Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville du ha foretrukket å få vite om sånne ting selv da, hvis noen du kjenner oppførte seg på denne måten?

Anonymkode: 6a606...cee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd tilsvarende.

Etter et-par dager der jeg hadde tenkt meg om så ringte jeg henne. Jeg sa at dette var handlinger som var langt fra mine verdier. Og at jeg derfor satt vennskapet på pause. (ble selvfølgelig mer emosjonelt enn dette..)  Men at jeg ikke ville blande meg videre. Ting ble jo sagt i fortrolighet. Og min fortrolighet med en venninne holder jeg veldig høyt. Så hva hun videre delte med mannen var fortsatt på henne. 

Hun valgte etterhvert å bryte med mannen. Vi prøvde to-tre ganger å finne tilbake til vennskapet. Men klarte det aldri. 

Anonymkode: ae56f...051

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2025 den 9.15):

Hvordan forholder jeg meg til dette? 
Hver jul møtes jeg og min barndomskompis til en julelunsj og øl. Vi ser hverandre ikke ofte, men ca 3 ganger i året med begges familier.. foruten om tradisjonen vi to kamerater har hver jul.

Vi møttes forrige uke og etter møtet sitter jeg igjen med en slags klump i magen. Han fortalte meg i fortrolighet at han på jobbreise i høst hadde hatt en affære med en ukjent dame. Kun denne kvelden og så aldri dama igjen. 

Han fortalte at ekteskapet med kona har vært tørt, kjedelig og uten noe særlig intimitet på en god stund.. og at han i ildens hete ønsket å føle nærhet med noen i en slags desperasjon. Jeg ble helt satt ut av det her. Kompisen min har jeg kjent i alle år, aldri forestilt meg at han var kapabel til dette og hele tiden trodd at ekteskapet var bra (aldri merket noe på dårlig stemning eller mangel på kjærlighet dem to i mellom på andre familiesammenkomster).. En flott ektemann som har fulgt opp ungene og kona si hele veien, sett med mine øyne. En rettferdig og trofast mann rett og slett. 

Når han fortalte dette forsøkte jeg å hverken dømme han eller sette han på plass, men vi snakket jo rundt det. Han synes livet hjemme er litt bedre, men følte det ikke på selvtilliten hans og selvfølelse, det at noen fant han attraktiv. 

Jeg har ikke turt å fortelle min egen kone det her da hun naturlignok vil dømme han, og muligens fortelle hans kone. Jeg lovet å ikke si noe, men sliter med samvittighet for kona hans… vi møtes jo på familieferier og div, men er redd jeg nå kommer til å oppføre meg rart i møte med dem to som par neste gang vi sees. 

Kompisen min fortalte at han elsker kona si, og vil ikke miste henne.. og at han ikke angrer på affæren, han føler seg bedre i ekteskapet nå enn før. 

Ville du fortalt din partner om kompisens affære? Eller bør jeg la dette her gå? Han er jo kompisen min, og jeg ønsker ikke potensielt å være årsak til både brudd eller uvennskap.. 

Anonymkode: e06ff...c5d

Du er ikke hankjønn 

Anonymkode: da932...79d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du er ikke hankjønn 

Anonymkode: da932...79d

Enig med deg her. En mann ville aldri skrevet et sånt innlegg. 

En mann holder kjeft og backer sin kompis! 

Anonymkode: 770f6...fc4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...