Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feirer du av tradisjonelle grunner, religiøse grunner eller handler det mest om familie? Fortell.

Anonymkode: a2ca0...b70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tradisjon og nostalgi. Jeg elsker julen og den varme, nostalgiske stemningen den gir.

Anonymkode: c1649...41c

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Feirer at sola «snur» og det går mot lysere tider. Jul (jól) kom lenge før disse jesusgreiene 

Anonymkode: ed81e...0b5

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de du nevner, fordi jeg synes det er koselig :) pynter masse og koser meg alene med kjæresten.

Anonymkode: fccc9...7cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tradisjon og å samle familien. Elsker å være med slekta, det er den tiden jeg setter aller mest pris på. 

Anonymkode: 2e38f...68d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker barna mine og ønsker å gi de en best mulig barndom. De elsker jul. Gaver og familietid. 

Anonymkode: a70ea...6ab

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tradisjon og kos. Jeg liker variasjonene gjennom året. Så vi markerer løpende, og har våre tradisjoner som har endret seg over tid. 

Anonymkode: b7c10...c9d

• Liker 1
Skrevet

Vintersolverv og tradisjon.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (7 minutter siden):

Vintersolverv og tradisjon.

Samme her.

Feirer ikke jul på grunn av kristendom. 

AnonymBruker
Skrevet

Feirer fordi samfunnet forventer det av meg. 

Anonymkode: d5f46...d20

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg liker det. Det er en tradisjon og en fin familieanledning, og det gjør igjen at jeg setter pris på å feire jul. Hadde jeg syntes det var dritt kan det hende jeg hadde deltatt litt i feiring uansett fordi det ble forventet av meg, men jeg liker det rett og slett godt. Nå har ikke vi noen ekstremt voldsom feiring, da. 

Anonymkode: 76556...457

AnonymBruker
Skrevet

Jeg feirer fordi det er tradisjon og fordi det er koselig. 

Anonymkode: b6a33...a39

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg har barn. Uten barn hadde jeg ikke jeg ikke gjort noe. Da hadde jeg nok heller reist bort eller noe.

Anonymkode: b248b...e65

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ivaretar tradisjoner jeg liker. 

Anonymkode: 52e39...ff1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Feirer du av tradisjonelle grunner, religiøse grunner eller handler det mest om familie? Fortell.

Anonymkode: a2ca0...b70

Feirer som en tradisjon, og religion og familie har begge en sentral plass i denne tradisjonen.

Skrevet

Vi feirer solverv, det store, kosmiske mirakelet som gjorde det mulig for oss å  bo her på dette knappenålshode i universet.

AnonymBruker
Skrevet

Feirer fordi vi trenger et lys i mørket på denne årstiden. Det er veldig koselig med tradisjoner og nostalgi, og viktig for min mentale helse med noe hyggelig å se frem til😅 også er det virkelig en begivenhet at sola snur og vi går lysere tider i møte.

Religion har ingen plass i vår feiring da.

Anonymkode: 0f4a2...bfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg feirer både Jesu fødsel og at sola snur. Min julefeiring er kristen med innslag av naturspiritualitet og førkristne tradisjoner, 

Anonymkode: 9bbca...df5

Skrevet

Jeg er ikke sånn super glad I julen i utgangspunktet, men feirer fordi mannen synes det er en fin høytid. Feirer egentlig pga solsnu. På min forgje jobb kaldte vi alltid julebordet vårt for juleblot (sjefen var en eksentrisk kvinne som elsket viking tiden).

På solsnu så pleier jeg og to andre venner å gå ut i skogen, tenne bål og brenne ønskene våre 

66ae6769737adda0f8c6643f5afca846.thumb.jpg.31559c6055d50e397ea22cff038e0e14.jpg

Det har vi gjort de siste 15 årene og er en viktig tradisjon for oss.

jul som i Jusus, gudstjeneste, kirken, lange familie tradisjoner bakover i tid bryr jeg meg plukket om. Jeg har startet mine egne tradisjoner hvor noe selvfølgelig henger sammen med gamle skikker og noe nye i den tiden vi lever i som jeg liker. 

• Liker 1
Skrevet

Kun tradisjon og nostalgi med familien, pluss at jeg elsker å se dem bli glade for det jeg gir dem :D:juletre2:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...