AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #1 Skrevet 20. desember 2025 Hvordan ble dere bedre av depresjon så kjapt som mulig? Sliter skikkelig her 😭 Anonymkode: f11b6...dea
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #2 Skrevet 20. desember 2025 Ketamin på privatklinikk. Dyrt men effektivt Anonymkode: f50e9...3b4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #3 Skrevet 20. desember 2025 kan du fortelle litt mer? Hvor mange behandlinger trengte du? Er det noe du må fortsette med resten av livet? Anonymkode: 637a3...6a0
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #4 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ketamin på privatklinikk. Dyrt men effektivt Anonymkode: f50e9...3b4 En kan bli avhengig av dette stoffet. Anonymkode: 84236...465 1
Vaskeklut1 Skrevet 20. desember 2025 #5 Skrevet 20. desember 2025 Jeg har en venn som slet veldig mye med depresjon i mange år. Det er jo veldig individuelt, men han hevdet at boken “Feeling Good” av David Burns forbedret symptomene hans ekstremt mye. Har du snakket med legen din om det?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #6 Skrevet 20. desember 2025 Ketaminbehandling 👌🏻 Viktig å huske på at det ikke hjelper for alle, så man ikke får urealistiske forventninger. For meg har det dog fungert over all forventning. Jeg tok seks behandlinger over ca fire uker for litt over ett år siden. Har ikke hatt den mørke, tunge depresjonen siden. Nå hadde ikke jeg «vanlig» depresjon da, men PMDD - altså at jeg ble tungt deprimert 10-12 dager hver syklus. Det eneste negative for min del var at jeg fikk eksistensiell angst etter behandling nummer fem og seks. Det var veldig guffent, men gikk heldigvis over av seg selv i løpet av et par uker. Man blir ikke avhengig av ketamin. Anonymkode: e16ab...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #7 Skrevet 20. desember 2025 Min gikk over av seg selv. De fleste gjør det, går over i løpet av 3-6 måneder. Har du gått til legen? Hvis ikke må du ta en legetime når du sliter såpass mye. ❤️ Anonymkode: 46592...c69 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #8 Skrevet 21. desember 2025 Jeg brukte Medical Medium-protokoller, null psykedelika eller annen dop. Anonymkode: 7b2e4...dfd
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #9 Skrevet 21. desember 2025 Endret tankesett. Dette depresjonsgreiene var ikke noe for meg. Anonymkode: a8187...a9a 1
Purple_Pixiedust Skrevet 21. desember 2025 #10 Skrevet 21. desember 2025 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ketaminbehandling 👌🏻 Viktig å huske på at det ikke hjelper for alle, så man ikke får urealistiske forventninger. For meg har det dog fungert over all forventning. Jeg tok seks behandlinger over ca fire uker for litt over ett år siden. Har ikke hatt den mørke, tunge depresjonen siden. Nå hadde ikke jeg «vanlig» depresjon da, men PMDD - altså at jeg ble tungt deprimert 10-12 dager hver syklus. Det eneste negative for min del var at jeg fikk eksistensiell angst etter behandling nummer fem og seks. Det var veldig guffent, men gikk heldigvis over av seg selv i løpet av et par uker. Man blir ikke avhengig av ketamin. Anonymkode: e16ab...9e3 Man kan misbruke ketamin og bli psykisk avhengig av det jo. Det er et populært dop i miljøene. Men da bruker man det jo på en helt annen måte enn under behandling for depresjon så tviler på at det er høy fare for å begynne å misbruke det etter gjennomgått behandling. Endret 21. desember 2025 av Purple_Pixiedust
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #11 Skrevet 21. desember 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): kan du fortelle litt mer? Hvor mange behandlinger trengte du? Er det noe du må fortsette med resten av livet? Anonymkode: 637a3...6a0 Jeg gikk fire ganger på to uker først. Intensivt opplegg. Etter det har jeg hatt en oppfriskingsdose et halvår etter første gangen, og jeg regner med jeg må enda en runde etter jul nå. Effekten varer ikke evig, men jeg vet ikke om jeg kommer til å være deprimert evig heller. Så om det er resten av livet eller ikke, det tar jeg ikke stilling til nå. Det som er fint er at det er jo blitt godkjent i det offentlige. Så etter hvert vil jeg nok slippe å betale så mye for det. For oppfrisking/fly/hotell betaler jeg rundt 10k, så det er dyrt. Men effekten gjør det verd det. Bare spør om du lurer på noe mer, jeg svarer gjerne. AnonymBruker skrev (14 timer siden): En kan bli avhengig av dette stoffet. Anonymkode: 84236...465 Såklart kan man det, men det blir man ikke av å ta det på privatklinikk. Anonymkode: f50e9...3b4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #12 Skrevet 21. desember 2025 Man skal vel helst prøve de vanlige medisinene mot depresjon før det blir snakk om ketamin eller? Anonymkode: 46592...c69
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #13 Skrevet 21. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man skal vel helst prøve de vanlige medisinene mot depresjon før det blir snakk om ketamin eller? Anonymkode: 46592...c69 Ja, såklart. Om en pakke antidepressiva til 200kr og psykolog på frikort fungerer, så er vel det bedre enn å betale (over) 50k for ketamin. Klinikken jeg går til skriver på nettsiden sin nå: "Ved Axonklinikkene får du en grundig gjennomgang av hvilke tiltak du har forsøkt før, og hvordan disse har virket på din depresjon. Etter en individuell vurdering legger vi sammen en plan for veien videre." Jeg mener å huske at da jeg først begynte å vurdere dette sto det at man måtte ha prøvd minst to "vanlige" medisiner uten ønsket effekt. Dette snakker man om under det de kaller "innledende telefonsamtale". Jeg gidder ikke sladde navnet på klinikken jeg har gått til, det er liksom ikke så mange av dem. Og det er ikke så stor forskjell på dem som finnes heller, så vidt jeg har forstått. Jeg personlig har forsøkt 8 forskjellige antidepressiva, og to antipsykotika, gått i terapi til både psykolog, psykiater og psykiatrisk sykepleier i over ti år. Har også vært innlagt. Så for meg var dette siste mulighet, og jeg er svært glad for at det virka. Anonymkode: f50e9...3b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå