AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #1 Skrevet 17. desember 2025 Var hos privat jordmor 14+2 og hun sa at vi får en jente, og at hadde det vært gutt hadde vi sett tegn til det nå. Hun mente det var Ingen tvil. Ble veldig glad og vi har begynt å kjøpe inn litt til jente og fortalt alle at det blir jente. I går så leste jeg at det er for tidlig å se kjønn 14+2 og så ble jeg så klart veldig stresset... Er det noen som vet? Kan dette endre seg til gutt? Legger ved ultralydbildet vårt ❤️ Anonymkode: 42a6a...029
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #2 Skrevet 17. desember 2025 Det er ikke lett å se på et enkelt ultralydbilde om det er jente eller gutt. Men vi fikk høre på ultralyd i uke 18 og uke 30 at vi skulle få en datter. Men så var det faktisk Per som dukket opp! Anonymkode: a5e65...ceb 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #3 Skrevet 17. desember 2025 Helt sikker kan du aldri være, selv ikke etter ordinær ultralyd. Jeg fikk beskjed om jente i uke 19, var en gutt. Opplysninger om kjønn i uke 14 er nesten bare gjetting. Anonymkode: fdfc7...4aa 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #4 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Helt sikker kan du aldri være, selv ikke etter ordinær ultralyd. Jeg fikk beskjed om jente i uke 19, var en gutt. Opplysninger om kjønn i uke 14 er nesten bare gjetting. Anonymkode: fdfc7...4aa Men hva er poenget med å ha ultralyd for Å Finne kjønn hvis det ikke er mulig å se? Hun sa at hun ikke fant noe tegn til penis etter 15 min, kan den dukke opp senere eller hva er greia? 🙈 Hun så fra siden, mellom og underfra. Ts. Anonymkode: 42a6a...029
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #5 Skrevet 17. desember 2025 Dette ser man tydelig er jente fordi det er helt flatt der en penis skulle vært om det hadde vært gutt. Penis ser man fra den vinkelen så sent som 14+2, og den bygger i høyden. Slå deg til ro med at det er jente Anonymkode: 9b3c8...148 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #6 Skrevet 17. desember 2025 Jeg hadde 5 UL i mitt svangerskap og på alle sa de gutt. Jeg har en datter. Så hadde aldri stolt på det de sier 😅 Anonymkode: b30a0...3e6 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #7 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Men hva er poenget med å ha ultralyd for Å Finne kjønn hvis det ikke er mulig å se? Hun sa at hun ikke fant noe tegn til penis etter 15 min, kan den dukke opp senere eller hva er greia? 🙈 Hun så fra siden, mellom og underfra. Ts. Anonymkode: 42a6a...029 Det er vel ingen som har ultralyd bare for å finne kjønn, så dette er ikke noen reell problemstilling. Ultralyd er for å sjekke om alt står bra til med fosteret. Anonymkode: 82bb6...be5 7 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #8 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Men hva er poenget med å ha ultralyd for Å Finne kjønn hvis det ikke er mulig å se? Hun sa at hun ikke fant noe tegn til penis etter 15 min, kan den dukke opp senere eller hva er greia? 🙈 Hun så fra siden, mellom og underfra. Ts. Anonymkode: 42a6a...029 Poenget er vel at det ikke alltid er mulig å se skikkelig? Anonymkode: c8710...d95
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #9 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er vel ingen som har ultralyd bare for å finne kjønn, så dette er ikke noen reell problemstilling. Ultralyd er for å sjekke om alt står bra til med fosteret. Anonymkode: 82bb6...be5 Jo, jeg var på gender Reveal ultralyd privat, det er ganske vanlig hos private aktører fra uke 14+0. Bare fordi du ikke har hørt om det betyr ikke at det ikke finnes Anonymkode: 42a6a...029 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #10 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jo, jeg var på gender Reveal ultralyd privat, det er ganske vanlig hos private aktører fra uke 14+0. Bare fordi du ikke har hørt om det betyr ikke at det ikke finnes Anonymkode: 42a6a...029 Høres ut som svindel å lokke gravide med kjønnsavsløring når det er såpass usikkert så tidlig. Anonymkode: 82bb6...be5 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #11 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres ut som svindel å lokke gravide med kjønnsavsløring når det er såpass usikkert så tidlig. Anonymkode: 82bb6...be5 Hei! Merkelig å være så bastant når du ikke vet hva du snakker om. Det er IKKE usikkert hvilket kjønn et foster har fom 14+0 hvis foster ligger i riktig vinkel med kjønnet synlig. Det er faktisk ganske lett å se med et trent øye og godt utstyr. Ofte ser man det også tidligere under de rette forutsetningene. Ligger foster derimot med ryggen til, sitter oppreist eller har navlesnor mellom bena er det vanskeligere å se, derav får noen opplyst feil kjønn, eller at man i større grad må gjette på hva man tror man ser. Merkelig å kalle slike undersøkelser for svindel. Hilsen sykepleier på fødeavd. Anonymkode: 9b3c8...148 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #12 Skrevet 17. desember 2025 Hvordan kan folk si at det der er bombesikkert? Jeg hadde et nesten nøyaktig likt bilde som ts, legen trodde det var jente - men ut kom verdens skjønneste gutt. Og jeg var i uke 14. Så det er ikke sikkert så tidlig. Anonymkode: c5046...a40 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #13 Skrevet 17. desember 2025 Jeg hadde ul i uke 12, da sa de at det så ut som om det kom til å bli ei jente, men at det var vanskelig å si noe sikkert. Det ble en gutt, og det var også gutt de sa på OUL. Anonymkode: 5e82b...7d4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #14 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan kan folk si at det der er bombesikkert? Jeg hadde et nesten nøyaktig likt bilde som ts, legen trodde det var jente - men ut kom verdens skjønneste gutt. Og jeg var i uke 14. Så det er ikke sikkert så tidlig. Anonymkode: c5046...a40 Som jeg skrev over ville en penis vært godt synlig fra akkurat denne vinkelen, da den bygger i høyden som er synlig i profil. Får ikke gjemt en penis i den vinkelen der. Området det er penis skulle vært er godt synlig på bildet, og er helt flatt som er ensbetydende med jente. Blæra ligger også tett under kjønnsorganet slik det ofte gjør hos jenter. Penis (begynnende) er ofte synlig allerede fra uke 12, og vil ikke begynne å utvikles så sent som 14+2 som trådstarter er. Her ser man relativt fullutviklet kvinnelig kjønnsorgan fordi man har vært heldig med vinkel 😊 Tok de såkalt "potty shot" også? Anonymkode: 9b3c8...148 1 1
aishaaa Skrevet 17. desember 2025 #15 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Merkelig å være så bastant når du ikke vet hva du snakker om. Det er IKKE usikkert hvilket kjønn et foster har fom 14+0 hvis foster ligger i riktig vinkel med kjønnet synlig. Det er faktisk ganske lett å se med et trent øye og godt utstyr. Ofte ser man det også tidligere under de rette forutsetningene. Ligger foster derimot med ryggen til, sitter oppreist eller har navlesnor mellom bena er det vanskeligere å se, derav får noen opplyst feil kjønn, eller at man i større grad må gjette på hva man tror man ser. Merkelig å kalle slike undersøkelser for svindel. Hilsen sykepleier på fødeavd. Anonymkode: 9b3c8...148 Enig. Hos meg så de kjønnet på privat ultralyd i uke 14. Ultralydjordmor var 100% sikker😊 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #16 Skrevet 17. desember 2025 Mitt tips er å kjøpe unisex klær før barnet er født Trenger ikke kjoler og stæsj til nyfødt uansett, det får man ikke bruk for Så er det ingen krise uansett hvilket kjønn det blir, og økonomisk er det og siden du kan bruke det igjen på barn nr 2 uavhengig av kjønn. Vi hadde stort sett klær i hvitt, brunt og grått, og så fikk vi masse kjønnsspesifikke klær når barnet var født uansett Anonymkode: 61268...7ad
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #17 Skrevet 17. desember 2025 Hvorfor er du veldig stresset over dette? Anonymkode: 1be80...f02 2
Hulderen Skrevet 17. desember 2025 #18 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men hva er poenget med å ha ultralyd for Å Finne kjønn hvis det ikke er mulig å se? Hun sa at hun ikke fant noe tegn til penis etter 15 min, kan den dukke opp senere eller hva er greia? 🙈 Hun så fra siden, mellom og underfra. Ts. Anonymkode: 42a6a...029 Man har da ikke ultralyd for å finne ut hvilket kjønn det er! Kjønn er fullstendig uviktig i denne sammenhengen. Ultralyd tas for å sjekke nyrer, hjerte, hjerne, om barnet har ryggmarksbrokk eller andre alvorlige fysiske skader. 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #19 Skrevet 17. desember 2025 Tok ikke ultralyd før i uke 18 jeg og da var det veldig tydelig at det var en gutt, til og med jeg så det. Det viktigste er jo at barnet er friskt så må du ta det du får. Å begynne å kjøpe inn ting før du er noenlunde sikker på hva du får er ikke veien jeg ville gått men jeg er ikke en som tar ting på forskudd. Anonymkode: 01302...afb 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #20 Skrevet 17. desember 2025 Spiller det virkelig noen stor rolle?!? Anonymkode: eab36...4b8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå