AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Vet ikke om jeg orker mer av vennskapet. Jeg prøver å forstå henne, men tror faktisk jeg ikke klarer det. Uansett så føler jeg meg veldig lite betydningsfull i vennskapet med hun og blir trigget av det uforutsigbare ved hun. Eksempler på hva hun gjør: Hun avbryter avtaler, da gjerne tett oppi avtalen selv om hun visste i lang tid at hun måtte avbryte. Andre ganger så glemmer hun avtaler, og laget avtaler med andre eller gjør noe annet i stede og svarer ikke før lenge etterpå. Det er ikke kun snakk om sammenkomster, men også viktige begivenheter. Har jeg stelt i stand en aktivitet, eks bake pepperkaker eller lage ting, som hun var så ivrig på, så kan hun snu når hun kommer å si at hun ikke vil lengre, men gjøre noe annet. Da er alt betalt, funnet frem og gjort klart. Og har vi avtalt en aktivitet så kan hun plutselig si i starten at hun må snart dra, da hun har andre planer. Inviterer hun på en aktivitet må vi andre handle inn og betale...... Hun evner å gjøre dette på en måte vi ikke forstår før vi kommer, som eks deiligere innkjøp hver for oss. Hun ser meldinger, men svarer gjerne ikke før det har gått en dag. Men gjør man det tilbake så spør hun raskt hva som er galt. Og hun gjør alt veeeeeeldig sakte hvis noen har dårlig tid eller må noe. Elsker å få oppmerksomheten på henne. Det er vimsing hele veien og veldig uforutsigbart. Likevel, hun har en 8-16 jobb med lite fravær, barn, mann, hobby og er pliktoppfyllende på disse områdene. Dette er en godt voksen dame. Noen som kan forklare hvorfor en venn oppfører seg sånn? Er det for å kontrollere/styre andre? Anonymkode: 25915...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Høres ut som ei som gjerne vil delta på alt, men egentlig har mer enn nok med seg selv og sitt 😅 Jeg kan selv avbryte avtaler i siste liten fordi jeg ikke orker eller mistet lysten, men det er fordi jeg er deprimert og må ta ting veldig etter humøret. Men hun her høres jo ekstrem ut. Hadde ikke orket å ta mer initiativ. Anonymkode: 8e8c6...f49 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Hvorfor i alle dager er du venn med henne? Jeg hadde umiddelbart sluttet å invitere henne med på noe som helst. Anonymkode: 2e687...da1 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Høres ut som ei som gjerne vil delta på alt, men egentlig har mer enn nok med seg selv og sitt 😅 Jeg kan selv avbryte avtaler i siste liten fordi jeg ikke orker eller mistet lysten, men det er fordi jeg er deprimert og må ta ting veldig etter humøret. Men hun her høres jo ekstrem ut. Hadde ikke orket å ta mer initiativ. Anonymkode: 8e8c6...f49 Så leit å høre at du er deprimert ❤️ Her så kan hun vite dagen før eller omså lengre at hun ikke kan, men avlyser ikke før rett før. Det synes jeg er en uting. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor i alle dager er du venn med henne? Jeg hadde umiddelbart sluttet å invitere henne med på noe som helst. Anonymkode: 2e687...da1 Vi hadde det veldig fint i begynnelsen. Nesten så jeg tror hun var en annen i starten for å få meg på "kroken". Så har jeg unnskyldt henne hele veien. Vært en smule naiv og dumsnill kanskje. Ts Anonymkode: 25915...6e2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden Hver og én av de ting du remser opp hadde gjort meg veldig skeptisk til å lage nye avtaler med henne - etter FØRSTE gang det skjedde. Og etter ANDRE gang hadde jeg sluttet. Det eneste jeg trenger å forstå er at hun er upålitelig. Er du hektet på henne, eller? Anonymkode: 8c99b...96f 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hver og én av de ting du remser opp hadde gjort meg veldig skeptisk til å lage nye avtaler med henne - etter FØRSTE gang det skjedde. Og etter ANDRE gang hadde jeg sluttet. Det eneste jeg trenger å forstå er at hun er upålitelig. Er du hektet på henne, eller? Anonymkode: 8c99b...96f Jeg har aldri før hatt venner som er sånn, så har på en måte unnskyldt det og tenkt at noen bare er sånn. Helt til sist gang noe skjedde så gikk det langt over streken. Men lurer fortsatt på hvorfor noen er sånn? Ts Anonymkode: 25915...6e2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden Fordi noen folk er ekstremt egosentriske, og gjør det de vil, som de vil, hele tiden. De forstår ikke, eller vil ikke forstå, at andre føler noe annet enn de, at andre kan bli såret over ting de ikke blir såret av. Man kan av og til lure på om de er narsisisstiske... Noen elsker å få oppmerksomhet, og "ha mange venner", så de føler seg populære. Men "vennene" er som regel overfladiske, og underdanige, sånn som deg i dette tilfellet. Anonymkode: 8c7da...902 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden Dette tolker jeg som en kombinasjon av egoisme og lav selvfølelse. Den lave selvfølelsen gjør at hun trenger å føle seg viktig, og oppnår dette ved å styre dere som er rundt henne så dere må danse etter hennes pipe. Anonymkode: a3ecd...9f0 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden Takk for innspill. Det er litt sånn jeg ser på det også. At det er et slags behov for kontroll og oppmerksomhet. Har aldri vært borti sånne personer før, så blir noe nysgjerrige på hvorfor man oppfører seg slik. Jeg har trodd at hun rett og slett var surrete frem til siste hendelse, og refleksjon tilbake i tid. Ts Anonymkode: 25915...6e2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden Ah; det koker inni meg når jeg leser det du skriver. Jeg kjenner typen, og de tapper en for energi. Man kan alltids tilgi en forglemmelse eller to, men når man ser et mønster i det mister man tålmodigheten, slik du begynner å gjøre nå. Jeg vil råde deg til å slutte invitere henne på ting og se hva som skjer. Jeg har gjort det med et par venninner jeg, og hun ene hørte jeg aldri noe mer fra, så den er grei. Hun andre har jeg snakket ut om det med. Vi er enige om å være uenige i hvor mye vi legger i det å planlegge og holde avtaler, men vi trives godt i lag og ønsker å beholde kontakten. Hun fortalte meg også at hun var glad for at jeg sa fra, og har skjønt at flere har vært frustrerte men uten å si fra. Hun her er en veldig empatisk og omsorgsfull person, og trengte nok rett og slett å rydde litt i venne-skapet. Hadde rett og slett alt for mange hun prøvde å pleie kontakt med, og fikk det altså ikke til. Kvalitet er som regel viktigere enn kvantitet i vennskap. Anonymkode: ec577...c48 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ah; det koker inni meg når jeg leser det du skriver. Jeg kjenner typen, og de tapper en for energi. Man kan alltids tilgi en forglemmelse eller to, men når man ser et mønster i det mister man tålmodigheten, slik du begynner å gjøre nå. Jeg vil råde deg til å slutte invitere henne på ting og se hva som skjer. Jeg har gjort det med et par venninner jeg, og hun ene hørte jeg aldri noe mer fra, så den er grei. Hun andre har jeg snakket ut om det med. Vi er enige om å være uenige i hvor mye vi legger i det å planlegge og holde avtaler, men vi trives godt i lag og ønsker å beholde kontakten. Hun fortalte meg også at hun var glad for at jeg sa fra, og har skjønt at flere har vært frustrerte men uten å si fra. Hun her er en veldig empatisk og omsorgsfull person, og trengte nok rett og slett å rydde litt i venne-skapet. Hadde rett og slett alt for mange hun prøvde å pleie kontakt med, og fikk det altså ikke til. Kvalitet er som regel viktigere enn kvantitet i vennskap. Anonymkode: ec577...c48 Godt det ordnet seg med hun ene. ❤️ Jeg har 2 surrete venninner, men disse har jeg kjent siden barndommen og ungdomsårene. Jeg vet de bare er surrete, men de svarer, unnskylder seg, tar kontakt og gjør det godt igjen. Disse kan jeg også ta opp ting med. Hun jeg snakker om i hi er ikke slik. Jeg vet en tok det opp med hun ved en hendelse, og hun hadde visst blitt veldig sint. Hun har visst også et voldsomt temperament bak 4 vegger. I tillegg var det siste helt utilgivelig. Jeg svarer hvis hun spør, men tar meg ikke bryet til å ta det opp. Selvsagt er hun snill, hyggelig og morsom når vi er sammen. Men merker at veggene mine er høyt oppe og vanskelig å finne tilbake der vi var. Det negative overgår det positive 🙁 Ts Anonymkode: 25915...6e2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): I tillegg var det siste helt utilgivelig. Jeg svarer hvis hun spør, men tar meg ikke bryet til å ta det opp. Selvsagt er hun snill, hyggelig og morsom når vi er sammen. Men merker at veggene mine er høyt oppe og vanskelig å finne tilbake der vi var. Anonymkode: 25915...6e2 Hvis noen hadde gjort noe 'helt utilgivelig' mot meg, ville jeg ikke ønske å 'finne tilbake der vi var'. Hvorfor higer du etter kontakt med dette mennesket i det hele tatt? Anonymkode: 8c99b...96f 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis noen hadde gjort noe 'helt utilgivelig' mot meg, ville jeg ikke ønske å 'finne tilbake der vi var'. Hvorfor higer du etter kontakt med dette mennesket i det hele tatt? Anonymkode: 8c99b...96f Jeg er litt usikker på hvorfor du mener jeg higer etter kontakt med hun? Jeg er i ferd med å avslutte det, men nysgjerrig på hva som får et menneske til å være slik. Ts Anonymkode: 25915...6e2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Livet er fort kort til å tilbringe tid og bruke energi på slike mennesker..! Har hatt ett par sånne venner selv og, men kuttet de ut! Og det var deilig. Vil heller bruke tid på ekte venner, som gir meg energi og der vi er mer likeverdige og vil det samme. Anonymkode: 7511c...f3f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå