pippeli Skrevet torsdag kl. 09:22 #1 Skrevet torsdag kl. 09:22 Noen som har noe annet enn 50/50 og kan gi eksempler på hvordan de deler inn uka si? Barnefar gleder seg allerede til "fri uke" og i mitt stille sinn tenker jeg på andre alternativer enn 50/50, for jeg vil jo ha barnet mest mulig så klart....? ☺️
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:42 #2 Skrevet torsdag kl. 10:42 Skjønner deg godt, jeg ønsket også selvfølgelig mest mulig tid ❤️ Men, poenget er jo at barn har krav på «like mye tid» med begge sider, og så må vi voksne prøve å få det til best mulig. Lykke til 😊 Anonymkode: ec673...ec7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:50 #3 Skrevet torsdag kl. 10:50 Det handler ikke om deg. Det er barnet som skal være i sentrum. Å barnet har like mye rett på dere begge. Selv om pappaen gleder seg til fri uke, behøver ikke det å bety at han ikke vil ha barnet 50 % Anonymkode: e3e83...604 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:17 #4 Skrevet torsdag kl. 11:17 Vi bytter fredager og annenhver gang har far barna fra fredag til onsdag og annenhver gang fredag til torsdag. Han sier at han ønsker 50-50, men i praksis synes han det blir for mye. Anonymkode: 4d2eb...047
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:40 #5 Skrevet torsdag kl. 11:40 pippeli skrev (2 timer siden): Barnefar gleder seg allerede til "fri uke" Noen ganger lurer jeg virkelig på hvorfor de velger å få barn. Anonymkode: 22f2f...a50 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:47 #6 Skrevet torsdag kl. 11:47 Min eksmann har bare barna fra torsdag-søndag annenhver uke. Altså 11 døgn hos meg, 3 hos han osv. Det har fungert veldig bra i 5 år nå. Vi har to svært harmoniske barn som elsker å ha en fast base. Faren deres stiller gjerne opp på treninger eller kamper utenom sine helger, så i praksis ser de han oftere enn hva samværsbrøken tilsier. Vi har valgt en slik løsning fordi han reiser mye med jobben og ellers jobber mye overtid. Han hadde ikke klart å ha barna mer fast i hverdagen. Det handler jo om å finne best løsning for både barna og dere, og det må ikke være 50/50. Anonymkode: eb116...d09 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:56 #7 Skrevet torsdag kl. 11:56 Min eks fikk redusert samværsavtalen gjennom retten da han har brukt det bevisst for å ødelegge mine arbeidsmuligheter. han får kun ha barna annenhver fredag- søndag og med mulighet for mer om han følger opp. Han har aldri hatt barna over lengre perioder og har ingen interesse av barna annet enn å stryke eget ego. ofte i hans helger er de også på barnevakt etc hos min familie som har valgt meg vekk til fordel for min stakkars eksmann . jeg er forblitt i nytt parforhold og i terapi for mange år med psykisk mishandling. Retten så heldigvis sannheten (127 sider med meget grove meldinger blant annet pluss uttaleser fra mitt arbeidssted) så nå har er barna sikret minst mulig tid med han. mine barn fortjener en kjærlig far. Men dessverre så viste han seg å være alt annet enn. Og da kan man ikke få ha de mer enn det absolutte minimum Anonymkode: 2afc4...395
pippeli Skrevet torsdag kl. 12:04 Forfatter #8 Skrevet torsdag kl. 12:04 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Min eksmann har bare barna fra torsdag-søndag annenhver uke. Altså 11 døgn hos meg, 3 hos han osv. Det har fungert veldig bra i 5 år nå. Vi har to svært harmoniske barn som elsker å ha en fast base. Faren deres stiller gjerne opp på treninger eller kamper utenom sine helger, så i praksis ser de han oftere enn hva samværsbrøken tilsier. Vi har valgt en slik løsning fordi han reiser mye med jobben og ellers jobber mye overtid. Han hadde ikke klart å ha barna mer fast i hverdagen. Det handler jo om å finne best løsning for både barna og dere, og det må ikke være 50/50. Anonymkode: eb116...d09 Takk for svar:-) greit å se hva andre gjør. Jeg jobber redusert, jeg eier huset vi bor i og han må leie en liten leilighet kanskje ett stykke unna nærmiljøet. I hverdagen gjør jeg alt så og si. De dagene jeg har seinvakt orker han ikke lage ordentlig middag for han er såå sliten, så jeg kan ikke se for meg han med ansvar ei hel uke... Alt han klarer er å sovne på sofaen etter jobb med ungen foran tv. Ikke levere tidsnok i barnehagen etter at personalet flere ganger har sagt fra om det... Endret torsdag kl. 12:05 av pippeli
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:17 #9 Skrevet torsdag kl. 16:17 VET du at han vil ha barna mindre enn 50%? Selv om han gleder seg til friuke, så kan det jo godt hende at han også gleder seg til ungene skal tilbake til han. Du gjør det meste i hverdagen, men nå får han jo halvparten av de hverdagene, så han må jo forandre på livet sitt. Og kanskje han vil se verdien i å være mer involvert i barnas hverdag. Anonymkode: 9db0e...860 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:29 #10 Skrevet torsdag kl. 21:29 Tenk på barnet sitt beste nå. Handler ikke om at DU vil ha de mest - det handler om at barna skal ha det best. Anonymkode: ca1b7...374
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:30 #11 Skrevet torsdag kl. 23:30 Jeg kjenner en familie hvor barna bor fast hos mor, men spiser middag hos far hver dag i ukedagene. Barna ser mor om morgen og sent på kvelden, og er med far fra skolen slutter og til de kjøres hjem til mor en drøy time før leggetid. For den familien er det en passende løsning med tanke på arbeidstider og reisetid til jobb. Anonymkode: bcd33...cef 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:46 #12 Skrevet fredag kl. 06:46 pippeli skrev (18 timer siden): Takk for svar:-) greit å se hva andre gjør. Jeg jobber redusert, jeg eier huset vi bor i og han må leie en liten leilighet kanskje ett stykke unna nærmiljøet. I hverdagen gjør jeg alt så og si. De dagene jeg har seinvakt orker han ikke lage ordentlig middag for han er såå sliten, så jeg kan ikke se for meg han med ansvar ei hel uke... Alt han klarer er å sovne på sofaen etter jobb med ungen foran tv. Ikke levere tidsnok i barnehagen etter at personalet flere ganger har sagt fra om det... Kan jo hende ting blir annerledes når han har alt andratt selv, og ikke lenger kan skjule seg bak deg/må demonstrere ovenfor deg hvor sliten han er. Eller ikke, selvsagt. Anonymkode: 0a252...2c8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå