Gå til innhold

Kvinner og bruk av kondom

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har aldri opplevd en kvinne be meg bruke kondom, faktisk er det flere som har bedt meg ta den av, spesielt når orgasmen nærmer seg. 
Hva er deres erfaringer med kvinner og kondombruk? 

Anonymkode: 794c9...377

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mens jeg som kvinne har krevd kondom flere ganger 🙄 Enten kondom eller ingen puling!

Anonymkode: e203a...d49

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet

Har samme erfaring her. Har aldri blitt spurt om å bruke kondom. Har også fått rare blikk fra kvinner på p-piller når jeg likevel tar på kondom. Virker som ganske mange unge kvinner driter i det hvertfall

Anonymkode: 910ee...16c

• Liker 6
Skrevet

Sex er så mye bedre uten den hersens gummien 😁 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Mann her. Nå har jeg vært godt gift i mange år, men da jeg holdt på med ulike damer i 20-årene var akkurat det samme min erfaring. Jeg kan huske et par ville ha kondom, resten krevde det ikke. Ikke var jeg ansvarlig selv heller, så klarte å gjøre et par av dem gravide (de tok abort...). 

Så ja - i etterkant burde jeg selvsagt selv tatt ansvar - men mest av alt rart at damene ikke krevde kondom, fordi det jo er dem graviditet mest går ut over. 

Anonymkode: 36394...cef

• Liker 4
Skrevet

Hvis man føler at man må bruke kondom så er det nok bedre å vente, og heller sende vedkommende en tur til legen.

Anonymkode: cf6d0...d1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har aldri opplevd en kvinne be meg bruke kondom, faktisk er det flere som har bedt meg ta den av, spesielt når orgasmen nærmer seg. 
Hva er deres erfaringer med kvinner og kondombruk? 

Anonymkode: 794c9...377

Har noen ganger fått blikk som får meg til å føle meg som en som puler rundt mye. Akkurat som om jeg nedverdiger dem til å bli en av mange, og litt billige. Som om den romantiske touchen som de ønsker forsvinner. Alle som har sugd meg har gjort det uten kondom og alle har svelget. Kondom har aldri vært et spørsmål. Tre ganger også anal uten (de var alle gift).

Jeg har hatt sex med 30 kvinner, nesten halvparten av dem uten kondom, og aldri fått noen sykdommer. Ingen av disse spurte.

Anonymkode: 63432...e0a

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater kondom. Vi tester jo før ligging og ellers har jeg spiral.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mann her. Nå har jeg vært godt gift i mange år, men da jeg holdt på med ulike damer i 20-årene var akkurat det samme min erfaring. Jeg kan huske et par ville ha kondom, resten krevde det ikke. Ikke var jeg ansvarlig selv heller, så klarte å gjøre et par av dem gravide (de tok abort...). 

Så ja - i etterkant burde jeg selvsagt selv tatt ansvar - men mest av alt rart at damene ikke krevde kondom, fordi det jo er dem graviditet mest går ut over. 

Anonymkode: 36394...cef

På en side tenker jeg flere burde kreve det. Samtidig skulle det ikke vært nødvendig å måtte kreve det. Vet uforpliktende sex spesielt bør det gå automatikk i fo alle menn å dra fram en kondom mener jeg

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Mens jeg som kvinne har krevd kondom flere ganger 🙄 Enten kondom eller ingen puling!

Anonymkode: e203a...d49

Enig!

• Liker 8
Skrevet

Mann rundt 50 her. Har opplevd det samme, kvinner sier det ikke er så farlig, at det går bra. Men jeg beskytter pikken min ved puling. 

Anonymkode: ed18d...ed9

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er også skuffet over hvor mange kvinner som ikke krever kondom.

Anonymkode: e55ff...f72

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er kvinne som krever kondom, aldri opplevd en mann som ønsker det.

Selv om ikke jeg har ons, var jeg alltid hun med kondomer i veska, som jeg prakket på mine venninner, som så ut som de skulle ha ons. 

Og jeg fatter ikke at folk, har sex med fremmede mennesker uten kondom.

Anonymkode: a0988...38a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Og jeg fatter ikke at folk, har sex med fremmede mennesker uten kondom.

Anonymkode: a0988...38a

Helt enig, helt sjokkerende. Kan ende opp med å bli HIV smittet eller annet.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du kan jo kreve det selv da

• Liker 5
Skrevet (endret)

Alle kvinner og menn burde kreve kondom, med mindre han/hun er sterilisert og dere er kjærester, eller faste sexpartnere.

Sikkerhet er ekstremt viktig 🎯

https://www.forskning.no/ntb-sex-sykdommer/2024-ble-toppar-for-kjonnsrate/2450007

https://www.nrk.no/nyheter/kjonnssykdommer-1.15894615

Så har jeg et lite hjertesukk i tilknytning til dette...

Jeg tror det er store mørketall når allerede tallet er så høyt.

Til dere som har en kjæreste, ektefelle, partner eller er i et åpent forhold.

Vær så snill og ta forhåndsregler. Ikke alle kjønnssykdommer kan kureres..

Tenk nøye over dette, før du evt velger å gå bak ryggen på partneren din, og velger å være utro...

Dette berører mange!

Better to be safe than sorry...

Endret av Strigiformes
  • Liker 6
Skrevet

Samme erfaring her. Har pult ganske mye rundt. Et par har bedt meg om å bruke kondom. Noe jeg alltid gjør med ukjente uansett. Men flere har bedt meg å droppe det enn å bruke det for å si det sånn. 

Sikker på jeg kunne pult langt over 90 % av one night standsene mine uten kondom om jeg hadde ønsket. 

Anonymkode: 7e4f9...495

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har noen ganger fått blikk som får meg til å føle meg som en som puler rundt mye. Akkurat som om jeg nedverdiger dem til å bli en av mange, og litt billige. Som om den romantiske touchen som de ønsker forsvinner. Alle som har sugd meg har gjort det uten kondom og alle har svelget. Kondom har aldri vært et spørsmål. Tre ganger også anal uten (de var alle gift).

Jeg har hatt sex med 30 kvinner, nesten halvparten av dem uten kondom, og aldri fått noen sykdommer. Ingen av disse spurte.

Anonymkode: 63432...e0a

Det er jo mange, inkludert meg selv som tenner på å føle meg billig. Som gift må man være litt forsiktig men mannen er så kjedelig i senga at analt og suging ikke krever kondom. Og vell, man tester seg.

Anonymkode: b0241...803

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

So? Det er faktisk en del som tenner kraftig på spruten. Er ikke det samme uten eller å kjenne det renne ut. Sånn er det bare, man er forskjellige.

Anonymkode: b0241...803

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vært sammen med mannen min i 22 år...vi bruker alltid kondom ( ikke da vi prøvde) han klager ikke.

Skal lære min datter og sønn og ALLTID bruke kondom når de ikke er i fast forhold..og selv med fast forhold og ikke vil bli gravid 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...