AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #1 Skrevet 17. desember 2025 På grunn av helsa har jeg time på lab hos legen ca 1 gang i mnd. Jeg må ofte vente alt fra 5min til 30 før jeg får komme inn på tross av at jeg har time fordi folk som skal til legen må og ta prøver. På grunn av at noen av prøven skal samme dag sendes til sykehuset må jeg gå i arbeidstiden og må forskyve arbeidstiden den dagen. Har heldigvis et arbeid som tåler dette men er allikevel plagsomt. Bør jeg ta dette med legekontor eller bare bite det i meg? Og hva er poenget med time om det bare blir kø opplegg uansett? Anonymkode: 251e3...344
Snowbrigade Skrevet 17. desember 2025 #2 Skrevet 17. desember 2025 Det er jo ikke noe annerledes enn at de som har time hos legen også må vente? Målet er vel at dere alle skal vente kortest mulig, men samtidig få god helsehjelp?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #3 Skrevet 17. desember 2025 Det hender pasienter hos legen må ta prøver som legen skal ha svar på med en gang foreks, de kan ikke vente i kø og går dermed foran deg. Anonymkode: 968bc...f0f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #4 Skrevet 17. desember 2025 Kan du ikke bare be om første timen på laben om morgenen da? Anonymkode: a4cca...934 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2025 #5 Skrevet 17. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): På grunn av helsa har jeg time på lab hos legen ca 1 gang i mnd. Jeg må ofte vente alt fra 5min til 30 før jeg får komme inn på tross av at jeg har time fordi folk som skal til legen må og ta prøver. På grunn av at noen av prøven skal samme dag sendes til sykehuset må jeg gå i arbeidstiden og må forskyve arbeidstiden den dagen. Har heldigvis et arbeid som tåler dette men er allikevel plagsomt. Bør jeg ta dette med legekontor eller bare bite det i meg? Og hva er poenget med time om det bare blir kø opplegg uansett? Anonymkode: 251e3...344 Jeg må også på grunn av kronisk lidelse ta jevnlig blodprøver hos legen og får da som du time på lab. Jeg har også jevnlige legetimer og om jeg da under disse timene viser tydelig tegn på at jeg er i en dårligere periode eller tegn på forverring av sykdommensykdom ønsker legen å ta bp og da kommer jeg først i køen. Og det handler om at legen ønsker raskt svar på blodprøven og når jeg da er ekstra preget av sykdommen ønsker ikke legen at jeg skal sitte og vente til alle andre har tatt blodprøver. Anonymkode: dfdaa...b39
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå