Gå til innhold

Skredder sydd kjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har fått skredder sydd brudekjolen sin?

Vi drar kanskje til Thailand i julen og lurer på å få sydd kjole der, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem og lurer på om noen har erfaring med dette enten i utlandet eller hjemme :roll:

Har dere bilde med dere av kjoler? Hva koster det i forhold til å leie? Hvor lang tid tar det å få sydd kjole?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg fått meg skreddersydd brudekjole, men har derimot kjøpt skreddersydde klær i Thailand.

Først og fremst; hvis du får den sydd der nede må du passe på å shoppe litt rundt på forhånd. Det er stor variasjon i pris og ikke minst stoff, jeg startet og endte reisen i Bangkok men valgte en skredder i Hua Hin ettersom det var billigere der. Hvis du skal dit, og er interessert kan jeg skaffe deg info. Både jeg og min blivende mann er kjempefornøyde med hva vi fikk sydd der, stoffene er like fine i dag etter mye bruk - og servicen helt glimrende.

For det andre bør du vite akkurat hva du vil ha, gå til brudesalongene nå og prøv kjoler til den store gullmedaljen (nå kan det jo være at kjolen med stor K er den første, men hvor sannsynlig er det...). Om ikke annet får du en idé av hva du liker/passer. Ta bilde eller hent bilde av kjolen på internett hvis det går an, både bakfra og front.

Jeg vet ikke om jeg hadde gjort det selv, jeg fant nemlig ikke noen kjoler som jeg falt for her hjemme og måtte til London for å finne kjolen med stor K. Og ja; jeg kjøpte for det kostet like mye å leie de kjolene jeg var interessert i. Da kan jeg selge den videre etterpå, så blir ikke drømmekjolen så fælt dyr til slutt allikevel :D

Gjest solskinn og regn
Skrevet

Hei - det flotte med å få sydd, er at det blir veldig DEG. At ingen har lik kjole.

Jeg vet ingenting om Thailand, men har selv fått sydd i Italia, hos en ung stylist som sydde etter mål. Kvaliteten er super ifht pris når man sammenlikner med hjemme. Husk at hvis det hele kommer på over 5000 kroner må du gå på rødt og fortolle...

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hørte om ei i sommer som hadde fått sydd brudekjole og brudepikekjole fra skredder i Thailand - hun var skikkelig skuffet, både stoffkvalitet og modellen ble ikke som forventet..Så sjekk nøye

Skrevet

Takk for svar :D

Er enda ikke sikker på om jeg skal få den sydd der nede. Redd for å bli skuffet :-?

Var innom en brudesalong her jeg bor, men ble ikke imponert over utvalget på kjolene. Mye av det var enten veldig søtt eller kjedelig. Men de er kanskje finere når de kommer på. Har sett mye fint på internett, og har samlet "godbitene" på en disket slik at jeg eventuelt kan skrive det ut og ta med meg til skredderen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...