Gå til innhold

Langrennsstøvler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så lenge bindingene er slike som man bare tråkker nedi med fremdelen av støvlene, med en sånn stang nedi bindingen, så vil alle slike støvler passe til bindingstypen? Vurderer å kjøpe nye støvler og må passe til de skiene/bindingene jeg allerede har.

Dette er kanskje det billigste som er å oppdrive uten at kvaliteten blir direkte dårlig?

Bør jeg prøve størrelsen med raggsokker eller ullsokker som er litt tynnere enn raggsokker? Er raggsokker overkill om man sjeldent vil gå i kaldere vær enn -15?

Screenshot_20251220-124630.Opera.png

Anonymkode: 058ac...605

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er to systemer. NNN (Rottefella) er vanligst i Norge. Sjekk bindingen din.

Jeg synes raggsokker bør for klumpete. Ha heller ett par med tjukke teknisk ullsokk av typen Ullvang eller Devold. 

Anonymkode: 1a629...938

• Nyttig 1
Skrevet

AI svarer:

Hovedsystemer & Typer:

NNN (New Nordic Norm): Det mest utbredte systemet for klassisk og skøyting, med en metallstang i tuppen og to spor i sålen.

NNN-BC (Back Country): En bredere, kraftigere variant av NNN for fjellski, som krever spesielle BC-støvler.

SNS (Salomon Nordic System): Salomon's eget system, med SNS Profil (én pinne) og SNS Pilot (to pinner). Ikke kompatibelt med NNN.

Xplore: Rottefella's nyeste system for fjellski, med pin-tech for økt stabilitet, krever Xplore-støvler. 

Anonymkode: 2ba13...b2e

• Nyttig 2
Skrevet

Skoene på bildet passer til NNN, smal Rottefella med pinne. 

Jeg foretrekker vanlige ullsokker, tenker det er nok hvis man ikke skal sitte lenge i ro i kulda. 

Anonymkode: 7578e...889

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...