Gå til innhold

Ekstrem svie brennende følelse i underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vært hos legen og gynekolog flere ganger uten funn, det er de ytre kjønnsleppene som er ille, men det stråler overalt, det startet med at ytre urinrør var ille vondt. Noen som kan skjønne hva det er? Gift, ikke klart å ha sex på 2,5 år

Anonymkode: 0542c...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormoner ? MS ? Du må jo få skikkelig hjelp . En skikkelig utredning 

Anonymkode: 3b238...9b3

Skrevet

Herpes?

Anonymkode: 02ba1...7db

Skrevet

Lichen sclerosus?

Anonymkode: 0783e...404

• Liker 1
Skrevet

Er det bare de ytre kjønnsleppene det svir? Eller også ved inngangen til vagina? Om det stemmer kan det være vaginisme tenker jeg. Har hatt det selv, å får å klare å ha sex fikk jeg utskrevet en krem som jeg skulle påføre rundt inngangen før sex, å da gikk det greit, tidligere var det ikke sjangse for at penis kunne trenge inn.

Anonymkode: b0592...219

Skrevet

Jeg har Lichen sclerosus. Før behandling så hadde jeg slike symptomer og i tillegg var huden på kjønnsleppene og over urinrøret tynn og blank/glassaktig. Hadde også intens kløe. Dette ble oppdaget da jeg var på gynekologisk avd.på sykehuset for en UL sjekk av en cyste. 

Anonymkode: 4daeb...3de

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2025 den 1.03):

Herpes?

Anonymkode: 02ba1...7db

Det ville legene sett som har undersøkt meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har Lichen sclerosus. Før behandling så hadde jeg slike symptomer og i tillegg var huden på kjønnsleppene og over urinrøret tynn og blank/glassaktig. Hadde også intens kløe. Dette ble oppdaget da jeg var på gynekologisk avd.på sykehuset for en UL sjekk av en cyste. 

Gynekolog nevnte at det kunne være, men ikke nok symptomer til å behandles, fikk en sterk krem (husker ikke navnet nå( 0 virkning, er så irriterende kløe, svie konstant

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2025 den 1.04):

Er det bare de ytre kjønnsleppene det svir? Eller også ved inngangen til vagina? Om det stemmer kan det være vaginisme tenker jeg. Har hatt det selv, å får å klare å ha sex fikk jeg utskrevet en krem som jeg skulle påføre rundt inngangen før sex, å da gikk det greit, tidligere var det ikke sjangse for at penis kunne trenge inn.

Anonymkode: b0592...219

Prøvd x antall kremer å stikkpiller mot indre plager ( reseptfrie) og en sopp kur fra lege selv om hun sa det ikke bar sopp, føler det sitter i ytre kjønnslepper

Skrevet

Du var garantert testet det, men bare som tips dersom andre sliter med lignende, bare i mindre alvorlig grad enn deg. 

Hos meg viste det seg å være sopp. Det gikk først over etter skikkelig soppkur med salve og tabletter over flere dager, samt at mannen også smurte seg med salve. 

(Jeg var hos gynekolog, som mente det ikke var sopp, men at jeg jo alltids kunne ta en kur.)

Anonymkode: d77a9...104

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du var garantert testet det, men bare som tips dersom andre sliter med lignende, bare i mindre alvorlig grad enn deg. 

Hos meg viste det seg å være sopp. Det gikk først over etter skikkelig soppkur med salve og tabletter over flere dager, samt at mannen også smurte seg med salve. 

(Jeg var hos gynekolog, som mente det ikke var sopp, men at jeg jo alltids kunne ta en kur.)

Anonymkode: d77a9...104

Sjekket, brukt så mye, vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Klær naken spiller ingen rolle det svir og brenner

Skrevet

Jeg hadde forferdelig smerter for noen år siden det var så ille at jeg ikke klarte å sitte å legene fant heller ingen årsak til det men det gikk over av seg selv 

Anonymkode: 19ac6...c92

Skrevet

Har du det hele tiden? Hos meg kom det som anfall. Det som hjalp var å ta ut hormonspiralen. Verken legen eller gynekologen trodde det skulle hjelpe, hadde fått kremer og stikkpiller og tatt prøver og vært på sykehus og masse styr. Til slutt tok fastlegen ut spiralen og vipps så var det greit. Men jeg hadde det ikke sånn hele tiden...

Anonymkode: d5bb8...d84

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har du det hele tiden? Hos meg kom det som anfall. Det som hjalp var å ta ut hormonspiralen. Verken legen eller gynekologen trodde det skulle hjelpe, hadde fått kremer og stikkpiller og tatt prøver og vært på sykehus og masse styr. Til slutt tok fastlegen ut spiralen og vipps så var det greit. Men jeg hadde det ikke sånn hele tiden...

Anonymkode: d5bb8...d84

Aldri hatt spiral, ikke brukt prevensjon på mange år. Konstant brennende følelse, men varierende hvor kraftig

Skrevet
coralgol skrev (På 22.12.2025 den 8.45):

Gynekolog nevnte at det kunne være, men ikke nok symptomer til å behandles, fikk en sterk krem (husker ikke navnet nå( 0 virkning, er så irriterende kløe, svie konstant

Jupp, sånn var det her å. Ville bedt om henvisning til sykehuset. Jeg går på Dermovat. Det er den eneste salven som virker på LS. 

Skrevet

Her var det hvp virus som oppførte seg slik

Anonymkode: 13a16...e4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jupp, sånn var det her å. Ville bedt om henvisning til sykehuset. Jeg går på Dermovat. Det er den eneste salven som virker på LS. 

Stemmer det er det kremen heter  0,05% så okke så sterk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...