Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Leser du bare krim eller finner du frem noe annet også?

(hvorfor er krim så svært i påsken foresten?)

Jeg skal lese

Søstrene Agüero og kubanske drømmer av Cristina Garcia

Og om de ikke skulle fenge så kjempemye så har jeg lånt noen bøker av Marian Keys og ei bok om Folket på Innhaug.

Endret av Leya
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg må alltid lese minst én Agatha Christie-bok i påsken (selv om jeg har lest alle ørten ganger), har akkurat begynt på And Then There Were None (10 små negerbarn). Ellers kjøpte jeg bl.a. disse i forrige uke, til påskelesing:

Kazuo Ishiguro - Never Let Me Go

Nick Hornby - A Long Way Down

Iain Pears - An Instane of the Fingerpost

Marian Keyes - Anybody out There?

Endret av Arkana
Skrevet

Jeg skal lese Iskaldt Bedrag av Dan Brown.

Skrevet

Kjøpte RØDHETTE av Unni Lindell istad men jeg regner vel egentlig med at jeg er ferdig med den FØR påske...

Gjest gjesta
Skrevet

jeg er snart ferdig med rødhette faktisk :) men i påska blir det dan brown og Davinci koden og kanskje engler og demoenr hvis jeg har tid. eksamen rett etter påske så kanskje påskelitteraturen må vike litt. Da vinci koden kommer jo på kino i sommer, gleder meg ':) må bare lese boka først.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har flere bøker av Henning Mankell liggende klar. Har planer om å lese ferdig serien om Kurt Wallander.

Gjest Gjest
Skrevet

Leser aldri krim - av prinsipp.

Må lese faglitteratur og Masteroppgave-arbeid..

Skrevet

Jeg har nettopp begynt med "Shopoholiker"-bøkene, så det blir nok det på meg. Ikke akkurat innviklet litteratur, men morsom i hvert fall :)

Skrevet

Fyret av P.D. James på meg. Gleder meg til påskeferie. Kun 4 arbeidsdager igjen! JIPPI :hoppe:

Skrevet

Jeg skal lese "Veninnen" av Denise Rudberg.

Aner ikke om den er bra, men den har fått god omtale og virker å være en type bok jeg kan like!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg liker ikke krim, så jeg gidder ikke å lese det bare fordi det er påske. Jeg skal lese "Mørkets hjerte" av Joseph Conrad og "Mennesker" av Amalie Skram. Regner med at jeg får god tid i påsken, så to bøker burde gå bra.

Skrevet

Tror nok ikke jeg får lest noe annet enn engelsk pensum..

Animal farm er jo en søt bok, det er ikke noe problem, det er resten av pensumet som er tungt. (engelsk privatist.)

Men håper på å rekke å lese en bok også! Da blir det Dracula eller "ut å stjæle hester" tror jeg.

Skrevet

Velger ikke krim fordi det er påske, jeg leser generelt lite krim.

Men for tida - og sikkert utover i påska - har jeg disse bøkene liggende på vent:

* "Pride and prejudice" av Jane Austen

* "Kongen på fyllinga" av Tristan Egolf

* "Jazz" av Toni Morrison

* "A tale of two cities" av Charles Dickens

... og sikkert en eller annen lettvint chick lit.-bok.

Gjest LoisLane
Skrevet
Fyret av P.D. James på meg. Gleder meg til påskeferie. Kun 4 arbeidsdager igjen! JIPPI  :hoppe:

Akkurat ferdig med den. Den var akkurat så bra som forventet. Ganske imponerende, i og med at dama er 85 år gammel!

Gjest King James II
Skrevet

Jeg leser ikke krim..Vel ikke så veldig mye krim noe.-.Mest sansynlig vis skal jeg lese Trolldomsfjellet av Thomas Mann.

Gjest -eline-
Skrevet

Tenkte jeg skulle ta tid til å lese Eremittkrepsene i hvertfall... så må jeg (som Arkana) alltid lese en Agatha Christie-bok i påska. Får se om jeg får tid til å lese Frelseren av Jo Nesbø i tillegg, leser fort, men jeg bør vel kanskje ikke sitte med nesa i ei bok hele tiden når jeg først er hjemme i Norge :ler:

Skrevet
Jeg skal lese Iskaldt Bedrag av Dan Brown.

Den tror jeg jeg og skal prøve å få tid til å lese. Dan Brown skriver vanvittig spennende.

Skrevet

Her dumpet Iskaldt Bedrag ned i postkassen i går, så den er selvskreven.

I tillegg henger jeg litt etter på "alfabetserien" til Sue Grafton, så jeg tenker R og S skal til pers i påsken.

Skrevet

Jeg hadde ikke egentlig tenkt å lese noe spesielt i påsken jeg. skal tilbringe den hos min samboers familie, og føler jeg bør være litt mer sosial når vi ser dem enn å sitte med nesen i en bok, det er tross alt ikke så mange ganger i året.

Men av erfaring pleier jeg bli veldig oppdatert på donald når vi er der, så jeg kan vel sånnsett likevel ta med meg en bok. Kanskje jeg må på bokshopping :)

Gjest Gjesta
Skrevet
Leser du bare krim eller finner du frem noe annet også?

(hvorfor er krim så svært i påsken foresten?)

Jeg skal lese

Søstrene Agüero og kubanske drømmer av Cristina Garcia

Og om de ikke skulle fenge så kjempemye så har jeg lånt noen bøker av Marian Keys og ei bok om Folket på Innhaug.

Folket på Innhaug er nydelig!! :)

Selv skal jeg oppdatere meg på filmfronten i påsken....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...