Gå til innhold

Tips til tapas

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ha en vennekveld i jula, og vi skal ha tapas. 
Noen som har tips til retter man kan lage? Jeg har en del tanker om ting, men alltid spennende å høre om andre pleier ha ting jeg ikke har tenkt på. 
Gjerne vintips også 😊

Anonymkode: c3a3d...422

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det tenkt småretter eller spansk tapas? I dag kaller mange småretter for tapas, så svarer ut i fra det. 

Serranoskinke, bacondadler, spekepølse, noen ulike oster med chutney og kjeks, caprese, spansk tortilla, potetbåter og aioli, hvitløksbrød, kjøttboller i tomatsaus, oliven. Du kan også lage noe som minner om jul. Lefseruller med rødbetsalat og lammerull, kalkunfilet i tynne skiver og waldorfsalat, asiatisk ribbe i skiver. 

Anonymkode: 76d07...406

• Hjerte 1
Skrevet

Spansk tapas er jo opprinnelig noen skiver, ost eller skinke, som de hadde over vinglassene sine for å holde insekter og støv borte, så tipper det ikke er det ts mener. 

Jeg bruker å se på menyene til diverse tapasrestauranter for å finne ideer, ts. Denne restauranten har for eksempel mange gode ideer https://www.bakgaarden.com/julebord

Anonymkode: e913c...9c7

Skrevet

Takk for tips 😊 skal sjekke noen menyer 👍🏻

ts

• Liker 1
Skrevet

Lag i alle fall skikkelig tapas, eller noe nytt. Ikke det evige norske med bacondadler, kjøttboller, butikkbrød, smakløs skinke og oster. 

Kroketter med manchego. Solomillo iberico med tomatsaus. Pulpo a la gallega (blekksprut). Gambas al allijo. 

Anonymkode: 06756...13e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.12.2025 den 16.48):

Lag i alle fall skikkelig tapas, eller noe nytt. Ikke det evige norske med bacondadler, kjøttboller, butikkbrød, smakløs skinke og oster. 

Kroketter med manchego. Solomillo iberico med tomatsaus. Pulpo a la gallega (blekksprut). Gambas al allijo. 

Anonymkode: 06756...13e

Takk!!! Akkurat sånne tips jeg var ute etter 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...