Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og har en samboer som er glad i kalkun. Hver gang han har laget det har jeg blitt intens kvalm og har måtte flykte til andre siden av huset. Likevel blir jeg påvirket da lukten siger til det rommet jeg har pleid å sette meg i. Min samboer har sagt han kan begynne å lage annen mat, men jeg har sagt at det går greit, jeg holder ut kvalmen når han lager det så lenge jeg er i andre siden av huset, selvom jeg likevel er svært preget.

Så kommer problemet: min familie som vi skal feire jul hos har bestemt seg for å servere kalkun i år😪 Og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg klarer ikke lukta, jeg blir så kvalm at jeg bare brekker meg non-stop. Jeg kan jo ikke be de ikke bruke maten de har kjøpt og servere noe helt annet bare fordi jeg blir så kvalm, men samtidig klarer jeg faktisk ikke sitte i lukta av kalkun. Er det noen som har noen råd til meg?

(jeg har ikke fortalt familien tidligere at lukten av kalkun gjør meg så dårlig, da vi aldri har spist kalkun på julaften før, så det falt meg ikke inn at vi plutselig nå skulle få det servert)

Anonymkode: e0a53...a6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er bare ærlig med folk jeg. Jeg spyr av kaffelukt nå uke 7. Valge å forklare på jobb slik at de skjønner hvorfor jeg sitter i andre enden av rommet når vi får morgenrapporten. Bedre å være ærlig slik at folk forstår at du må gjøre tiltak enn at de tror du er vanskelig bare på gøy.

Anonymkode: bcaf8...ad6

Skrevet

Det er en uke til julaften, de har fortsatt god tid til å kjøpe inn til annen mat. Vær ærlig og fortell dem hvor ille det er. 

Hadde du vært i mitt juleselskap og ikke sagt noenting om dette på forhånd hadde jeg faktisk blitt sur. Det ødelegger jo bare muligheten for å tilrettelegge. 

Skrevet

Da jeg var gravid taklet  jeg ikke lukten av kaldt brød spesirlt i fryseren da brakk jeg meg skikkeligt og vann smakte metall

Anonymkode: 22620...649

Skrevet

Si til dem at du ikke kan komme hvis det serveres kalkun. 

Anonymkode: 23671...d54

Skrevet (endret)

Never mind.

Endret av MarianneE
Skrevet

Snakk med den, kanskje de velger kalkun en annen dag 😊

Anonymkode: 5b637...a2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...