Gå til innhold

Ta seg av to barn !

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At noen i det hele tatt bruker den fordi man kan, uten ekstrem gid grunn, er i seg selv skammelig. 

Anonymkode: 7fc18...4bd

Har man sykt barn er det grunn nok. Punktum. 

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nok en av di «udugelige forelderen» som lar far hente og bringe mens jeg er hjemme med lite barn. To eldre søsken. Han kjører forbi når han skal på jobb, og samme vei hjem igjen. Vi har bare en bil, og busstilbudet er begrenset. Jeg begynner så smått å levere nå for å korte ned dagene for di eldste barna, og det er nå jeg som er hjemme når eldre barn er syke. Men når babye var under fem uker gammel så klarte jeg rett og slett ikke å være alene med 3-åringen og babyen. Babyen gråt, jeg stresset, 3-åringen var syk men opp i taket allikevel. Det ble rett og slett for mye for meg og ikke noe hyggelig. Det går heldigvis bedre nå. Å hente barna er et logistikk mareritt med en urutinert baby på slep, men det kommer seg det også. Men ja, hjelper jo ikke med slike kommentarer som mange slenger ut. Di aller fleste prøver jo så godt di kan og vil væra med barna så mye di vil. Vi tar alltid alle dager vi ka fri med barna.

Anonymkode: a3a95...284

• Hjerte 3
Skrevet
Truse-susi skrev (1 minutt siden):

At to må være hjemme? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Svigerinne og svoger måtte være to ved alle måltider og ved bading og legging😂 Så jeg tenker nok som deg ts, at man må kunne takle to barn som én foresatt.

Anonymkode: 8b18c...f46

Og de hadde 1 stk unge altså, men de selv var nesten 40/50 år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At noen i det hele tatt bruker den fordi man kan, uten ekstrem gid grunn, er i seg selv skammelig. 

Enig 

Anonymkode: 1e01a...ff9

Skrevet
Truse-susi skrev (2 minutter siden):

Nei 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

At to må være hjemme? 

Si at mor er i permisjon; da er «jobben» hennes å ivareta baby. Helt innafor at far tar sykt barn dag da. Det er ikke misbruk av systemet. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg fikk kledd på 12 3åringer i barnehagen alene der 1 av de trengte MYE hjelp. Det tok meg 20 minutter. 

Foreldre er generelt uorganiserte fordi de ikke tilbringer nok tid med barna sine. Korona-tiden var helt fantastisk. 

Anonymkode: 08887...e94

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk kledd på 12 3åringer i barnehagen alene der 1 av de trengte MYE hjelp. Det tok meg 20 minutter. 

Foreldre er generelt uorganiserte fordi de ikke tilbringer nok tid med barna sine. Korona-tiden var helt fantastisk. 

Kledd på VINTERTØY dress, votter, lue, mellomlag og fikk dratt dressen over skoene på hver eneste en.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Svigerinne og svoger måtte være to ved alle måltider og ved bading og legging😂 Så jeg tenker nok som deg ts, at man må kunne takle to barn som én foresatt.

Ja vet om de som får besteforeldre til å reise 1.5 time for å levere storesøster i barnehagen når far er borte. For lillebror er så avhengig av puppen at de ikke klarer det til 8 ! Man har frem til 9.30 og må da kunne få med seg 2 barn ut 

Anonymkode: 0a399...4f4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt enig. I Sverige må storesøsken være MYE hjemme når nestemann blir født. Norske foreldre er inkompetente og driver rovdrift på norske barnehager og klager på at barnehagesystemet ikke fungerer. 

Jeg var hjemme i 70 dager i sommerferien med en 3,5-åring og en nyfødt, 3 ukers juleferie, 2 ukers påskeferie etc. Jeg hadde i tillegg nylig fått kreftdiagnose.

Anonymkode: 9f1f3...038

I Norge får vi 8 timer betalt permisjon for å være hjemme med babyen. Resten av døgnet er man somregel to. Om du ikke behøver de 8 timene, så kan du dra på jobb i stedet.

Ikke noe poeng i å være martyrmamma. 

Var ikke far hjemme noen av de 70 dagene i sommerferien? Ingen dager i juleferien og påskeferien? Er du enslig mor med et nyfødt barn, en treåring + kreft? 

Nei, vet du hva. Dette er ikke noe å se opp til. Håper de fleste har en mann og familie som bryr seg. Det er ingen foreldre som har vært så mye alene om barna sine som de nyeste generasjonene. Før hadde man hele storfamilien og lene seg på. 

Det blir for dumt.

Anonymkode: d5422...fcc

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Så heldig det barnet er, som har to så engasjerte foreldre. Hunsker godt den første tiden med barn nummer en. Vi ville ikke gå glipp av et eneste sekund. Fin tid. 

• Liker 3
Skrevet

Man bør selvfølgelig ikke få flere barn enn man klarer å ta seg av alene. Ingen vet hva fremtiden bringer. Da bør man i det minste klare noen dager mutters alene med sine egne barn. Dette gjelder både mødre og fedre. Trodde dette var selvsagt.

Anonymkode: 98872...445

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg var hjemme alene med nyfødt og syk 2-åring og det var forferdelig.

Mannen min hadde begynt i ny jobb som konsulent (selvstendig) og hadde ikke engang fødselspermisjon. Vår eldste hadde hånd-, fot- og munnsyke, greide ikke spise eller sove og skrek hele dagen. Yngste var to uker og hang på puppen. Jeg hadde sovet maksimalt en halvtime i strekk ila natten. Jeg satt og hulket i sofaen mens de skrek fra begge kanter, en uke i strekk.

I etterkant ville jeg ha presset mer på overfor mannen. Det samme gjelder tiden med innkjøring i barnehagen med nyfødt på brystet og en ekstremt utrygg gutt. Når jeg ser tilbake på denne tiden er det litt vondt at jeg var alene om det. Ja jeg «stod i det», men det er jo ingen medalje for det. Og mannen har ikke begrep om hvor tøft det var, og det er også litt ensomt.

Be om hjelp hvis du trenger. 

Anonymkode: 73213...7ce

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg var hjemme alene med nyfødt og syk 2-åring og det var forferdelig.

Mannen min hadde begynt i ny jobb som konsulent (selvstendig) og hadde ikke engang fødselspermisjon. Vår eldste hadde hånd-, fot- og munnsyke, greide ikke spise eller sove og skrek hele dagen. Yngste var to uker og hang på puppen. Jeg hadde sovet maksimalt en halvtime i strekk ila natten. Jeg satt og hulket i sofaen mens de skrek fra begge kanter, en uke i strekk.

I etterkant ville jeg ha presset mer på overfor mannen. Det samme gjelder tiden med innkjøring i barnehagen med nyfødt på brystet og en ekstremt utrygg gutt. Når jeg ser tilbake på denne tiden er det litt vondt at jeg var alene om det. Ja jeg «stod i det», men det er jo ingen medalje for det. Og mannen har ikke begrep om hvor tøft det var, og det er også litt ensomt.

Be om hjelp hvis du trenger. 

Anonymkode: 73213...7ce

Man får ingen medalje, det er helt sant. Man sliter seg ut. Mannen forblir uviten, mens kvinner fortsetter å dra hverandre ned istedenfor å hjelpe hverandre opp.

Denne tråden er enda et eksempel på at kvinner er kvinner verst. Denne tråden er latterliggjøring og mobbing av kvinner AV kvinner. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Amen !!!!!!! Dagens samfunn er helt sykt !!!! Barnehagen har blitt barnepass for ubrukelige foreldre ! Tenk om de som hadde mulighet til å bruke 9-15 gjorde det ( les er i perm, har fri, osv osv ) ville fristilt 1000 av timer i barnehagene landet rundt !!! Om alle udugelige foreldre hadde tatt seg litt i nakken så hadde vi ikke hatt bemanningsproblemer overhodet !!!!  Sluttet du 13 på skolen så henter du ikke gullungen 16.10 ! Og ja det vet jeg mange gjør . Hver eneste dag året rundt . 

I gamledager var det storfamilien og eldre søsken som var barnehagen. Helt ubrukelige foreldre før også. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helt enig. I Sverige må storesøsken være MYE hjemme når nestemann blir født. Norske foreldre er inkompetente og driver rovdrift på norske barnehager og klager på at barnehagesystemet ikke fungerer. 

Jeg var hjemme i 70 dager i sommerferien med en 3,5-åring og en nyfødt, 3 ukers juleferie, 2 ukers påskeferie etc. Jeg hadde i tillegg nylig fått kreftdiagnose.

Anonymkode: 9f1f3...038

Gratulerer til deg.

Jeg sender diplom i posten 🏆🏅📜🎈

Anonymkode: 9dcf2...69a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ser selvfølgelig det er lettere med to voksne og om en spyr må far ta sykedager. Mer skremt over at noen faktisk ikke klarer det . De kan verken levere eller hente når de er hjemme i permisjon! Greit at det er behagelig å la far levere 7.30 og hente 16.30. Men mange klarer det faktisk ikke. Om far er bortreist så må man tilkalle forsterkninger ! Kanskje staten må sponse en aupair i tillegg til full bhg. Plass ? 

De klarer det selvfølgelig om de må. 

Anonymkode: f6bf2...cbc

• Liker 1
Skrevet

Eh du har ikke partner hjemme for å kunne gjøre lekser …

Ikke før etter klokken 17. Oh er det middag og aktiviteter. Så jeg gjøre lekser med barna 80 prosent 

Skrevet

Man bør selvfølgelig ikke få flere barn enn man klarer å ta seg av alene. Ingen vet hva fremtiden bringer. Da bør man i det minste klare noen dager mutters alene med sine egne barn. Dette gjelder både mødre og fedre. Trodde dette var selvsagt.

Anonymkode: 98872...445

Så hva tenkte du vil skal gjøre om man eks har fått 2-3 barn...mor eller far blir syk... kanskje dør... skiller seg....skal man slutte å få barn?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...