Gå til innhold

Philips Hue

Fremhevede innlegg

Skrevet
AprilLudgate skrev (4 timer siden):

Jeg er fornøyd, men har ikke pærene i alle lyskilder. Kun de jeg trenger å dimme/styre kelvin på.

Hadde ikke installert det i barnerom tror jeg. Særlig ikke med fargemuligheter 😅

Kelvin faktisk😂

Anonymkode: 4570d...f19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Philips Hue er et relativt dyrt, men stabilt og brukervennlig system.
Jeg har mange Hue-lamper, samt flere fra andre produsenter, og for meg er Hue de som leverer penest lys og har vært klart mest stabile over tid.
Det er også verdt å nevne at man ofte kan gjøre gode kjøp på Philips Hue gjennom kampanjer.

Jeg har integrert Hue med Home Assistant, men systemet fungerer også utmerket på egen hånd via panel, fjernkontroller eller mobilapp.

Jeg ville aldri investert i Plejd eller lignende løsninger. Dette er lukkede økosystemer som i hovedsak er en fordel for elektrikere, ikke sluttbrukere.
Jeg kjenner mange som har proprietære, faste installasjoner fra leverandører som enten har gått konkurs eller forsvunnet fra markedet. Resultatet er ofte at man mister deler av funksjonaliteten, samtidig som systemet ikke lenger kan endres eller bygges videre ut.

• Nyttig 1
Skrevet

Ekstremt fornøyd med hue. Har det i alle lamper og lysstriper. Bruker både appen og lysbrytere. Hatt i flere år og er veldig fornøyd. 

Skrevet

Men bare for å få det ennå mer med teskje :ler: 
Hvis vi etter hvert får det flere steder i huset. Ungdomsrom osv. Alle logger inn på samme bruker i app? Vil da storebror kunne stille lyset til søster feks? Eller er det en måte å hindre det på? forskjellige brukere?

Anonymkode: 9e5ec...15d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men bare for å få det ennå mer med teskje :ler: 
Hvis vi etter hvert får det flere steder i huset. Ungdomsrom osv. Alle logger inn på samme bruker i app? Vil da storebror kunne stille lyset til søster feks? Eller er det en måte å hindre det på? forskjellige brukere?

Anonymkode: 9e5ec...15d

Så vidt jeg vet, logger man inn på samme konto for alle lysene.

Det du kan gjøre, er å kjøpe en egen «bro» til hvert barnerom, slik at de er på hver sin konto. Da kan du ha innloggingsinformasjonen til begge rom, og barna bare til sitt rom. Det er litt tungvint, og hver bro koster rundt 600,- men det er fullt mulig. 

Et annet alternativ er at barna ikke har tilgang til appen, men at du legger til brytere de kan bruke på eget rom. Da styrer du ting som automatisering osv, mens de kan skru av/på og dimme lysene som er tilknyttet deres bryter. 

Anonymkode: d18f3...bd6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...