Gå til innhold

Kaffemaskin eller melkeskummer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi ønsker hovedsakelig å lage iskaffe, kaffe mocca, kakao og lignende. Ville dere gått for kun en god melkeskummer eller en billig kaffemaskin? Synes det virker som kaffemaskiner er så veldig dyre, og er usikker på om det er verdt å legge så mye penger i det til vårt bruk. Det er viktig at det er enkelt å rengjøre. Lurer på hva dere har og om dere er fornøyde? Og hva dere ville gått for til vårt bruk? 

Anonymkode: fbe0b...4e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en melkeskummer til 99 fra chlas olson og den er seriøst skikkelig god, prøv det først. Den kan også piske mindre mengder krem til kakao feks. 

Anonymkode: fcad9...6e3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en melkeskummer til 99 fra chlas olson og den er seriøst skikkelig god, prøv det først. Den kan også piske mindre mengder krem til kakao feks. 

Og for å rengjøre så pisker jeg litt zalo vann og gnir den litt godt med fingrene, skyller av, ferdig. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar! Jeg heller egentlig mest imot melkeskummer, da kaffemaskiner gjerne er dyre og tar mye plass. Jeg vil heller ikke ha kapselmaskin. Men siden jeg har lite erfaring med noen av disse tingene var det litt vanskelig å vite. 

Skrevet

Av enslige melkeskummere er denne den beste jeg har hatt.

Den lager kaldt eller varmt tykt, perfekt skum. Den har egne programmer for latte og cappuccino. Og best av alt, den kan settes i oppvaskmaskinen.

Nespresso Steamer » Aeroccino4 Melkeskummer | Nespresso https://share.google/328V4e8VITRqymdoT

Anonymkode: 6c14b...a7a

Skrevet

Tenker du kommer langt med mokkakanne og melkeskummer. Jeg ville foretrukket islatte eller mokka laget på det viset fremfor maskin med kaffe-mokkakapsel f eks.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har også melkeskummer fra Nespresso og den funker glimrende. Jeg bruker den ikke så ofte vel og merke men hvis noen ønsker en cappuccino så er det ganske raskt å skumme opp melk med denne og enklere å rengjøre enn en kaffemaskin.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2025 den 10.21):

Vi ønsker hovedsakelig å lage iskaffe, kaffe mocca, kakao og lignende. Ville dere gått for kun en god melkeskummer eller en billig kaffemaskin? Synes det virker som kaffemaskiner er så veldig dyre, og er usikker på om det er verdt å legge så mye penger i det til vårt bruk. Det er viktig at det er enkelt å rengjøre. Lurer på hva dere har og om dere er fornøyde? Og hva dere ville gått for til vårt bruk? 

Jeg har begge deler og er veldig fornøyd. Jeg har en kapselmaskin fra Nespresso og en melkeskummer fra samme merke. Det er veldig god til å lage både varme og kalde kaffedrikker, tar lite plass og  :) ikke minst lett å rengjøre ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...