Gå til innhold

PSSD - Post-SSRI Sexual Dysfunction

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 

Lurer på om noen her har erfaring med denne tilstanden, enten selv eller partner. 

Jeg tror jeg har det. Gikk på forskjellige SSRI-preparater over flere år og har problemer. Sluttet med de for en god stund siden.

Våre leger ønsker å sette både meg og partner på SSRI, men jeg er helt fullstendig imot. Min partner har allerede problemer seksuelt uten å ha tatt medikamenter før. Ingen av oss føler behov eller har ønske om å bruke medikamenter som dette. Det er egentlig bare tøys, fordi vi har nevnt utmattelse og sosial angst. Det er ikke hemmende for hverdagen, så hvorfor leger vil pushe medisiner mot vår vilje er hårreisende. 

Når jeg spør om legene vet om PSSD så sier de nei, de kjenner ikke til det. At det ikke er så utbredt og ikke alvorlig. Jeg tenker det bare ikke er dokumentert fordi ingen blir informert derfor ikke vet hva deres seksuelle problemer kan komme av.

Hvis noen har erfaring her ønsker jeg å høre om det.

Anonymkode: 6c83b...561

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det er uproblematisk å si nei til SSRI. At du får et tilbud om en behandling betyr ikke at det pushes. Det ville vært hårreisende om du/dere ikke fikk dette tilbudet.

Det er vel enda mulig at dine seksuelle problemer kan gå over. Det kan ta tid. Hvordan din partner vil reagere på SSRI, bivirkninger og så videre, er det ingen som kan vite før han har prøvd. At han har seksuelle problemer nå vil ikke påvirke hvilke bivirkninger han eventuelt får av SSRI.

At man får vedvarende problemer, seksuelle eller andre, etter SSRI-bruk er ikke spesielt vanlig! Som med alle medisiner så veier man risiko mot nytte. Har man alvorlig sykdom, står i fare for å falle utenfor arbeidslivet, ikke får nytte av terapi osv. så vil de fleste leger vurdere medisiner! Det er jo en bra ting.

Bivirkninger av SSRI er veldig godt dokumentert, så at det skal finnes store mørketall her tror jeg ikke at du har grunn til å frykte.

Anonymkode: d1df2...95f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...