Gå til innhold

Hvor tidlig?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Trulseline

Jeg og min samboer har hele tiden sagt, at vi skal ha bryllup og barndåp samtidig. Men nå har vi bestemt oss for å begynne å tenke på bryllup. For vi vet jo ikke når jeg blir gravid, og om jeg blir det i det hele tatt.

Så det jeg lurer på, er hvor tidlig bør vi begynne med planleggingen og når skal vi begynne å bestille prest, lokal,fotograf, frisør o.l?

Vi har tenkt å gifte oss sommeren 2003.

Håper på hjelp.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer litt an på når på året dere ønsker å gifte dere, sommerstid er jo mer populært enn vinterstid for eksempel.

Vi bestilte kirken ca 9 mnd før bryllupet skulle stå, og ventet med resten.

Men plutselig fikk vi dårlig tid, og har nettopp avklart med lokale.

Det var nemlig et problem siden vi tydeligvis har valgt en veldig populær dato...

Men om dere begynner nå til sommeren, så er dere jo sikre på å få det slik dere ønsker, med kirke, lokale, toastmaster, mat, transport og evt hotell for å nevne noe.

Vet om et par som skal gifte seg i 2003, og de har allerede avklart det meste.

Tenk så herlig å nærme seg den store dagen uten en eneste bekymring om at dere får det slik dere vil...

Til slutt lurte jeg litt på hvorfor dere ønsker å ha barnedåp og bryllup sammen?

Bare litt nysgjerrig av meg (c:12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulseline

Hei!

Det er 2 grunner:

Grunn 1: er at mange av gjestene ( nesten alle ) må reise langt for å komme i selskapet.

Grunn 2: Min samboer er syk, så det blir tøft med to store dager.

Det var helt i orden at du spurte.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv det problemet at slekten min må reise langt, og de er ganske mange, så jeg skjønner problemstillingen.

Siden han er syk, så ville kanskje ikke vår løsning fungert for dere, men vi har bestemt oss for (siden "tradisjonen" sier at man gifter seg der jenta er vokst opp, og vi ikke gjør det) at vi har bryllupet der han kommer fra, og så har vi dåp der jeg kommer fra.

Så blir det egentlig likt for alle slektningene.

Og jeg får gleden av å døpe ungene der jeg er vokst opp.hoppe.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å legge planer nesten to år i forveien. ! 1/2 år i forveien bestilte vi ting og tang. Nå er det under 3 mndr igjen, og vi har ikke noe stress. Og vi har fått alt som vi ønsket!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss sommeren 2003, og har nettopp bestilt kirke og festlokaler!!! Ville vært kjedelig om det vi ville ha var opptatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...