AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #1 Skrevet 15. desember 2025 Skal ha en vennekveld i jula, og vi skal ha tapas. Noen som har tips til retter man kan lage? Jeg har en del tanker om ting, men alltid spennende å høre om andre pleier ha ting jeg ikke har tenkt på. Gjerne vintips også 😊 Anonymkode: c3a3d...422
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #2 Skrevet 15. desember 2025 Er det tenkt småretter eller spansk tapas? I dag kaller mange småretter for tapas, så svarer ut i fra det. Serranoskinke, bacondadler, spekepølse, noen ulike oster med chutney og kjeks, caprese, spansk tortilla, potetbåter og aioli, hvitløksbrød, kjøttboller i tomatsaus, oliven. Du kan også lage noe som minner om jul. Lefseruller med rødbetsalat og lammerull, kalkunfilet i tynne skiver og waldorfsalat, asiatisk ribbe i skiver. Anonymkode: 76d07...406 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #3 Skrevet 15. desember 2025 Spansk tapas er jo opprinnelig noen skiver, ost eller skinke, som de hadde over vinglassene sine for å holde insekter og støv borte, så tipper det ikke er det ts mener. Jeg bruker å se på menyene til diverse tapasrestauranter for å finne ideer, ts. Denne restauranten har for eksempel mange gode ideer https://www.bakgaarden.com/julebord Anonymkode: e913c...9c7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2025 #4 Skrevet 16. desember 2025 Takk for tips 😊 skal sjekke noen menyer 👍🏻 ts Anonymkode: c3a3d...422 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2025 #5 Skrevet 16. desember 2025 Lag i alle fall skikkelig tapas, eller noe nytt. Ikke det evige norske med bacondadler, kjøttboller, butikkbrød, smakløs skinke og oster. Kroketter med manchego. Solomillo iberico med tomatsaus. Pulpo a la gallega (blekksprut). Gambas al allijo. Anonymkode: 06756...13e 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2025 #6 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 16.12.2025 den 16.48): Lag i alle fall skikkelig tapas, eller noe nytt. Ikke det evige norske med bacondadler, kjøttboller, butikkbrød, smakløs skinke og oster. Kroketter med manchego. Solomillo iberico med tomatsaus. Pulpo a la gallega (blekksprut). Gambas al allijo. Anonymkode: 06756...13e Takk!!! Akkurat sånne tips jeg var ute etter ts Anonymkode: c3a3d...422
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå