Miracl3 Skrevet 3. april 2006 #1 Del Skrevet 3. april 2006 Hei Har nå bestilt en tre ukers tur med all inclusive i Side i Tyrkia. Har noen av dere vært på all inclusive? Var dere fornøyd var det verdt pengene etc? Pent antrekk til middag hva ligger i det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 3. april 2006 #2 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg har bodd på hotell der det var mulighet for all-inclusive, men jeg hadde heldigvis ikke det. Vi betalte for middagsbuffeen en kveld, og den var kjedelig med lite variert utvalg. Snakket med noen som spiste der flere kvelder, og det var det samme hver dag... Liker bedre å gå på forskjellige restauranter og prøve forskjellige mat. Blir fort kjedelig å spise på samme plassen hver kveld. Får håpe de har litt bedre utvalg der du skal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #3 Del Skrevet 3. april 2006 Var på Pegasos world i Side. Masse middelaldrende tyskere og "samme" mat hele uka. Bordsetning til samme klokkeslett hver dag med sultne, desperate mennesker i kø utenfor 10 min før åpning. Tydligvis veldig viktig å være først ute.. Aldri mer all inclusive på oss!!! (dette er et 5 stjerners hotell, svært få som pyntet seg til middagen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #4 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg har aldri hatt AI i Tyrkia, for det møkkalandet drar jeg ikke mer til. Hadde AI en gang på Den Dominikanske Republikk. Aldri mer. Vil ha handlefriheten til å gå ut å velge spisested selv. Vil ikke gå rundt med et idiotisk armbånd rundt håndleddet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 3. april 2006 #5 Del Skrevet 3. april 2006 Vi hadde halvpensjon i Tyrkia, og vi fikk ikke det sammen en eneste dag på 14 dager. Tyrkia er veldig opptatt av god mat, og spesielt på de litt finere hotellene. Å kle seg om til middag, vil si at dere ikke kan komme i shorts, men mennene bør stille i langbukse. Vi hadde alt inkludert på Mallorca, og mer avslappende ferie swkla man lete lenge etter. Nå har vi tre barn, og de hentet drikke og alt selv og vi fikk slappet mer av. Behøvde ikke å høre på tyt og mas etter penger, så jeg ville garantert valgt alt inkludert igjen om jeg hadde muligheten til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest i dag Skrevet 3. april 2006 #6 Del Skrevet 3. april 2006 Vi hadde halvpensjon i Tyrkia, og vi fikk ikke det sammen en eneste dag på 14 dager. Tyrkia er veldig opptatt av god mat, og spesielt på de litt finere hotellene. Å kle seg om til middag, vil si at dere ikke kan komme i shorts, men mennene bør stille i langbukse. Vi hadde alt inkludert på Mallorca, og mer avslappende ferie swkla man lete lenge etter. Nå har vi tre barn, og de hentet drikke og alt selv og vi fikk slappet mer av. Behøvde ikke å høre på tyt og mas etter penger, så jeg ville garantert valgt alt inkludert igjen om jeg hadde muligheten til det. ← For de med barn er dette en suveren form for ferie, dersom man oensker aa bare slappe av, og ikke bruke tid paa masse annet! Vi er paa ett slikt hotell naa faktisk, og vi stor-trives. Her er det nemlig ikke saerlig mye til utvalg utenfor hotellveggene... men saa visste vi hva vi kom til ogsaa da. Vi oensket oss bare en strand, oel, og god mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #7 Del Skrevet 3. april 2006 har nettopp vært på all inclusive 9 dager på Den Dominikanske Republikk og stortrivdes. Var redd på forhånd for å føle meg som en sau med plastarmbånd men: null problem. Denne gangen dro vi med èn intensjon: å kose oss i 'paradis' sammen med 4-åringen. Det var paradis ja :=) Buffeten var stappa full med masse namm som de varierte hver dag, i tillegg hadde anlegget 3 restauranter som man hver kan spise på 1 gang i uka. Deilige frukt og drikker, høflig blid betjening og du trenger ikke stresse med penger og styr i det hele tatt på området, foruten litt driks her og der. Og begynner utålmodigheten å summe i paradiset, så ER det en spennende verden der utenfor veggene som bare venter på besøk, med lokale resturanter, blide vennlige mennesker og lokal shopping. God tur! Pent kledd betyr vel at du bør skippe jeansen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #8 Del Skrevet 4. april 2006 har nettopp vært på all inclusive 9 dager på Den Dominikanske Republikk og stortrivdes. Var redd på forhånd for å føle meg som en sau med plastarmbånd men: null problem. Denne gangen dro vi med èn intensjon: å kose oss i 'paradis' sammen med 4-åringen. Det var paradis ja :=) Buffeten var stappa full med masse namm som de varierte hver dag, i tillegg hadde anlegget 3 restauranter som man hver kan spise på 1 gang i uka. Deilige frukt og drikker, høflig blid betjening og du trenger ikke stresse med penger og styr i det hele tatt på området, foruten litt driks her og der. Og begynner utålmodigheten å summe i paradiset, så ER det en spennende verden der utenfor veggene som bare venter på besøk, med lokale resturanter, blide vennlige mennesker og lokal shopping. God tur! Pent kledd betyr vel at du bør skippe jeansen.. ← Regner med at du var i Playa Dorada ved Puerto Plata. Et øde turistgetto, hvor man bor innenfor høye gjerder og hvor det ikke er noe tettsted man kan vandre til for å velge restaurant. Vi fløy også til Puerto Plata, men valgte den lille koselig byen Sosua, hvor man i mye større grad deltar i dagliglivet, og står fritt til å spise hvor man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #9 Del Skrevet 4. april 2006 Så fint at du hadde det bra i Sosua, har hørt det skal være en koselig lite sted. Var på Playa Dorada, ja. Deilig! 4-5 km fra Puerto Plata noen kan sikkert mene dette er øde men de om det. Kjørte en dag rundt i leiebil sammen med gamle kjente nederlendere vi by accident traff igjen. Trafikken er ikke værre enn i en gjennomsnittlig SørItaliensk by men veiene er fulle av hull(!) og noen steder mer eller mindre borte så det ble en morsom tur. Vært inne i Puerto Plata to ganger (ja, det ER lov å forlate dette 'fæle fengselsområdet'), tatt litt taxi men mest morsomt: kjørt rundt med disse små lokalbussene hvor de har klart å plassere 11 traange seter som 24 mennesker deler.. Prøvde du dem? Stort nærmere lokalbefolkningen kommer du vel ikke, helt herlig! Men det som vel er meningen med AI-ferie, er totalt avkobling sammen med de du er glad i. Og maken til service! Har selv også hatt enkelte fordommer mot AI men ikke lenger: er det en avslapningsferie man ønsker seg der og da kan jeg anbefale det på det sterkeste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #10 Del Skrevet 5. april 2006 Får litt vond smak i munnen av disse all inclusive. Det er dokumentert at disse i liten grad genererer inntekt til lokalbefolkningen sammenlignet med vanlige hotell. På steder som Mallorca er dette ikke noe problem, men jeg ville virkelig hatt problemer med å kose meg på all inclusive på den Dominikanske Rebublikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #11 Del Skrevet 5. april 2006 du er inne på noe viktig. AI er ikke det mest politisk korrekte du kan gjøre. Ved å nevne ordet lokkes automatisk endel arrogante 'jeg-ser-turist-ut-jeg-lukter-turist-men-er-aldeles-ikke-som-de-andre' holdninger frem. De fleste hotellene der er amerikanskeide, og fortjenesten går rett ut av landet. Men maten er lokal, og de ansatte er i høyeste grad lokale, og det er mange av dem. Dette er ettertraktede jobber, de tjener vesentlig mer enn hva godt betalte på Den Dominikanske normalt gjør, så disse og og deres familier vil naturlig nok være veldig glad for AI. Det er riktig at de lokale resturantene og hotellene mister endel kunder til AI men de store hotellkompleksene trekker langt flere turister til øya enn det ville vært der ellers. Igjen; det er ikke noe hermetisk lukket fengsel vi snakker om, turistene slipper ut.. De som overhodet ikke forlater området tilhører kanskje den gruppen som uten AI heller ikke ville reist til den gitte destinasjonen i første omgang heller, eller hva. Noe å tenke på? Når det er sagt, variasjon av ferie er deilig, da. Like skjønt som total bortskjemming kan det være å bare loffe rundt på måfå i et fremmed land, uten å vite hvor du er dagen etter. Mitt poeng er: jeg synes det virker umodent og svært arrogant å avskrive en type ferie bastant uten å selv ha forsøkt den.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #12 Del Skrevet 5. april 2006 Mitt poeng er: jeg synes det virker umodent og svært arrogant å avskrive en type ferie bastant uten å selv ha forsøkt den.. ← Hvem er det i denne tråden som har avfeid all inclusive, uten at de har prøvd det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #13 Del Skrevet 5. april 2006 Mitt poeng er: jeg synes det virker umodent og svært arrogant å avskrive en type ferie bastant uten å selv ha forsøkt den.. ← Jeg er den gjesten som får flau smak i munnen av enkelte "all inclusive". Jeg har ikke avskrevet den bastant, men viser til at det er mye dokumentasjon som tyder på at lokalbefolkningen ikke tjener så mye på denne ferieformen som det de gjør i forhold til mer tradisjonelle hotell og feriereiser. Som jeg sa så mener jeg at det er stor forskjell på Mallorca og den Dominikanske Republikk her. Hvis jeg skulle dratt på "all inclusive" skulle det vært på et sted som Mallorca. Hvis mitt synspunkt er umodent og svært arrogant fordi jeg ikke har prøvd "all inclusive" så skulle jeg gjerne visst begrunnelsen for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #14 Del Skrevet 5. april 2006 Forstår bare ikke hvorfor du får flau smak i munnen av AI på Den Dominikanske. Dette er definert som et u-land, og de trenger alle pengene og arbeidsplassene de kan få. Ville forstått argumentet ditt om 'turisme' var en konstant faktor, altså en konstant mengde turister som legger igjen en konstant mengde kapital uansett. Det er den ikke. Om denne 'konstante' gruppen så gikk fra å ligge på gode lokale hotell og spise deilig 'dyr' lokal mat - til det å ligge på et AI-kompleks hvor overskuddet går i lomma på utenlandske kjeder, ville jeg vært enig med deg. Men 'turisme' er ikke noe konstant begrep og om AIhoteller bidrar til å få masse flere turister til denne øya eller til hvilket som helst annet sted, er dette totalt sett svært positivt for økonomien. Derfor er det rimelig unødvendig at noen skulle vegre seg for å feriere på denne måten på grunn av en etter min mening velmenende men misforstått solidarisk holdning. På meg virket du svært bastant i ditt første innlegg men ser du har moderert deg. Da er det åpenbart også min tur til å moderere meg og beklage 'umodent' og 'arrogant' At vi har forskjellige meninger er iallefall helt sikkert. Uansett: tror iallefall trådstarter har god grunn til å glede seg, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 8. april 2006 #15 Del Skrevet 8. april 2006 Har bodd på All Inclusive-hotell og syntes det var helt topp! Gjør det gjerne igjen! Var utrolig deilig å ikke tenke på penger, ha betalt alt på forhånd. Drikke så mye vin man vil til maten, spise hva man vil når som helst. Likte maten jeg fikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #16 Del Skrevet 10. april 2006 Vi var på all inclusive i tyrkia rett utenfor side i høst.. greit at all alkohol og mat er inkludert, men det fryktelig lkjedelig i lengden. Burde egentølig vært vetgeterianer da. Eneste kjøttet de serverte var lever.... usj.. men praktisk er det..... Men lite spennede i over ei uke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #17 Del Skrevet 10. april 2006 Er ikke All Inclusive jævlig dyrt? Noen som har regnet på dette, og funnet ut om det egentlig lønner seg? Jeg vil oppleve ting utenfor hotellområdet og prøve nye resturanter og spisesteder hver dag, så for meg er det ikke fristende. Forstår foreldre som synes det er veldig kjekt da, siden barna kan forsyne seg av det de vil ha uten å mase mor og far. Men man kan vel ikke spise og drikke helt ubegrenset? Kan noen forklare litt om AI? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 10. april 2006 #18 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Har bodd på All Inclusive-hotell og syntes det var helt topp! Gjør det gjerne igjen! Var utrolig deilig å ikke tenke på penger, ha betalt alt på forhånd. Drikke så mye vin man vil til maten, spise hva man vil når som helst. Likte maten jeg fikk. ← ENIG! Og perfekt når man har barn! Var 1 uke i Egypt/Hurghada Nå har jeg for min del reist utrolig mye iløpet av mitt voksne liv og MYE som bakcpacker og har bidratt MYE til lokalsamfunnet, så denne gangen hadde jeg IKKE dårlig samvittighet for å ikke bidra! Betalte i underkant av 7000 kr for 1 uke - ALT inkludert logisk nok Endret 10. april 2006 av Smørblomsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. april 2006 #19 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg var på AI i Alanya i Tyrkia i høst og kommer ikke til å gjøre det samme igjen. Jeg syns det ble for lite variasjon i maten og kvaliteteten der hvor vi var var heller ikke spesielt bra. Om jeg skulle gjenta AI så må det være på ett skikkelig luksushotell hvor jeg kan velge mellom ulike steder å spise under oppholdet, ikke den samme buffetrestauranten hver dag. Heldigvis var jeg i Tyrkia bare en uka, hadde ikke orka AI enda en uke til. Dessuten er jeg litt enig med argumentet om at det er dårlig næring for turiststedet ellers med disse AI-hotellene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå