Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobber i det offentlige og har et kontor som er mitt. Det heter jo at det er offentlige derfor er det jo egentlig ikke mitt kontor men etter 10år har jeg jo satt mitt preg på dette. Plante i vinduet, personlige bilder i bokhylla, litt julepynt osv. I går etter jeg hadde reist for dagen trengte en kollega noe og endevendte skuffer og skap. Tok noe julepynt fra det ene skapet, og pyntet inne på sitt kontor. Men fant ikke det hun skulle ha da dette ligger på lagret. På den ene siden så ja det er kommunale kontor men jeg føler allikevel at det har begått overtramp på «mitt» kontor. Men ja føler jeg motsier meg selv. Er det overtramp eller skal jeg ikke si noe. Føler meg rett og slett litt invadert og fornærmet. 

Anonymkode: 66186...205

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare si i fra om at den julepynten er din, men du vet fellespynten er på lageret?

Anonymkode: 9b6d5...d86

• Liker 1
Skrevet

Er det samme kollega som stjal den ergonomomiske hev/senk pulten

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Det synes jeg ikke er greit.

Hadde gått og tatt tilbake julepynten og sakt at den er din private. Og lagt til at det er fint hvis vedkommende heller kontakter deg neste gang han/hun leter etter noe så kan du si hvor det er, eller om du i det hele tatt har det på kontoret ditt.

Anonymkode: 487fb...0b0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Laraa skrev (6 timer siden):

Er det samme kollega som stjal den ergonomomiske hev/senk pulten

Ble den stjålet? Jeg fikk kanskje ikke med meg alt i den tråden, for jeg trodde kollegaen bare kom med krav om den - ikke at den faktisk ble tatt! 

Anonymkode: 59e6a...57c

Skrevet

Er julepynten din private julepynt? Det må du isåfall selvsagt si ifra om! Det er ikke greit. 

Anonymkode: 59e6a...57c

Skrevet

Har du kjøpt pynten? = ikke greit. 
Er det fellespynt? = mer greit.

Skrevet
Kålrota skrev (7 minutter siden):

Fortsatt veldig sært å ta fra noen andres skap. Om man leter etter noe viktig i jobbsammenheng og kollegaen er borte og det er grunn til å tro at den viktige tingen ligger i vedkommendes skap, ok. Men julepynt er ikke i den kategorien.

Anonymkode: d5b32...250

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber også i det offentlige og min avdeling er en av de få «på huset» der vi har egne kontorer. Det er ingen av oss som ville funnet på å lete i skuffer eller skap på kollegaenes kontor. Aldri. Vi kan bruke de andres kontor dersom vi har behov for det eller det er behov for gjestekontor ved besøk. Men da brukes stol, pult og egen pc koples til datautstyret. Det er ingen av oss som har personlige bilder, planter eller pynter til jul på kontorene våre, så de er ganske tomme. Men skuffer og skap er stappfulle, hadde ikke satt pris på om en kollega gikk gjennom mine ting. 

Vi har for øvrig også papirer og diverse liggende som ikke alle skal se. Så her hadde det nok blitt en ganske stor sak dersom det samme hadde skjedd som hos deg, vi har klare instrukser på å ikke åpne andres skuffer og skap. 

Anonymkode: e697b...cc8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kålrota skrev (45 minutter siden):

Fremdeles ikke greit når det allerede står på en annens kontor.

Da spør man heller: "Hei ser du har så mye av den felles julepynten, kunne jeg kan skje fått en ting siden jeg ikke har noe?"

Anonymkode: 487fb...0b0

• Liker 1
Skrevet

Kontor eller ei - hvis julepynten er din, så har kollegaen din begått et overtramp, ja! 

Anonymkode: 2e315...c72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...