AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #21 Skrevet 17. desember 2025 Jeg fikk ikke vite kjønn på noen av våre barn, og det gikk helt fint! Spilte liten rolle for oss, og vi handlet inn nøytrale ting til første tiden. Null stress….. Anonymkode: eab36...4b8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #22 Skrevet 17. desember 2025 Henger meg på resten og lurer på hvorfor dette er så viktig. Hørt om flere som får vite på ul at det er jente men så blir det gutt. De kan ikke si sikkert på ultralyd med mindre man faktisk ser penis (som begge mine gutter gladelig har vist frem på ul 😂) og kan vite sikkert at det er gutt. Jente vil alltid være noe usikkert. Anonymkode: 6c1e6...6b3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #23 Skrevet 17. desember 2025 Dette er mitt første barn etter 6 år med ivf. For meg er det stor å skulle bli mamma og jeg vil gjerne komme i gang med handling, klær, rom og alt det jeg har drømt om i alle år. Selvom ikke kjønn er viktig for akkurat dere går det vel an å ha forståelse for at andre syns det er viktig å finne ut av hva man får. For meg spiller det ingen rolle om det er gutt eller jente - begge deler er så sterkt ønsket. Men jeg vil gjerne vite at det er riktig før vi begynner å handle og fikse. Går vel an å ha forståelse for at andre har andre meninger og ønsker enn dere selv. Er ikke akkurat uvanlig å være nysgjerrig på kjønn. Baby er frisk og nipt var normal, da kan vi endelig begynne å glede oss over alt det andre. Ts. Anonymkode: 42a6a...029 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #24 Skrevet 17. desember 2025 Det er stort for alle å bli mamma, enten man blir gravid på første forsøk elelr etter 10 år. Garanti for barnets kjønn for man faktisk ikke, kjenner så mange som har fått beskjed om feil kjønn. Men når du er i uke 18-20 så er det så sikkert som de kan si så vent til da med å kjøpe for mye inn. Det er jo ikke snakk om mange ukene. Anonymkode: 01302...afb 1
Hulderen Skrevet 17. desember 2025 #25 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Dette er mitt første barn etter 6 år med ivf. For meg er det stor å skulle bli mamma og jeg vil gjerne komme i gang med handling, klær, rom og alt det jeg har drømt om i alle år. Selvom ikke kjønn er viktig for akkurat dere går det vel an å ha forståelse for at andre syns det er viktig å finne ut av hva man får. For meg spiller det ingen rolle om det er gutt eller jente - begge deler er så sterkt ønsket. Men jeg vil gjerne vite at det er riktig før vi begynner å handle og fikse. Går vel an å ha forståelse for at andre har andre meninger og ønsker enn dere selv. Er ikke akkurat uvanlig å være nysgjerrig på kjønn. Baby er frisk og nipt var normal, da kan vi endelig begynne å glede oss over alt det andre. Ts. Anonymkode: 42a6a...029 Selvsagt kan du handle klær og fikse rom! Bare velg farger som begge kjønn kan ha glede av. Du vil uansett ikke vite nå hva barnet ditt vil få av interesser. Ikke gå i den fella at du enten lager et prinsesse-rom eller et fotballrom. Husk at gutter kan like rosa og jenter kan spille fotball. Ikke start med å påvirke barnet ditt alt nå. 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #26 Skrevet 17. desember 2025 Hulderen skrev (1 time siden): Man har da ikke ultralyd for å finne ut hvilket kjønn DU tok kanskje ikke ultralyd for å finne ut hvilket kjønn det er, men det er innmari mange som tar privat ultralyd utelukkende for å finne ut hvilket kjønn det er. Så at «man» ikke gjøre det er fullstendig feil. Anonymkode: 32eb5...a9a 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #27 Skrevet 17. desember 2025 Vi har valgt både å vente til fødsel med å vite kjønnet, samt å vite så tidlig som mulig. For min del er ikke kjønnet relevant i seg selv men føler en sterkere tilknytning til barnet i magen ved å kunne assosiere med ‘hun’ eller ‘han’. Mer personlig. Men uansett. Vi har sett kjønn i uke 14. men alltid fått beskjed at det er usikkert før senere. Brukt nub teorien på 2 av svangerskapene og det stemte for vår del:) jente begge gangene Anonymkode: e9501...2f5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå