Gå til innhold

Kvinner og bruk av kondom

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bamseklemmer skrev (9 timer siden):

Det var ikke så lett å få tak i kondom på den lille bygda jeg bodde, så vi brukte en brødpose og tapet den rundt pikken.
Det fungerte godt.. noen syntes det var deiligere enn kondom, for pikken ble jo stokke stiv🤭
Så nei, jeg har nesten aldri brukt durex kondom, i pur ungdom.

Etter at jeg ble 22 år.. "ble det snipp snapp snute, ingen ville kondom bruke". Da møtte jeg bare voksne kvinner med spiral.. de syntes kondom var noe herk, og var mere opptatt av kjønnssykdommer.
Som ung sjømann ble vi testet ofte hos sjømannslegen.. Og kvinner skjønte nok dette, så jeg fikk aldri det kondom spørsmålet.
Men det finnes jo også "rett frem" og smarte kvinner da, når de ville ha sex..
De hvisket eks.: "Jeg bruker spiral og er ren"..det gikk som en lyn gjennom kroppen min, og fikk hjertebank🥰😆

Hvilken bygd var dette? Var det etter krigen? Brødpose, som i plast eller papir? Det høres helt jævlig ut uansett. 

Anonymkode: efd52...f4e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Helt enig, helt sjokkerende. Kan ende opp med å bli HIV smittet eller annet.

Anonymkode: e55ff...f72

HIV er ekstremt lite sannsynelig å få ved hetrofilt vaginalt samleie i Norge (med Nordmenn). For det første er det veldig få hetrofile som er HIV smittet i Norge. For det andre kan ikke en smittet som er under behandling smitte videre. For det tredje så er det veldig lav risiko for å bli smittet selv om man har vaginalt samleie med en smittet som ikke er under behandling (under 0,1% sannsynelighet). Regner man sammen alle disse lave risikene blir den sammenlagte risikoen så lav at det i praksis kan ses helt bort fra.

Anonymkode: c3361...92e

Skrevet

Jeg begynte å kreve bruk av kondom etterhvert med nye partnere, men jeg var slækk når jeg var yngre. Min erfaring er at menn ikke er noe flinkere enn kvinner på dette med kondom dessverre. Det er en altfor avslappet forhold til ubeskyttet sex her til lands generelt spør du meg. 

Anonymkode: a103e...769

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har aldri opplevd en kvinne be meg bruke kondom, faktisk er det flere som har bedt meg ta den av, spesielt når orgasmen nærmer seg. 
Hva er deres erfaringer med kvinner og kondombruk? 

Anonymkode: 794c9...377

Ikke så rart, kanskje?

Har fått høre fra før jeg begynte på ungdomsskolen at sex med kondom er bortkastet, at det er som å spise en sjokolade med papiret på, osv.

Gutter på ungdomsskolen og VGS snakket åpent om at de ikke gadd å være sammen med jenter som ikke gikk på pilla.

Fra jeg var i tenårene til nå, midten av tredveåra, så har jeg nesten aldri opplevd at en mann har kondomer. 

Mange menn tar det nesten som en personlig fornærmelse at de må bruke kondom.

Har man som ung jente / ung kvinne stadig vekk fått høre hvor forjævlig det er for stakkars menn å måtte ha sex med kondom - så påvirker det kanskje deres valg og?

• Liker 5
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg putter mennesker som driver med ubeskyttet sex når de ikke planlegger graviditet i en egen boks..jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle boksen..men det er noe eget med mennesker som driver russisk rullet med egen og andres helse.

• Liker 5
Skrevet

Som mann er man temmelig idiot dersom man ikke selv krever kondom ved sex med kvinner man ikke ønsker barn med. Det er ENESTE kontroll menn har på at det ikke blir barn de ikke ønsker seg. I tillegg kommer sikkerhet mot kjønnssykdommer. En kvinne som ikke krever kondom ved sex av seg har nok heller ikke brukt det med andre. 

En tidligere kamerat av min mann har tre døtre født samme år. Samtlige på grunn av at han ikke brukte kondom ved uforpliktende sex. Litt vittig tilfelle, for det er de eneste tre barna han har, men de er altså født samme år. Han er ikke sammen med noen av mødrene, og kun ene av dem var mer enn et ons. 

Anonymkode: b8e07...6bd

• Liker 4
Skrevet

Jeg har bedt flere om å bruke kondom. Man slipper så mye drit da. Og det er egentlig ikke så ille. 

Anonymkode: b8e1a...1e3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Mens jeg som kvinne har krevd kondom flere ganger 🙄 Enten kondom eller ingen puling!

Anonymkode: e203a...d49

Samme her. Samleie er uaktuelt uten kondom. Eneste alternativ hadde vært om en kjæreste var steril. Men rent praktisk hadde jeg også da foretrukket kondom.

Anonymkode: 903b6...55a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo mange, inkludert meg selv som tenner på å føle meg billig. Som gift må man være litt forsiktig men mannen er så kjedelig i senga at analt og suging ikke krever kondom. Og vell, man tester seg.

Anonymkode: b0241...803

Drømmekvinne  du 🤩

Anonymkode: 8da5d...0f8

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporing, innlegg skrevet på dialekt, samt svar til dette.

veronica<3, mod.

Skrevet

Det har aldri vært bruk av kondom når jeg har hatt sex, men så er jeg også lesbisk.

Anonymkode: 0702b...6b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg begynte å kreve bruk av kondom etterhvert med nye partnere, men jeg var slækk når jeg var yngre. Min erfaring er at menn ikke er noe flinkere enn kvinner på dette med kondom dessverre. Det er en altfor avslappet forhold til ubeskyttet sex her til lands generelt spør du meg. 

Anonymkode: a103e...769

Jeg også var slækk da jeg var yngre. Da var jeg mer ukritisk og naiv. Skulle jeg ligget rundt nå, hadde jeg definitivt krevd at partneren hadde tatt på kondom. Men jeg opplevde heller aldri at menn ville bruke kondom, for det var best uten. 

Anonymkode: cb26e...f75

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

HIV er ekstremt lite sannsynelig å få ved hetrofilt vaginalt samleie i Norge (med Nordmenn). For det første er det veldig få hetrofile som er HIV smittet i Norge. For det andre kan ikke en smittet som er under behandling smitte videre. For det tredje så er det veldig lav risiko for å bli smittet selv om man har vaginalt samleie med en smittet som ikke er under behandling (under 0,1% sannsynelighet). Regner man sammen alle disse lave risikene blir den sammenlagte risikoen så lav at det i praksis kan ses helt bort fra.

Ukraina er det landet i Europa med høyeste forekomst av hiv. Dette var en negativ trend flere år før krigen og Ukrainske flyktninger kom over grensen hit. Etter at krigen satte inn har dette forverret seg. 

Anonymkode: 3b6fd...a53

Skrevet

Jeg har ikke ons. Men skulle jeg hatt ville jeg krevd kondom. I fast forhold krevde jeg ikke kondom før jeg fikk problemer med hormon prevensjon.  

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ukraina er det landet i Europa med høyeste forekomst av hiv. Dette var en negativ trend flere år før krigen og Ukrainske flyktninger kom over grensen hit. Etter at krigen satte inn har dette forverret seg. 

Ikke ligg med noen fra Ukraina da. Og ellers bruk kondom alltid

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke ons. Men skulle jeg hatt ville jeg krevd kondom. I fast forhold krevde jeg ikke kondom før jeg fikk problemer med hormon prevensjon.  

Litt trist at det er en ting som må kreves. Synd det er rart at dette ikke er en selvfølge

Skrevet
Maleficenta skrev (På 17.12.2025 den 8.57):

Du kan jo kreve det selv da

Ja, men man blir jo skuffet når kvinnen ikke bryr seg...rødt flagg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, men man blir jo skuffet når kvinnen ikke bryr seg...rødt flagg.

Men om du selv ikke krever det så bryr ikke du deg heller?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Som mann er man temmelig idiot dersom man ikke selv krever kondom ved sex med kvinner man ikke ønsker barn med. Det er ENESTE kontroll menn har på at det ikke blir barn de ikke ønsker seg. I tillegg kommer sikkerhet mot kjønnssykdommer. En kvinne som ikke krever kondom ved sex av seg har nok heller ikke brukt det med andre. 

En tidligere kamerat av min mann har tre døtre født samme år. Samtlige på grunn av at han ikke brukte kondom ved uforpliktende sex. Litt vittig tilfelle, for det er de eneste tre barna han har, men de er altså født samme år. Han er ikke sammen med noen av mødrene, og kun ene av dem var mer enn et ons. 

Anonymkode: b8e07...6bd

Så tragisk

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er sannt, men det er jo bare å holde seg unna Ukrainere (og Russere, og Afrikanere). Det var derfor jeg spesifiserte Nordmenn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...