Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

.. Mange har sikkert vært i forhold der man er mest (eller bare) hos en av partene når man er sammen inntil man ev blir samboere. Når er det da aktuelt å ordne nøkkel til kjæresten??? Eller er ikke det aktuelt før man flytter sammen ordentlig??

Jeg er alltid hos kjæresten min når vi er sammen fordi jeg deler leilighet m en venninne mens han bor alene.

Har i det siste tenkt at det kunne vært kjekt å ha nøkkel til leiligheten hans. Har det innimellom hvis han feks skal opp før meg om mrg, men leverer alltid tilbake. Venter egentlig at han skal spørre om jeg vil ha nøkkel.. vil ikke mase :)

Vi har vært sammen i 3/4 år, så det er jo seriøst dette :)

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Med mine to siste kjærester ville jeg gjerne gi dem nøkler tidlig, av praktiske årsaker. Hadde ikke noe med romantikk/forpliktelser å gjøre i det hele tatt. Men begge to syntes visst at nøkkel var en skummel ting. :ler:

Skrevet (endret)

Min forrige kjæreste fikk nøkler etter noen få uker, av praktiske årsaker. Det angret jeg mye på etterhvert. Min tanke var at han kunne bruke nøklene til å låse seg ut, men han tok det som blankofullmakt til å komme og gå som han ville, og til og med slippe inn kamerater av seg uten å spørre meg først. Det var ikke populært.

Jeg har nettopp fått nøkler til leiligheten til han jeg er sammen med nå, vi har vært sammen et drøyt halvår. Har lånt dem noen ganger før, men da har jeg levert tilbake. Han har ikke fått nøkler til min leilighet, men jeg har prøvd å gi ham det et par ganger, uten at han har syntes at han trenger det (det er alltid han som går først hjemmefra om morgenen). Uansett skal jeg flytte inn til ham nå, så da må jeg jo ha nøkler :)

Endret av Elze
Skrevet

Ganske raskt fikk han nøkler som han alltid leverte tilbake, men etter en stund sa jeg at han kunne beholde dem, siden han var der nesten hele tiden allikevel. Det kommer kanskje litt an på hvor ofte man er hos hverandre?

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Man må jo ikke gi hverandre nøkler. Det holder lenge at den som bor i leiligheten opplyser kjæresten om hvor ekstranøkkelen er, og at hun/han kan ta den og låse seg ut med hvis han/hun står opp senere eller tidligere enn partneren. Og så henger vedkommende den tilbake på plass ved neste anledning.

Slik har jeg gjort det i alle forhold jeg har vært i. Min mor og hennes "kjæreste" gjør det også slik, selv om de har vært sammen i 15 år ;)

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har ikke noe sted jeg kan henge nøkkelen. (bor i blokk) Under dørmatta? For åpentlyst. I sikringsskapet? For åpentlyst. Grave den ned på fast plass i felleshagen? Kanskje det. :ler:

Gjest Gjest_Nigo-san_*
Skrevet

Vi hadde vært sammen et par år, og stort sett alltid i min leilighet, før han fikk nøkkel. DET var en stor greie ja... *mimre mimre* :)

Skjønner godt at du ikke vil mase, initiativet bør på en måte komme fra ham. Men kanskje han er litt treig? Du kan jo hinte om det en gang, det er ikke det samme som å mase!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er av den oppfatning at min leilighet er min, og hans er hans. Jeg ville lånt bort nøkkel hvis han skulle noe spesielt (f.eks. hjelpe meg med noe), men jeg ville nok ikke gitt ut nøkkel "til odel og eie". Det kan man ta når man flytter sammen

Skrevet

hans leilighet, han bør få bestemme når han synes du evt skal få nøkkel.

selv har jeg fått nøkkel etter kort tid og gitt nøkkel etter kort tid, det har kommet helt an på hvordan vi jobber i forhold til hverandre og hvor ofte vi er sammen hjemme hos en av oss.

det å få nøkkel har aldri blitt tatt som noen invitasjon til å bruke leiligheten (verken min eller den andres) som fritt vilt. hadde jeg funnet ham i leiligheten uten at det var planlagt at han skulle være der, så hadde nøkkelen blitt tatt tilbake.

jeg gir ikke nøkkel til min leilighet for at andre skal kunne bruke den som de vil, men fordi det av praktiske årsaker kan være like greit at han har egen nøkkel fremfor å låne og henge tilbake de gangene vi ikke skulle dra/komme samtidig.

jeg HAR reagert på en eks som ble litt vel husvarm i mine øyne.... :sjenert:

måtte presisere at når jeg var bortreist, så skulle IKKE leiligheten min bli brukt av andre nei.

og nei, jeg satte ikke nødvendigvis pris på det om han forsynte seg med hva han ville som han ville i skapene mine til enhver tid.

jeg er litt sær sånn, så lenge jeg betaler for alt her, så er det min leilighet, det bør respekteres.

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg fikk nøkkelen til kjærestens leilighet da vi hadde vært sammen i 6 måneder, men det var fordi jeg skulle være hos han over sommeren...Synes uansett det var veldig koselig at han hadde tenkt på det på forhånd og slipt ny nøkkel til meg. Har den fremdeles på nøkkelknippet selv om han har flytta (svigersøs bor der nå), minner meg bare om hvor søt han er :)

Skrevet

Dette kommer vel veldig an på forholdet, noen ganger tror jeg at man bare må ha nøkler begge to om det skal kunne fungere i praksis med alle daglige gjøremål. Er det slik at man ikke bor fast sammen eller er i en slik fase at man bare er veldig gode venner som sover hos hverandre fra tid til annen, så er det vel ikke nødvendig med nøkkel heller.

Enkelte misbruker dette for alt det er verdt, har selv sett en kompis som betrodde en dame med nøkkel. Hun hadde en kjedelig tendens til å bare stikke innom han etter at hun hadde vært på byen, og dette selv de dagene hvor han skulle på jobb bare noen timer senere.

Skrevet

Jeg fikk nøkkel til leiligheten hans uka etter at vi ble sammen, men det hadde med praktiske hensyn å gjøre (vi bodde på hver vår kant av landet og ingen var interesserte i et avstandsforhold, så jeg flyttet inn).

Skrevet

Det er naturlig når tannbørsten har flytta inn og man begynner å "glemme" og legge igjen ting i den andres leilighet fordi det er praktisk.

Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter her :) Takk for gode svar. Var redd jeg bare kom til å få "dette var da teit å lure på"-svar.

Jeg er hos min kjære 4-5 netter i uka, og nøkkel hengende ute er rimelig uaktuelt da det er snakk om en leilighet i en sentral bydel i Oslo. ;)

Det funker jo som det gjør, men vi har ganske tettpakket program begge to. Han jobber lengre dager enn meg, og derfor hadde det vært kjekt om jeg kunne låse meg inn og lage middag til oss innimellom, feks. Sånn det er nå spiser vi så og si aldri middag sammen i uka...

Og er vi på aktiviteter om kveldene hver for oss må jo jeg alltid tilpasse så han er hjemme først. Har blitt noen ekstra laaange treningsøkter for eksempel...

Men syns det er skummelt skummelt å skulle BE om nøkkel.

Gjest Gjest
Skrevet
Min forrige kjæreste fikk nøkler etter noen få uker, av praktiske årsaker. Det angret jeg mye på etterhvert. Min tanke var at han kunne bruke nøklene til å låse seg ut, men han tok det som blankofullmakt til å  komme og gå som han ville

Samme her, og jeg angret myyye på det.

Da forholdet begynte å slå sprekker og jeg ville være litt for meg selv en stund, var ikke en låst dør noen hindring for han. Han nektet å levere nøkkelen tilbake, så jeg måtte skifte lås.

Det blir lenge til noen får nøkkel hos meg igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...