Gå til innhold

Å bli påvirket av andre som slanker seg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd dette selv, i en relasjon til ei dame. Hun er både lavere enn meg og hun har veid mye mer enn jeg noen gang har gjort. Høyden min er ca. 10 cm høyere enn henne som slanket seg. Hun veide noe på 80-tallet før og er ca. 162 høy. Mens jeg er 172 cm og veide 68 kg i mai i år. Etter at jeg hørte at denne dama slanket seg sinnsykt, fikk sixpack og ble trent, så ble jeg påvirket. Jeg begynte å slanke meg for å være «like god», og gikk ned 11 kg. Veier nå 57 kg. Jeg bare lurer på om slikt er vanlig? Hun som påvirket meg slanket seg jo til ca. 46 kg. Andre som har lignende erfaringer? 

Anonymkode: 4efcf...645

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal jobbe litt med deg selv?

Anonymkode: 42b9e...8f2

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor føler du at du må være like god? 

Og hvorfor føler du at vekten din i sammenligning til andres avgjør hvorvidt du er like god? 

Anonymkode: 7f946...601

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg blir det! Men det er fordi jeg har erfaring med at de som slanker seg blir så sinnsykt selvopptatte og inne i sitt eget hode. Alt dreier seg om mat..

Anonymkode: c42e4...656

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker det som thinspo selv. Why not😅 så lenge det hjelper meg

Anonymkode: bc0b1...697

AnonymBruker
Skrevet

Positiv påvirkning det da.

Du tok deg sammen, slik hun gjorde. 

Man skal la seg påvirke av bedre mennesker.

Anonymkode: 1dec9...961

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Positiv påvirkning det da.

Du tok deg sammen, slik hun gjorde. 

Man skal la seg påvirke av bedre mennesker.

Anonymkode: 1dec9...961

Nå var jeg normalvektig selv, og trengte ikke å gå ned i vekt. Det satt i hodet, veldig rart egentlig. Selv synes jeg kroppen min er grisestygg så tynn jeg ser ut nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor føler du at du må være like god? 

Og hvorfor føler du at vekten din i sammenligning til andres avgjør hvorvidt du er like god? 

Jeg har vel følt at de som er slankest og tynnest er vinnere på en måte. De har klart noe som nesten ingen klarer. Selv om jeg helt ærlig synes at å være for tynn, ser stygt ut. Også på meg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det handler om mye, inspirasjon, konkurranseinstinkt, stahet, viljestyrke, sjalusi, misunnelse, mestring, vise alle andre at jeg er like god og ikke minst motivasjon. 

Noen har mer følelser enn andre, men jeg kjenner at jeg får konkurranseinstinkt, kanskje takket være misunnelse ;) 

Anonymkode: d8dfb...831

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at det handler om mye, inspirasjon, konkurranseinstinkt, stahet, viljestyrke, sjalusi, misunnelse, mestring, vise alle andre at jeg er like god og ikke minst motivasjon. 

Noen har mer følelser enn andre, men jeg kjenner at jeg får konkurranseinstinkt, kanskje takket være misunnelse ;) 

Men jeg nekter å tro at absolutt alle kvinner/ jenter vil bli tynne (stygg-tynne). 

AnonymBruker
Skrevet

Men jeez du er ikke for tynn, slappa 

Anonymkode: bc0b1...697

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

...jeg synes jo ikke akkurat at det er noe å være så fornøyd med? Jeg tenker at det er et tankemønster du vil få det bedre uten? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange blir påvirket av venner som slanker seg, på ulike måter. Opplevde det i vennegjengen da jeg gikk ned 35 kg. Flere (spesielt en venninnegjeng jeg har kjent lenge som alle er store) kom med sure kommentarer f.eks "vi tenker å møtes på kafé og ta en kaffe med noe attåt, men det driver vel ikke du med lenger?" eller "(navnet mitt) skal vel heller trene" da vi hadde avtalt å møtes. Fått høre fra en av de at en av de andre mente at jeg trodde jeg var noe fordi jeg skulle kjøpe nye klær og hadde snappet om en ny kjole jeg kjøpte. Jeg har aldri pratet om kosthold med disse, har slanket meg i stillhet, men ved spørsmål så forteller jeg hva jeg spiser og hvordan jeg trener. De er tydeligvis påvirket av at jeg har slanket meg, men ikke på en positiv måte. 

To kollegaer som også sliter med vekten har dermed blitt inspirert! Og hun ene har gått ned 10 kg allerede og vi deler tips, utfordringer og motivasjon. 

Andre venninner heier på meg, men lar ikke det jeg holder på med påvirke deres liv og vekt. Det har ingenting med dem å gjøre. 

Anonymkode: 92a56...bac

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg blir det! Men det er fordi jeg har erfaring med at de som slanker seg blir så sinnsykt selvopptatte og inne i sitt eget hode. Alt dreier seg om mat..

Anonymkode: c42e4...656

Ingen er så opptatt av vekta mi og at jeg har gått ned som de rundt. Jeg nevner det aldri. De derimot…. Og jeg er dritlei og lurer på hvordan de tenker at det er innafor å kommente andres kropp plutselig bare fordi den er tynn. 

Anonymkode: 85a41...686

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen er så opptatt av vekta mi og at jeg har gått ned som de rundt. Jeg nevner det aldri. De derimot…. Og jeg er dritlei og lurer på hvordan de tenker at det er innafor å kommente andres kropp plutselig bare fordi den er tynn. 

Anonymkode: 85a41...686

De må kommentere at du har blitt tynnere, selv om det er uhøflig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...