Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjelp!

Jeg får så sår hud og røde nupper når jeg barberer meg nedentil.

Finnes det hårfjerningskrem som kan brukes der nede?

Gi meg din beste anbefaling i så fall. 

Tusen takk. ☺️

Anonymkode: 385a0...2b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd antibakteriell etterpå?

Anonymkode: abe74...518

Skrevet

Bruker phillips oneblade, går raskt og får ikke irritert hud slik som med høvel.

Anonymkode: 915d7...34e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bruker phillips oneblade, går raskt og får ikke irritert hud slik som med høvel.

Anonymkode: 915d7...34e

Blir det HELT glatt da? Ikke små hårstubber som sitter igjen og stikker? ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Prøvd antibakteriell etterpå?

Anonymkode: abe74...518

Nei, det har jeg ikke.

Jeg vasker området godt flørst, bruker ny høvel stort sett hver gang, bruker barberkrem , barberer i hårretningen og skyller området godt etterpå, samt avslutter med kaldt vann for å lukke porene.

Skrevet

Bruk kremen til RFSU eller Australian bodycare mot røde nupper etter barbering. Kan kjøpes på Vita blant annet. 

Anonymkode: bb208...987

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hjelp!

Jeg får så sår hud og røde nupper når jeg barberer meg nedentil.

Finnes det hårfjerningskrem som kan brukes der nede?

Gi meg din beste anbefaling i så fall. 

Tusen takk. ☺️

Bruke voks 

Skrevet

Barber ofte. Annen hver dag. Drøyer jeg til det har blitt "langt" og huden ikke er vandt får jeg røde nupper. 

Anonymkode: 5c861...c80

• Liker 2
Skrevet
Soft mann skrev (2 timer siden):

Bruke voks 

Hvilken voks da? Har du erfaring fra noen merker?

Skrevet

Bruker hårfjerningskrem for bikinilinje/armhulen, fungerer mye bedre for meg enn barbering noen gang gjorde. Fikk også sår hud og nupper av barbering, uansett hva jeg prøvde opp gjennom årene. Veet Pure er den jeg har brukt mest, og er veldig fornøyd med resultatet. Og ja, det tåles å bruke den i "kriker og kroker". Smører ev på litt zinksalve der etterpå om det kjennes litt sårt ut, funker fjell👌

Anonymkode: da979...c53

• Liker 2
Skrevet

Aller beste er voksing. Etter jeg startet med det for over 10 år siden har jeg kun gjort det. Slipper kløe og styret med barbering hele tiden. Etter hvert blir det mindre hårvekst og trenger ikke gjøre det så ofte. På salong da seff..

Anonymkode: 28665...9bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvilken voks da? Har du erfaring fra noen merker?

Eg bruker lycon voks. Der får en kjøpe sett for hjemmebruk med varmer og alt en trenger. Er litt vanskelig når en er mann og få pungen helt bra. Men for damer er de ganske greit. Helt glatt i 10-12 dager så begynner de og komme hår. De blir ferre og ferre hår. Hårene blir og mykerer. Kan anbefales.

nå har eg kjærest så vi vokser hverandre. Eg har og gått til profesjonelle.

ikke bruk striper viss du vil prøve å vokse

Skrevet

Jeg strevde med sånne prikker. Prøvde så mye forskjellig, men prikkene kom uansett. Jeg har eksem og jeg tror prikkene har noe med det å gjøre, for jeg kjenner også andre med eksem som også får mye sånne prikker.  
I hvert fall så var løsningen for meg å klippe hårene. Da trenger de ikke vokse ut av huden, så hele problemet er borte. 

Anonymkode: d57e1...a5d

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke barbere, da blir jeg helt kjøttkake etter et par timer uansett hvordan jeg pleier og behandler. Jeg veksler mellom epilering og voksing, ettersom hva jeg har humør for og tid til, og da får jeg mye mindre plager. Og så bruker jeg faktisk antibac etterpå, men det er såpass ubehagelig om jeg har fått noen små sår at jeg ikke vil anbefale det til andre. :D 

Anonymkode: 71a3e...264

• Liker 1
Skrevet

Laser. Dyrt, men verdt det. 

Anonymkode: e6cff...43f

• Liker 2
Skrevet

Balsam, den lilla til elvital bruker jeg 😄

Anonymkode: cfa46...997

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.12.2025 den 23.27):

Bruker hårfjerningskrem for bikinilinje/armhulen, fungerer mye bedre for meg enn barbering noen gang gjorde. Fikk også sår hud og nupper av barbering, uansett hva jeg prøvde opp gjennom årene. Veet Pure er den jeg har brukt mest, og er veldig fornøyd med resultatet. Og ja, det tåles å bruke den i "kriker og kroker". Smører ev på litt zinksalve der etterpå om det kjennes litt sårt ut, funker fjell👌

Anonymkode: da979...c53

Får man tak i denne på Kiwi og andre butikker? 

Anonymkode: 88c8d...3b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2025 den 21.58):

Laser. Dyrt, men verdt det. 

Anonymkode: e6cff...43f

Støtter denne, veldig bra! Men det forutsetter at du er en kandidat for laser. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker IPL hårfjerning hjemme. Fungerer veldig bra. Etter noen få ganger bruk har jeg bare behov for å gjenta bruken veldig sjelden for å holde det helt hårløst.

Anonymkode: 9a62c...8c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen får inngrodde hår, fordi de ikke peeler og smører huden. Jeg liker også å vokse. 

Anonymkode: ecb9b...2a2

Ja det følger med litt egeninnsats og.

Hvilken produkter bruker du til etterbehandling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...