Gå til innhold

Blir dette reklamasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Kjøpte ull lue til baby på 6 mnd i november i år. Plutselig ser jeg at sømmen har raknet litt på den ene sida. Er det noe jeg kan reklamere på? Den er brukt 5-6 uker. Lua er fra Joha merke 100% ull fra Barnas hus

Screenshot_20251218_104427_Snapchat.jpg

Anonymkode: 55c1e...627

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du absolutt reklamere på, husk kvittering som viser når den er kjøpt.

Men personlig hadde jeg bare funnet frem nål og tråd og festet den tilbake igjen.

Anonymkode: 186d0...383

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er feilproduksjon, så den kan du klage på. Om du ikke har kvittering så finner du frem nettbanken og finner ut når du kjøpte den. Så kan de finne kvitteringen i sitt system. Du skal bare sannsynliggjøre at du har kjøpt lua i den butikken en gitt dag

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg reklamerer på slikt, selv om det egentlig er lett å reparere, som noen over her sier. Lykke til!

Anonymkode: a98f6...a42

Skrevet

Jeg hadde nå funnet frem nål og trå, men det er reklamasjon ja. Du kan kreve at butikken reparer den for deg. 

Anonymkode: 9aaca...6fe

Skrevet

Ikke noe vits med nål og tråd, dette har du krav på å få ordnet. Og jeg frykter at om du begynner med nål og tråd på egenhånd, så vil all garanti/reklamasjonsrett gå ut vinduet. Det kan være noe å tenke på til senere.

Anonymkode: a6b09...6d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan du absolutt reklamere på, husk kvittering som viser når den er kjøpt.

Men personlig hadde jeg bare funnet frem nål og tråd og festet den tilbake igjen.

Anonymkode: 186d0...383

😅jobber i butikk og blir litt paff over at folk gidder og komme tilbake med sånt heller enn og sy sammen selv, spesielt når de kommer lange veier. 
det er reklamasjon ja, så butikken må reparere den innen 14 dager. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😅jobber i butikk og blir litt paff over at folk gidder og komme tilbake med sånt heller enn og sy sammen selv, spesielt når de kommer lange veier. 

1. folk kan ikke lenger fikse slike ting selv. 
2. prinsipp om å slippe fikse ødelagte varer etter én måned. 

Anonymkode: 021f5...4b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Rett skal være rett da. Kjøper du noe som rakner så fort så er det faktisk butikkens ansvar å fikse og ikke forbrukeren. Uansett fint å dokumentere mangler ved produktet, i tilfelle det skulle oppstå flere problemer

Anonymkode: bd074...c30

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Rett skal være rett da. Kjøper du noe som rakner så fort så er det faktisk butikkens ansvar å fikse og ikke forbrukeren. Uansett fint å dokumentere mangler ved produktet, i tilfelle det skulle oppstå flere problemer

Anonymkode: bd074...c30

Jeg skjønner at det er en rettighet, jeg bare skjønner ikke at folk gidder og bruke tid og penger på det. Jeg syr det for de med et smil, så kan de kjøre hjem igjen. 
enig i at det kan være greit og si ifra , også hvis det er en svakhet i partiet så man gjør leverandør oppmerksom . Kan dokumentere på bilder . 
ellers er jeg helt enig i at ts har rett til og få luen reparert ved fremvisning av kvittering / bankutskrift så var bare en lite avsporing fra min side. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...