Gå til innhold

Presentasjon av gjestene

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har laget en oversikt over hva gjestene heter, og hva slags tilknytning de har til oss (tante, fetter, venn osv). Denne oversikten skal vi ha i sangheftet. Dette er et tips til dere som har invitert en del gjester som ikke kjenner hverandre fra før.

Jeg har vært i bryllup der vi har fått en slik oversikt, og det var veldig greit. Fort å glemme navn når en hilser på mange ukjente.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har laget en oversikt over hva gjestene heter, og hva slags tilknytning de har til oss (tante, fetter, venn osv). Denne oversikten skal vi ha i sangheftet. Dette er et tips til dere som har invitert en del gjester som ikke kjenner hverandre fra før.

Jeg har vært i bryllup der vi har fått en slik oversikt, og det var veldig greit. Fort å glemme navn når en hilser på mange ukjente.

Trodde det var helt vanlig jeg...aldri opplevd noe annet.

Skrevet

Vi skal også ha. Men legger på en setning ca pr person om personen f.ex "friluftsinteressert sykepleier og mor til xxxx på 2 år" og slik... Gir litt samtalegrunnlag over bordene + litt hvisking og tisking ;-)

Gjest Gjest
Skrevet
Trodde det var helt vanlig jeg...aldri opplevd noe annet.

Jeg har aldri opplevd det, men synes det er en smart ting å gjøre - så fremt det ikke utbroderes en masse info som gjestene ikke ønsker.
Skrevet

Hvordan har du laget denne listen Veslo, etter bordplasseringen eller alfabetisk???

Skrevet

Nå trodde jeg at jeg skulle åpne en artig tråd om alle de anonyme som skriver her på bryllupsforumet. :lol:

Skrevet

Jeg har vært i et bryllup hvor gjestene ble presentert sammen med bordplasserigen. Veldig greit synes jeg ;)

Skrevet
Jeg har vært i et bryllup hvor gjestene ble presentert sammen med bordplasserigen.  Veldig greit synes jeg  ;)

Det er vel sikkert lettvindt og greit, men for meg som gjest hadde dette ikke vært greit. Jeg rett og slett hater å ha fokus på meg, og hvis jeg var gjest i et bryllup der det var mange jeg ikke kjente, hadde jeg syntes dette hadde vært fælt. Men meg om det.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi ordnet listen etter familie, dvs min familie først og så familien til forloveden min. Slik blir det enklere å få oversikt over hvem som er i slekt med hvem.

Skrevet

Men hvis man ikke skal ha sanghefte, hvor skal man legge en slik gjesteliste da??

Gjest Gjest
Skrevet

Vi laget en veldig forseggjort liste, der vi skrev hvem alle var (brudens onkel osv) og noe morsomt om hver. Der vi ikke greide å skrive noe morsomt, skrev vi litt saklig om hva folk jobber med eller ellers er interessert i. Tror det ble veldig mye prating rundt bordene av det der, for folk så at de hadde felles interesser osv.

Vi koblet det til et kart med bordplasseringen også, så kunne folk se hvem de andre var hvis de ville. Det er jo noen timer med bordsete, så da må folk ha litt å lese i :ler:

Plonk

Skrevet
Det er vel sikkert lettvindt og greit, men for meg som gjest hadde dette ikke vært greit. Jeg rett og slett hater å ha fokus på meg, og hvis jeg var gjest i et bryllup der det var mange jeg ikke kjente, hadde jeg syntes dette hadde vært fælt. Men meg om det.

Vi hadde en slik liste.

Ikke info om hver; bare navn, evt. hvem som er samboer/ektefelle og hvor vi kjenner dem fra (studietiden, jobb o.s.v.)

Med 70 gjester i bryllupet blir denne listen ganske lang, og ingen fikk mye oppmerksomhet av den grunn.

Skrevet

oi, dette synes jeg var en kjempefin ide! :)

Nå blir ikke vi så mange, og de aller fleste kjenner hverandre fra før, så jeg vet ikke om det blir aktuelt for oss, men i litt større bryllup må det være flott!

Skrevet
Vi hadde en slik liste.

Ikke info om hver; bare navn, evt. hvem som er samboer/ektefelle og hvor vi kjenner dem fra (studietiden, jobb o.s.v.)

Med 70 gjester i bryllupet blir denne listen ganske lang, og ingen fikk mye oppmerksomhet av den grunn.

Misforstod jeg kanskje? Jeg tenkte at gjestene ble presentert muntlig ved bordet jeg! Men det stemmer kanskje ikke? Hvis det var skriftlig hun mente syns jeg det er OK, men ikke om det hadde vært muntlig...Skjønner? ;)

Gjest Gjest
Skrevet

En venninne av meg hadde en slik presentasjonsliste hvor de skrev hvem som var hvem og en ut- dritningshistorie om hver enkelt for å skape litt liv og røre. Tror ikke det falt helt i smak hos de "gamle tantene"

Skrevet

Har aldri opplevet sånne lister før, men falt for idêen!

Skjønt, man skal vel være litt forsiktig med "utdriting-historier", se an folket litt. Er så mange som har totalt fravær på selvironi, dessverre!

Gjest Plonk ikke innlogget
Skrevet
Misforstod jeg kanskje? Jeg tenkte at gjestene ble presentert muntlig ved bordet jeg! Men det stemmer kanskje ikke? Hvis det var skriftlig hun mente syns jeg det er OK, men ikke om det hadde vært muntlig...Skjønner? ;)

IKKE prøv en muntlig versjon! Bordsetet er langt nok om man ikke skal bruke lange tider på å presentere alle. Har hørt om noen som gjorde det. Med f.eks femti gjester vil det fort ta en halv time om man skal si noe mer enn bare "Knut, brudgommens fetter".

Skrevet
IKKE prøv en muntlig versjon! Bordsetet er langt nok om man ikke skal bruke lange tider på å presentere alle. Har hørt om noen som gjorde det. Med f.eks femti gjester vil det fort ta en halv time om man skal si noe mer enn bare "Knut, brudgommens fetter".

Øh, nei, har absolutt ikke tenkt å utsette gjestene for det... :forvirret:

Skrevet

Vi har tenkt å lage et "oversiktskart" som vi skal henge på veggen ved siden av bordkartet i hallen utenfor spisesalen. Der skal vi da ha bilde av gjestene med en liten snutt under om hvem de er. Har fått veldig god respons så langt fra gjestene om forslaget!

Blir jo også noe folk kan kikke på under mottagelsen før maten blir servert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...