Gå til innhold

Philips Hue

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? er det enkelt å sette opp? Bruker man lysbryter til å skru på/av/dimme lyset eller kun i app`?
Hvordan funker det såfall hvis man har det i alle rom feks. kan søster og bror styre lyset til hverandre feks??
Forklar meg gjerne med teskje...

Anonymkode: 9e5ec...15d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig enkelt å sette opp. Og så har du appen der du kan styre hver individuelle pære eller alle/flere på en gang. Bruker ikke lysbryter på lysene jeg har hue-pærer i.

Anonymkode: 88053...4b9

Skrevet

Du kan bruke 'lysbrytere' fra hue som følger med i en del pakker. Da setter du opp via appen hvilke lys den skal styre. Der er også flere innstillinger du kan sette den til å justere mellom

Hvis du ser i denne startpakken, så følger det med hub og lysbryter i tillegg til fire pærer. Det er relativt enkelt å sette opp. Jeg slukker lysene fra senga, også har jeg en automatisk innstilling på når lysene skal slåes på. Jeg har også taklys fra hue og er veldig fornøyd med de. 

https://www.philips-hue.com/no-no/p/hue-white-and-color-ambiance-essential-starter-kit-2-stk-e27-lysparer-806-lm-dimmer/8721103103659

Anonymkode: b2151...678

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kan bruke 'lysbrytere' fra hue som følger med i en del pakker. Da setter du opp via appen hvilke lys den skal styre. Der er også flere innstillinger du kan sette den til å justere mellom

Hvis du ser i denne startpakken, så følger det med hub og lysbryter i tillegg til fire pærer. Det er relativt enkelt å sette opp. Jeg slukker lysene fra senga, også har jeg en automatisk innstilling på når lysene skal slåes på. Jeg har også taklys fra hue og er veldig fornøyd med de. 

https://www.philips-hue.com/no-no/p/hue-white-and-color-ambiance-essential-starter-kit-2-stk-e27-lysparer-806-lm-dimmer/8721103103659

hva med de vanlige lysbryterne som sitter der fra før? regner med de må kobles til feks taklampen uansett?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

hva med de vanlige lysbryterne som sitter der fra før? regner med de må kobles til feks taklampen uansett?

Lampene må jo ha strøm liksom, så de må jo kunne styres av lysbryter også. Hvis det var det du mente.

Anonymkode: 88053...4b9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen med erfaring? er det enkelt å sette opp? Bruker man lysbryter til å skru på/av/dimme lyset eller kun i app`?
Hvordan funker det såfall hvis man har det i alle rom feks. kan søster og bror styre lyset til hverandre feks??
Forklar meg gjerne med teskje...

Anbefaler heller Plejd. Elektriker monterer. Man styrer lysene med vanlig lysbryter på veggen, og kan også velge å bruke mobilen. Du velger hvem som skal ha tilgang i app. Kan også velge faste rutiner, f.eks. at lysene automatisk sakte skrur seg på en halvtime før solnedgang.  

Vi er veldig fornøyd med Plejd. Hadde noen pærer fra Hue før, men ble så irritert på forsinkelsene. Det slipper vi med Plejd. 

Anonymkode: e52ee...2a8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Bruker kun Nedis. Mye enklere og mer fleksibelt.

Anonymkode: 4570d...f19

Skrevet

Jeg har wiz og er kjempefornøyd. Du slår på bryter, installerer appen og i appen tar du rom for rom. jeg har 2 lamper i stua og 2 lamper i spisestua, i stua har jeg litt dempet kose lys og i spisestua litt sterkere lys. Funker som fjell. Når du har slått på bryter på alle dine lamper så foregår alt i appen. Du må aldri slå av bryter for da må du gjøre alt på nytt. 

Wiz og Philips er helt like, det er forskjell i pris og det var derfor jeg valgte Wiz.

Anonymkode: 32f00...644

• Liker 1
Skrevet

Veldig fornøyd med Hue, har det i alle rom. Du kan bruke lyspærer fra Hue i de lampene du allerede har, eller egne lamper fra Hue. Du trenger en «bro» i tillegg. Enkel å installere. 
Kan styres fra app, eller via tilbehør fra Hue, som egne brytere eller bevegelsessensorer. I tillegg kan du alltid bruke bryterne som er på lampene fra før til å skru de av/på manuelt. Hvis de er skrudd manuelt av, må du skru dem på igjen før du bruker appen. 
I appen kan du lagre forhåndsinnstillinger, justere styrke og farge på lyset, og lage rom og soner. 
Jeg er veldig fornøyd med funksjonen og mulighetene!

Anonymkode: d18f3...bd6

Skrevet

Jeg er fornøyd, men har ikke pærene i alle lyskilder. Kun de jeg trenger å dimme/styre kelvin på.

Hadde ikke installert det i barnerom tror jeg. Særlig ikke med fargemuligheter 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du har slått på bryter på alle dine lamper så foregår alt i appen. Du må aldri slå av bryter for da må du gjøre alt på nytt. 

Det er problemet med sånne midlertidige løsninger. Det slipper du med Plejd. Med Plejd bruker du lysbryteren som normalt, så du slipper å måtte gjete gjester rundt og mase om at de ikke må bruke lysbryterne😅

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er problemet med sånne midlertidige løsninger. Det slipper du med Plejd. Med Plejd bruker du lysbryteren som normalt, så du slipper å måtte gjete gjester rundt og mase om at de ikke må bruke lysbryterne😅

Det stemmer ikke at «alt må gjøres på nytt» hvis man skrur av en bryter. Du må skru bryteren på igjen for at akkurat den lampen skal virke, men det er alt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi er veldig fornøyd med Plejd. Hadde noen pærer fra Hue før, men ble så irritert på forsinkelsene. Det slipper vi med Plejd. 

Forsinkelser med Hue...? Det har jeg aldri opplevd. Det må i så fall være snakk om millisekunder...

Personlig kjempefornøyd med Hue. Koster litt mer, men er verdt det etter min mening.

Anonymkode: 59b06...990

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hue er de pærene som har det absolutt fineste lyset, syns jeg. 

Utrulig enkelt å sette opp, og styre i det daglige og utallige muligheter for automatiseringer 👍

Endret av forkjølajente
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Anbefaler heller Plejd. Elektriker monterer. Man styrer lysene med vanlig lysbryter på veggen, og kan også velge å bruke mobilen. Du velger hvem som skal ha tilgang i app. Kan også velge faste rutiner, f.eks. at lysene automatisk sakte skrur seg på en halvtime før solnedgang.  

Jeg har både Plejd og Hue. 

Plejd på utelys, kjøkken og bad - mest spotter. 

Teknisk er jeg mest fornøyd med Plejd - det er oftere at Hue faller ut, og jeg må sette opp noe på nytt. 

Men Plejd hadde ikke mulighet for lys i ulike farger mener jeg? Det er jo kjekt å styre, også ulike nyanser av hvitt/gult. Og så krever det som du nevner elektriker. Mens hue bare er å skru i en pære, og også ombestemme seg på hvor den skal være. 

Anonymkode: 1c2b4...a59

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har både Plejd og Hue. 

Plejd på utelys, kjøkken og bad - mest spotter. 

Teknisk er jeg mest fornøyd med Plejd - det er oftere at Hue faller ut, og jeg må sette opp noe på nytt. 

Men Plejd hadde ikke mulighet for lys i ulike farger mener jeg? Det er jo kjekt å styre, også ulike nyanser av hvitt/gult. Og så krever det som du nevner elektriker. Mens hue bare er å skru i en pære, og også ombestemme seg på hvor den skal være. 

Anonymkode: 1c2b4...a59

Har brukt Hue både ute og inne, lamper og pærer og bevegelsessensorer og brytere i flere år nå. Over 40 ulike enheter, tror jeg. Aldri opplevd forsinkelser med Hue eller at de faller ut og må settes opp på nytt. Kanskje jeg bare har vært heldig, men jeg har aldri hatt noen problemer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De vanlige lysbryterne står alltid på. Det stemmer ikke som nevnt over at du må gjøre alt på nytt om du slår av de vanlige bryterne. Men da får ikke lysene strøm og kan ikke slåes på (selvsagt). Har heller ikke opplevd at hue faller ut som jeg ser er nevnt av en. 

Skrevet
forkjølajente skrev (20 minutter siden):

Hue er de pærene som har det absolutt fineste lyset, syns jeg. 

Utrulig enkelt å sette opp, og styre i det daglige og utallige muligheter for automatiseringer 👍

Elsker at jeg kan velge farge og lysstyrke på alle lysene mine. Har det i hele huset og vil aldri ikke ha det igjen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir nok litt over budsjett med plejd i denne omgang hvis det innebærer elektriker ja. Lurer på om det er noe slik et familiemedlem har montert nå, og den regninga han fikk passer ikke inn her nå :ler: 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Blir nok litt over budsjett med plejd i denne omgang hvis det innebærer elektriker ja. Lurer på om det er noe slik et familiemedlem har montert nå, og den regninga han fikk passer ikke inn her nå :ler: 

Hue pærene er dyre, men det fine er jo at du kan bygge ut litt etter litt, ettersom det passer og man får råd. Og det trengs ingen elektriker, bortsett fra på enkelte utelamper, downlights osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...