Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingen av oss drikker noe særlig, har kanskje en drink eller to iløpet av årene men vi er ikke så veldig begeistret for alkoholm, har ingen ting i mot det men velger heller annen drikke når vi er på fester og selskaper. eller drikker i minimale mengder.

"Må" vi da ha alkohol i bryllupet vårt?

Vet jo selvsagt at det er vårt eget valg men endog.

Noen som har vært i bryllup uten alkohol eller noen med meninger rundt dette emnet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Beklager å si det- men jeg hart vært i tre bryllup uten alkohol, og alle var like daffe og kjedelige :tristbla:

På den annen side, det er ikke gøy når folk blir for fulle heller (lest i annen tråd her). Men hvis det er oppegående, moderate folk som er gjester, ville ikke jeg latt være å servere alkohol i allefall...

Men kommer jo mest an på dere og omgangskretsen deres!

Skrevet (endret)
Ingen av oss drikker noe særlig, har kanskje en drink eller to iløpet av årene men vi er ikke så veldig begeistret for alkoholm, har ingen ting i mot det men velger heller annen drikke når vi er på fester og selskaper. eller drikker i minimale mengder.

"Må" vi da ha alkohol i bryllupet vårt?

Vet jo selvsagt at det er vårt eget valg men endog.

Noen som har vært i bryllup uten alkohol eller noen med meninger rundt dette emnet?

Nei, det MÅ dere slett ikke!

Jeg har vært i 5 bryllup, og kun 2 av disse hadde alkoholservering, hvorav det ene kun til maten. Helt fint, helt OK.

Personlig liker jeg godt vin til maten, men jeg har ikke leet et øyebryn når jeg har vært på tilstelninger hvor alkohol har blitt valgt bort av ulike grunner.

Det er helt og holdent deres valg!

Vi skal ha alkoholservering og bar etter middagen. Jeg vet at noen i våre familier gjerne skulle sett at vi lot det være, men siden vi selv syntes det hører med til vår fest så velger vi å servere alkohol.

Endret av lil
Skrevet

Jeg har vært i 5 bryllup, og alle hadde alkoholservering....

Vi skal også ha det i vårt bryllup...

Det er selvfølgelig fritt hva dere vil gjøre, men for meg personlig er champagne og vin til maten naturlige deler av et bryllup.

Dere kan jo ha vin/øl til maten for de som ønsker det, også ingenting etterpå f.eks. Da styrer dere alkoholkonsumet til gjestene ;)

Skrevet

Nei det må man absolutt ikke!

Har vært i flere bryllup uten alkohol, og i vårt hadde vi alkohol kun til maten. Og jeg har i alle fall hatt det kjekpekjekt i alle bryllupene vi har vært i :)

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Nei, det må dere ikke.

Men hvis dere skal servere noenlunde god mat ville jeg servert alkohol - for det er stusselig å drikke cola til et godt måltid..

Vin til maten bringer også mer stil til selskapet, synes jeg.

Men det er helt opp til dere :)

Gjest camillo
Skrevet

Jeg har vært i ett bryllup uten alkohol, og det gikk kjempefint. Nå hadde vi riktignok fest etterpå, hvor det fløt ganske bra, men jeg synes nesten det bare var positivt at selve festen var alkoholfri.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Jeg har bare vært i to brylluper i mitt liv, og ingen av dem hadde alkohol-servering. Flotte brylluper.

Gjest gjest1
Skrevet

Vin til maten bør ein ha, om enn berre alkoholfri.

Om de velger bort alkohol etterpå er opp til dykk sjølve.

Personleg syns eg saftbryllup er litt stusseleg..

Skrevet

Dere må ikke ha alkoholservering i bryllupet deres.

Men hvis dere er usikre på reaksjoner fra gjestene, kan dere f.eks servere vin til maten - det er ganske vanlig.

Gjør som dere selv vil, gjestene kjenner jo dere og helt sikkert alkoholvanene deres og vil sikkert ikke synes det er rart i det hele tatt.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi er heller ikke de store "alkoholløvene", jeg er total avholds. Vi valgte å gjennomføre et bryllup med alkohol - og det var gjestene glade for... :ler:

Skrevet

nei, jeg synes overhode ikke dere MÅ ha alkoholservering i bryllupet deres om det ikke er det som faller seg naturlig for dere.

har dere familie og venner som derimot synes det blir kjedelig uten alkohol, så kan dere risikere surmuling, men det kommer jo helt an på hva slags familie og venner dere har.

likner de dere på det settet, så er det vel helt greit uten.

og bare for å ha sagt det, det FINNES faktisk annet en cola eller saft å velge mellom dersom man ikke drikker alkohol, selv om jeg vet at mange ikke tror meg. :ler:

det går an å blande drikke, det går an å kjøpe drikke og stort sett.

(jeg tåler ikke verken brus, vin eller særlig annen alkoholholdig drikke, men kjeder meg ikke i festligheter likevel, ikke smaker maten kjedelig heller)

Skrevet

Det er deres bryllup,- altså dere som bestemmer! ;)

Jeg er ganske bestemt på at bryllupet vårt ikke skal være noen fyllefest,- derfor skal vi ha champagne før maten, vin til maten og kaffe/konjakk.

Etter dette er det bar på stedet, men da må gjestene betale selv.

Siden noen på min samboers side er litt tørste, fant vi ut at dette er en løsning som alle kan leve med..

Gjest Gjest
Skrevet

er klart dere ikke MÅ ha alkohol i bryllupet. i min familie så ble det ikke servert alkohol i noen av bryllupene, alle i slekta er så edruelige nemlig... men jeg setter stor pris på alkohol ;) hva med alkoholfri vin til maten da så det blir litt mer stil over middagen? for i de alkoholfrie bryllupene jeg har vært i så ble det satt fram store flasker med solo, cola, pærebrus osv på bordet og da ser det så bingo ut... :S

Gjest Gjest_eneri_*
Skrevet

Trenger selvfølgelig ikke å ha alkohol...Vi vil heller ikke at det skal bli en "fyllefest", og har derfor kuttet ut sprit(kun en konjakk/bailys til kaffien) og holder oss til vin og øl servering. Tror kanskje det blir litt stusselig uten alkohol.. Det er ihvertfall min mening. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Vin til maten bør ein ha, om enn berre alkoholfri.

...

Personleg syns eg saftbryllup er litt stusseleg..

Vi skal ha vin i vårt bryllup, men har blitt anbefalt å ikke ha alkoholfri vin som alternativ til de som ikke vil ha promille. Det er lite utvalg og smaker sjelden godt.

Nå er det jo ikke bare saft en kan servere i bryllup dersom det skal være alkoholfritt. Jeg har smakt økologisk, presset eplejuice fra hardanger til bryllupsmiddag, og det var veldig bra. Men selv i saftverden finnes det jo mye godt. Det trenger jo ikke være gøysaft. Hva med svarthyllsaft eller tranebærsaft? Nydelig farge, og passer til voksen smak. Farris og annet kullsyreholdig vann er selvfølgelig også alternativer. Alkoholfritt øl passer også fint.

Trådstarter, dersom dere ikke vil ha alkohol så er det heilt fint. Det gøyeste bryllupet jeg har vært i var uten alkohol.

Skrevet

Hvis det ikke er naturlig for dere å ha alkohol i bryllupet, synes jeg dere skal droppe det. Bryllupet kan være like staselig og fint selv om det ikke er alkoholservering, jeg er helt uenig i at et bryllup blir stusselig uten alkohol.

Gjest Gjest
Skrevet

De som synes det er stusselig uten alkohol forteller bare at det er de som er stusselige gjester.

Dere trenger ikke alkohol i et bryllup hvis dere ikke ønsker det.

Jeg har vært i flere bryllup med og uten alkohol. I noen av alkoholbryllupene har jeg kjørt og vært alkoholfri selv. Det er de kjipeste bryllupene jeg har vært i. Tendensen i de bryllupene jeg har vært i er at i de uten alkohol har folk lagt seg i selen for å lage et skikkelig program og underholdning. I de med alkohol har det vært lite spennende som har skjedd.

Farris og brus til en god middag er bra det også. Dere kan jo kjøpe inn god alkoholfri cider og lage alkoholfrie drinker.

Det må være trist å være avhengig av å drikke alkohol for å slippe å ha det stusselig.

Gjest Gjest
Skrevet
Akk ja... :overrasket:

Det er visst noe feil med oss...men vi er jo ganske mange da ;)

Det sier jo litt om dere at dere ikke klarer å synes at en fest er mer enn stusselig bare fordi den er alkoholfri.

Skrevet

Det er jo akkurat det at mange går i den instillingen at det blir en dårlig fest uten alkohol. Men om man ikke lar alkoholen flyte og serverer til maten må vel det være greit eller. Da kan jo de som vil velge det bort og det blir jo litt alkohol.

Men er det ikke mange som opplever det litt rart at det bare er alkohol til maten'???

På det aktuelle lokale vi har snakket om må man søke sjenkebevilning og da vil det ikke være mulig om man ikke har medbrakt å få kjøpt noe alkohol i selskapet.

tror nok familie og tildelsvenner vil støtte oss uansett men tror noen kan synes det bir litt tregt uten, men er jo vår dag så våre meninger teller jo!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...