbake, "beklager, men du får nok pakke inn gaven din selv etter DIN standard".

ALDRI!! la deg snakke ned av en kunde, bare vis de pent ut. Da skal du se de rødmer...noen klikker helt...

Kvinner på 50+ er det verste du kan møte på i serviceyrker, husker jeg viste ut en av butikken. Hun var frekk som f*en, det var kø bak henne. Så da ba jeg henne gå ut, fordi vi tar ikke imot kunder som deg; du får handle et annet sted. Skal si hun klikket 😆

Hørtes ut som en fin måte å miste jobben på.

Sånn er det selvsagt aldri greit å oppføre seg, uansett hvor ufine kunder er. Du er deg for å yte service. Evner du ikke å takle ufine folk på en høflig måte får du finne deg en jobb utenfor serviceyrket.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn er det selvsagt aldri greit å oppføre seg, uansett hvor ufine kunder er. Du er deg for å yte service. Evner du ikke å takle ufine folk på en høflig måte får du finne deg en jobb utenfor serviceyrket.

Miste jobben pga en frekk kunde?? Vår leder fortalte oss tydelig at vi IKKE skulle godta å bli trakkasert på denne måten....

Jeg takler kunder på en fin måte, ser ikke ut som du leste teksten min. Alt blir overlevert i en vennlig tone.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Slik oppførsel er å forvente når ingen har sagt de imot tidligere i livet og man har en virkelighetsoppfatning at man er hellig med kongelig blod.

Anonymkode: 6e92d...a76

• Liker 3
Skrevet

Desverre er det sånn at stress og personlige greier kan gjøre at enkelte folk tar det ut på andre. Og førjulstida er en sånn typisk tid der stressnivået er høyt. Sier ikke at denne oppførselen var grei eller noe man skal godta, men dessverre noe man må forvente. Mange år siden jeg har jobbet med salg, men husker jeg ofte kunne få kjeft fordi noe var utsolgt eller at kunden ikke hadde husket å bestille kaker før bestillingsfristen. Spesielt rundt høytider eller konfirmasjon. Akkurat som at det var min feil at de ikke var mer organiserte. Jeg opplevde også kunder jeg følte var ute etter å ta meg på noe, som lette etter feil for å kunne ta ut sinnet sitt på noen. 

Anonymkode: d056b...5ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Miste jobben pga en frekk kunde?? Vår leder fortalte oss tydelig at vi IKKE skulle godta å bli trakkasert på denne måten....

Jeg takler kunder på en fin måte, ser ikke ut som du leste teksten min. Alt blir overlevert i en vennlig tone.

En fin måte?? "Vi tar ikke imot kunder som deg" er en fin måte. Du er jo helt fjern.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette var ikke annet enn humoristisk lesing. Du tar selvfølgelig skammelig feil. faktisk så feil at jeg undres hva slags erfaring du har og i fra hvilken bransje. 

TS virker å være profesjonell og håndtere denne saken ganske bra. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette var ikke annet enn humoristisk lesing. Du tar selvfølgelig skammelig feil. faktisk så feil at jeg undres hva slags erfaring du har og i fra hvilken bransje. 

TS virker å være profesjonell og håndtere denne saken ganske bra. 

Jeg har jobbet mange år i butikk. Hvis jeg hadde kastet ut kunder med beskjeden "vi tar ikke imot kunder som deg" hadde jeg mistet jobben på dagen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

😂😂

Du tror man blir oppsagt av dette?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har jobbet mange år i butikk. Hvis jeg hadde kastet ut kunder med beskjeden "vi tar ikke imot kunder som deg" hadde jeg mistet jobben på dagen.

Høres ut som en elendig arbeidsgiver.

Jeg er i samme båt som den andre personen her som beksriver at leder sier de ikke skal godta å trakasseres. Vi kan også 100% be kunder om å gå dersom de ikke kan utøve normalt god folkeskikk og snakke ordentlig med ansatte. Gjort det flere ganger på egne og kollegaers vegne opp igjennom, og har 19 år på baken i bransjen.

Heldigvis ikke ofte folk er så ufine at det er nødvendig, men det er nødvendig i blant.

Anonymkode: 7d826...3eb

• Liker 4
Skrevet

Og for å svare på TS sitt spørsmål - enkelte mennesker er så innsylta sure og ubehagelige overalt hvor de ferdes. Og enkelte tror de kan heve seg selv over andre ved å tråkke på dem. De innbilder seg gjerne at butikkansatte og andre i servicebransjen er en slags undermennesker og mindre verdt enn dem selv, men det er jo ganske universell enighet om at den type holdning og oppførsel er rimelig kvalmt - ingen blir imponerte, og den type oppførsel er gjenstand for negativ oppmerksomhet i teater, opera, filmer og bøker. Vil de gå rundt og være en sånn Disney Villain Henchman-karakter så er det seg selv de driter ut.

Anonymkode: 7d826...3eb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...