Gå til innhold

Hvorfor hadde jeg Snapchat?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ny mobiltelefon i høst. Her en kveld ble jeg sittende og se på alle appene, de som er på telefonen men som man ikke bruker. Så ble jeg overrasket over at Snapchat lå der. Trodde ikke den var standard på Samsung-telefoner, og jeg har aldri brukt Snap. Leveres de med den som en av appene? Har forsøkt å google, men det virker ikke sånn. Men er ikke sikkert. Jeg åpnet appen og der hadde jeg også konto, samme bilde etc. som Facebook og Insta. Mange kontakter i listen, men ingen "venner" annet enn samboeren min. Hvordan sånne apper kobler seg med hverandre og deler data er jo helt sykt, så det kan jo ha skjedd, men rart. Jeg ble nysgjerrig så jeg sjekket app-innstillingene og så at de var satt opp med realtime posisjonsdeling med venner på Snapmap. Og nå synes jeg det ble VELDIG rart. Det virker nesten som om Snapchat er installert "for meg", og med GPS-tracking av meg. Eller er det en helt naturlig forklaring på dette. Har gått og lurt noen dager og klarer ikke å legge det fra meg,

Anonymkode: 703f1...1e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren din er den eneste som kan se hvor du er med den, den er satt opp manuelt av han. 

Anonymkode: 04901...11a

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan sjekke når brukeren ble laget på bunnen av egen profil.

Anonymkode: 04901...11a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen automatisk sync. Appen må ha blitt installert på din telefon, den kommer ikke med telefonen. Man må også opprette konto på Snapchat osv. 

Posisjonsdeling er dessuten heller ikke på som default, så det må også ha blitt slått på. 

Høres ut som om din samboer kan ha gjort det for å kunne ha oversikt over din lokasjon til enhver tid? Har dere hatt noe trøbbel i samlivet, eller tillitsproblemer fra en av dere?

Anonymkode: b8d1e...2ef

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Samboeren din er din eneste venn OG du deler posisjon med venner? Det ringer ingen bjeller?

Nei, snap laster ikke ned automatisk. Nei, du får ingen bruker automatisk. Nei, du får ingen venner automatisk. Nei, du deler ikke posisjon automatisk. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Deling av posisjon i real time tapper forresten telefonen for batteri mye fortere enn normalt. Har du merket dårligere batteri en stund? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tenkt over dårlig batteri. Ser på appen at den ble installert i høst, burde matche tidspunktet da jeg fikk telefonen. Den gamle er gjenopprettet fabrikkinstillinger på så vet ikke om jeg hadde sånn da og. Må neste spørre han om ikke dette er rart.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har ikke tenkt over dårlig batteri. Ser på appen at den ble installert i høst, burde matche tidspunktet da jeg fikk telefonen. Den gamle er gjenopprettet fabrikkinstillinger på så vet ikke om jeg hadde sånn da og. Må neste spørre han om ikke dette er rart.

Har han hatt tilgang til din telefon når du først fikk den? Feks hvis han skulle hjelpe deg med noe oppsett eller lignende? 

Hvis han har gjort dette, kommer han til å si at det ikke er rart, eller han kommer til å finne en forklaring på det. Det er helt umulig at dette har skjedd av seg selv.

Dessuten ville du fått notifications fra snapchat med venneforslag og forslag om public profiles og stories og andre ting, siden du ikke har merket appen før nå, betyr det at noen har slått av for notifications på appen i tillegg. Default setting på snapchat er (altfor mange!) notifications. 

Ps: sjekk også om din Google konto står registrert med stedstjenester! Der kan man få opp kart på hvor du har vært en hvilken som helst dag. Hvis han er såpass utspekulert som med denne snapchaten, så har han helt sikkert tenkt på å slå oå Google stedposisjon også. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare slått av alt det der jeg. Bare for å se om han reagerer. 

Anonymkode: 64c44...c8e

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skru av deling av posisjon uten å si fra til samboeren din. 

Anonymkode: bb5de...63a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men for å dele posisjon må man vel innpå appen? Mamm har foreksempel snapkartet på, å da kan det godt stå hvor hun er for 3 timer siden, fordi hun ikke har brukt snap på 3 timer. Så hjelper vel uansett ikke samboeren at hun har på snapkartet hvis ikke hun bruker snap? Eller?

Anonymkode: 0271f...da5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men for å dele posisjon må man vel innpå appen? Mamm har foreksempel snapkartet på, å da kan det godt stå hvor hun er for 3 timer siden, fordi hun ikke har brukt snap på 3 timer. Så hjelper vel uansett ikke samboeren at hun har på snapkartet hvis ikke hun bruker snap? Eller?

Jo, hvis den står på realtime så vises det uansett uten at man har åpnet den.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, hvis den står på realtime så vises det uansett uten at man har åpnet den.

Da lærte jeg noe nytt idag😅 takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...