Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger denne her, vet ikke helt hvor den hører hjemme.

Vi må altså ha pass i løpet av de neste to månedene. Hva koster ett pass? Og hvor lang tid bruker man på å få et pass?

Jeg har pass fra før, men det er mitt pikenavn som står der, siden jeg fikk det før vi giftet oss.

Er det en enkel måte å få inn det andre navnet, eller må jeg ha helt nytt pass da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Du må sannsynligvis ha nytt pass. Det koster 990 kroner, og tar fra 10-12 dager. Du må levere to godkjente bilder sammen med passøknaden.

Skrevet

Ok, det var da som bare.... Da får det bli nytt pass på oss begge da

Skrevet
Er det en enkel måte å få inn det andre navnet, eller må jeg ha helt nytt pass da?

Hvis passet er maskinlesbart må du ha nytt. Er det sånn "gammelt" håndskrevet, så kan de stemple inn det nye navnet (tror det er det de gjør).

Du finner mer info her.

Skrevet

Ja, jeg har funnet ut at jeg ikke trenger nytt pass. Det jeg har er ikke maskinlesbart. Men mannen trenger pass

Skrevet

Bare husk at noen land krever at passet ditt er maskinlesbart.

Greit å sjekke dette..

Det er bare å ta kontakt på nærmeste politistasjon,- forvaltningsavdelingen. Det er de som styrer med pass.

Skrevet

Enkelte land ville jeg ikke reist til med nytt etternavn ført opp på side 5 eller hvor de skriver det.. Jeg hadde det en stund etter bryllupet selv, men hadde aldri turd å reise til asia feks med det. Steder der det er vanskelig å kommunisere med de "innfødte" og ikke alle er så stødige i engelsk... Jeg hadde ikke tatt sjansen! Men reiste rundt i europa med mitt, det gikk såklart helt fint :)

(og man trenger forresten bare ett bilde til passet, jeg fikk nytt pass for to uker siden og leverte kun et bilde)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...