AnonymBruker Skrevet i går, 06:39 #1 Skrevet i går, 06:39 Jeg er brunette og liker egentlig godt kongeblå. Har ingen plagg i denne fargen, usikker på om jeg kler den. Hvem syns du den kan passe til? Tenker hjemmestrikket genser Anonymkode: 23b24...ea9
AnonymBruker Skrevet i går, 06:45 #2 Skrevet i går, 06:45 Gå for kongeblå om du liker fargen. Vanskelig å si hvilke farger du kler når du kun opplyser at du er brunette, det er så uendelig mange nyanser av oss... Anonymkode: ebfd2...cc2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:49 #4 Skrevet i går, 06:49 Jeg synes kongeblå passer aaaller, aller finest til folk med kjølige (rosa) eller nøytrale undertoner i huden. Hårfarge har mindre å si etter min mening. Anonymkode: a0f77...881 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:51 #5 Skrevet i går, 06:51 Jeg kler den i hvert fall. Er "english rose" i huden og har mellomblondt hår. Blå øyne og får alltid komplimenter på hvor godt jeg kler fargen når jeg har på en av mine to kongeblå/electric blue gensere. Anonymkode: 1d7b4...a22 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:52 #6 Skrevet i går, 06:52 Man bør i hvertfall ha frisk hudtone/sminke, for ellers ser de fleste døde eller syke ut i kongeblått. Det samme med sort. Anonymkode: 59cee...b7d
AnonymBruker Skrevet i går, 06:55 #7 Skrevet i går, 06:55 Folk med mørkt hår og mørkere hud, de som er rødhåra, og de som har knallblå øyne. Anonymkode: 27872...f2f
AnonymBruker Skrevet i går, 06:57 #8 Skrevet i går, 06:57 Pysa skrev (11 minutter siden): Den passer vel til alle. jeg er opprinnelig brunette og jeg kler overhode ikke den fargen.. Den får meg til å se kommunegrå og død ut rett og slett.. Anonymkode: d87c6...67b 1
Phoenix Heart Skrevet i går, 07:11 #9 Skrevet i går, 07:11 Jeg passer ikke kongeblå, den blir for skarp og kjølig for meg.
AnonymBruker Skrevet i går, 07:12 #10 Skrevet i går, 07:12 Winter season palette Personer i " vinter paletten" kjølige undertoner og høy kontrast mellom hud, hår og øyne. Anonymkode: 66b99...da5
AnonymBruker Skrevet i går, 07:27 #11 Skrevet i går, 07:27 Jeg er brunette og kler den fargen godt. Men jeg kler sterke farger. Beige gjør meg grå. Anonymkode: 70d6b...b6b
Bacteria Skrevet i går, 08:30 #12 Skrevet i går, 08:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Winter season palette Personer i " vinter paletten" kjølige undertoner og høy kontrast mellom hud, hår og øyne. Anonymkode: 66b99...da5 …og noen i vårkategorien. De som er «clear» og grenser mot vinter. Fargen er hvertfall krise på meg, som er en slags myk høst. Lys brunt hår og brune øyne. Ei jeg kjenner har vært blondine, men er så lys at hårfargen nå bare har gått over til helt hvit. Hun har klare blå øyne… kongeblått er kjempeflott på henne.
AnonymBruker Skrevet i går, 09:43 #14 Skrevet i går, 09:43 Jeg har rødlig hår, og blå øyne. Rosa undertone i huden. Jeg kler kongeblå sånn ok. Men med litt mørkere tone blir det mye finere. Har en strikkegenser med flettestrik i kongeblå. Siden jeg kler den formen på genser som den har blir det fint. Vil si at formen på genseren har litt å si for helheten. Anonymkode: c17b5...1e3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Skrevet 19 timer siden Ikke jeg. Jeg hater blå! Anonymkode: cea7a...000
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Man bør i hvertfall ha frisk hudtone/sminke, for ellers ser de fleste døde eller syke ut i kongeblått. Det samme med sort. Anonymkode: 59cee...b7d Feil Anonymkode: dca2e...896
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Skrevet 19 timer siden Er noen som er fin i det, og jeg er ikke blant de. Anonymkode: 503f3...b6a
Thyra Skrevet 17 timer siden #19 Skrevet 17 timer siden Jeg er også brunette, selv om noen insisterer på å kalle det mørk blond (jeg er IKKE lyshåret). Jeg kler ingen former for blått.
Mymlen Skrevet 16 timer siden #20 Skrevet 16 timer siden Anbefaler å ikke stole på noen andre enn de som driver med profesjonell fargeanalyse. Hårfargen din kan ikke si om du kler kongeblått eller ikke. Det er en sterk kulørt farge som krever et høykontrastutseende, og kald UNDERTONE. Dette er vanskelig å finne ut av selv. Den aller beste i Norge er Wenche Veiersted. Både jeg og mannen min har vært hos henne, og jeg blir å spandere på barna mine en time der (om hun enda jobber) når de er ferdige med puberteten. Det har hjulpet meg helt enormt å få se og blitt forklart svart på hvitt hva jeg kler og ikke. Noe overrasket meg en del, og andre farger var jeg til dels klar over fra før. Jeg har ikke sort i palettet mitt for eksempel, noe som forklarer hvorfor jeg alltid har følt at jeg må sminke meg for å være fin i de sorte klærne mine. Jeg legger ved et bilde under her som viser et litt primitiv inndeling av fargesesonger hos folk. NB! Du finner ikke palettet ditt ved å se på hvem du ligner mest på av disse damene, ei heller om du tar en test på nett. For å få riktig resultat MÅ man ta IRL fargeanalyse. For å få det helt personlig, så er Wenche stedet å dra til. Hun bruker ikke forhåndlagde paletter som mange andre gjør, og gir derfor det aller beste og mest personlige resultatet. Om man vil se hvordan hun gjør det i praksis så vet jeg at noen har laget tiktoks der de har vært hos henne. https://www.wenche-veiersted.com/fargeanalyse/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå