Gå til innhold

Betalt reise med visakort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt en tur med DNB visakort, bankkort jeg bruker daglig. Spørsmålet er om jeg da er forsikret på reisen? Det er snakk om bare 3 dager.

Anonymkode: 7c65d...e1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, da har du betalt med bankaxept og ikke Visa.

Anonymkode: 38967...fba

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok 😊 Da fikser jeg forsikring 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

DNB har jo kredittkort med reiseforsikring også, men det er kanskje bare mastercard? Skader uansett ikke å skaffe seg en helårs.

Anonymkode: 64084...01d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ok 😊 Da fikser jeg forsikring 

Men du må huske at om du skulle bli syk og må avlyse reisen så vil ikke forsikringen du kjøper etter at turen er bestilt dette dette.

Anonymkode: f3fa1...c7e

• Nyttig 2
Skrevet

For framtidige reiser så lønner det seg å kjøpe med kredittkort. De aller fleste har en form for reiseforsikring i tillegg. Nå er ikke den reiseforsikringen av de bedre så jeg har helårs reiseforsikring i tillegg. Da er jeg dekket så fort jeg går ut av døra. 

Anonymkode: a3386...d14

Skrevet

Vanlig Visakort har ikke reiseforsikring. Jeg har flere kredittkort som jeg bruker blant annet til reise, men som bruker over har jeg helårs reiseforsikring i tillegg da jeg ikke helt stoler på forsikringene til disse kredittkortselskapene. Alle kredittkort har reiseforsikring, men helårs reiseforsikring er billig og gir meg en helt annen trygghet. 

Anonymkode: 794f4...8b9

Skrevet

DNB Ung-programmet har reiseforsikring tilsvarende kredittkort også på debetkortet.

Anonymkode: 2f11e...d85

Skrevet

Jeg forstår aldri disse trådene.

Hvem med litt vett i behold er det som ikke har en skikkelig helårs reiseforsikring? 

Anonymkode: 7a43a...f9c

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2025 den 23.29):

Vanlig Visakort har ikke reiseforsikring. Jeg har flere kredittkort som jeg bruker blant annet til reise, men som bruker over har jeg helårs reiseforsikring i tillegg da jeg ikke helt stoler på forsikringene til disse kredittkortselskapene. Alle kredittkort har reiseforsikring, men helårs reiseforsikring er billig og gir meg en helt annen trygghet. 

Anonymkode: 794f4...8b9

Hva er et vanlig visakort? Jeg har flere visakort med reiseforsikring.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.12.2025 den 22.11):

Hva er et vanlig visakort? Jeg har flere visakort med reiseforsikring.

Vanlig Visa-kort er debet kort og det sjeldent reiseforsikring på debet kortene.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vanlig Visa-kort er debet kort og det sjeldent reiseforsikring på debet kortene.

Vanlig Visa-kort er et veldig upresist begrep, bedre å bruke debet-/kredit. Selv har jeg debetkort med BankAksept og Mastercard og det eneste VISA-kortet jeg har er et rent kredittkort uten BankAksept, så for meg er dette det «vanlige» VISA-kortet.

Anonymkode: a6e27...41a

• Liker 1
Skrevet

Alltid best å betale alt av reiser med kredittkort. Da kan du også rette krav mot banken dersom noe skulle skje, f.eks, hvis reiseoperatøren skulle gå konkurs.

Anonymkode: a6e27...41a

Skrevet (endret)

Har helårsdekning kjøpt gjennom avtaler fagforening har her, men jeg betaler også alltid reiser med mitt MasterCard

(Nå begynner det å nærme seg Thailand-tur :skya:)

Endret av test1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...