Gå til innhold

Ta seg av to barn !

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Juleferie = massiv shaming av småbarnsforeldre. Business as usual på KG.

HVORFOR gidder dere irritere dere over dette? Om det går utover dere personlig så ta det opp med rette instanser, men drit å spre oppgulp på kg.

Småbarnsforeldre som er for lite med barna sine = SHAME

Småbarnsforeldre som er for mye med barnet sitt = SHAME

Kan faen meg aldri gjøre noe riktig.

Anonymkode: 8c9ff...ded

Enig...og hvorfor går alltid barn diskusjon over til barnehagen/ foreldre går hjemme/ Sverige?

Bare vent til romjula...da kommer kg og være fylt opp med...barn som er i barnehagen mens foreldre er hjemme. Hvorfor få barn...det burde vært som i Sverige..bare 2 uker til nå 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På det faktum at norske foreldre bruker barnehagen utover arbeidstidene sine, bruker barnehagen til å ha små barn i "innkjøring" mens far går hjemme og suller på permisjonslønn fra staten, til å ha søsken i barnehagen når mor er hjemme i permisjon "pga baby", sender barna i barnehagen for å spise frokost fordi de ikke selv klarer å ha gode morgenrutiner hjemme, eller som her; sender barna i barnehagen fordi de ikke får til søvn hjemme. Eller foreldre som trener, har fri, går på spa, foreldre med fri i turnus som har barna i barnehagen osv osv osv.

Hadde norske systemet vært som det svenske, med føring av arbeidstimer i uka før, så kunne barnehagen lettere planlagt bemanning ift. sykefravær, de ville sett hvor stor barnegruppen ble, det ville vært en reduksjon i benyttelse av barnehage fordi foreldre som har barn hjemme i permisjon får lov å bruke barnehagen i max antall timer i uka.

Ser du det nå? Eller har du fortsatt benektelsesbrillene på?

Anonymkode: 9f1f3...038

Du kaller dette fakta, men er det ikke egentlig bare synsing og din personlige oppfatning?

Hvor vanlig er det at begge er hjemme? Jeg har mange kolleger med barn og kjenner mange privat også, men har aldri vært borti dette som en problemstilling. Er du sikker på at dette er faktisk er vanlig og dessuten mer vanlig enn før? Og når var egentlig "før"?

Anonymkode: 07c46...44f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mann? Hva snakker du om? Det var jeg som var hjemme i permisjon, og dermed fikk ikke eldstemann lov å gå i barnehagen disse periodene. Hva skulle mannen gjort? Hatt fri i 70 dager i sommerferien når det var jeg som hadde permisjon?

Når du i tillegg akkurat hadde fått en kreftdiagnose, så ja, da burde mannen ta fri. Eventuelt ordne det slik at famile hjelper til og avlaster. Å la en kreftsyk kone sitte alene hjemme med to barn er jo hinsides. 

Anonymkode: f0661...887

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange spurte meg hvordan jeg klarte ting i perioder. Mannen jobbet 2 til 3 uker, så hjemme  7 til 12 dager, så jobb igjen. Og hjemme stod jeg med 2 barn med 1 år i mellom,  fjøs med 24 melkekuer,  kalver, sau og høner.  Ene barnet med epilepsi og et barn som ved sykdom fikk blemmer i munn og ned i halsen og ofte ble innlagt. Ja vi fikk det til å gå. Ja var sliten i perioder når jeg stod i det, når mannen var borte på jobb. Men var jo vi som hadde valgt å få 2 tette og at vi hadde gård. Mannen byttet jobb når yngste ble 4 da følte han at pendler jobb med de utfordringene vi hadde ikke fungerte lenger. 

Men tror og at i dag klarer mange foreldre ikke å gi litt faen. Hvis en skjønner hva en mener: huset behøver ikke være strøkent, en kan lage litt lettvindt middag, og en må ikke ja aktiviteter til ungene hver dag

Anonymkode: 1d135...2db

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to med 20 måneders mellomrom.  Det er absolutt null stress.

Enig med deg ts, mye inkompetente foreldre der ute.

Anonymkode: 77b09...38b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Juleferie = massiv shaming av småbarnsforeldre. Business as usual på KG.

HVORFOR gidder dere irritere dere over dette? Om det går utover dere personlig så ta det opp med rette instanser, men drit å spre oppgulp på kg.

Småbarnsforeldre som er for lite med barna sine = SHAME

Småbarnsforeldre som er for mye med barnet sitt = SHAME

Kan faen meg aldri gjøre noe riktig.

Anonymkode: 8c9ff...ded

Nå vet ikke jeg eksakt hva du mener med det uthevede, men jeg har ingen forståelse for småbarnsforeldre som krever fri hver jul og romjul for at de skal være sammen hele familien, og hverken mor eller far skal gå på jobb. Så ender de barnløse og de med større/voksne barn med å måtte jobbe i stedet, hver jul og romjul.

Anonymkode: 95c6d...c49

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På det faktum at norske foreldre bruker barnehagen utover arbeidstidene sine, bruker barnehagen til å ha små barn i "innkjøring" mens far går hjemme og suller på permisjonslønn fra staten, til å ha søsken i barnehagen når mor er hjemme i permisjon "pga baby", sender barna i barnehagen for å spise frokost fordi de ikke selv klarer å ha gode morgenrutiner hjemme, eller som her; sender barna i barnehagen fordi de ikke får til søvn hjemme. Eller foreldre som trener, har fri, går på spa, foreldre med fri i turnus som har barna i barnehagen osv osv osv.

Hadde norske systemet vært som det svenske, med føring av arbeidstimer i uka før, så kunne barnehagen lettere planlagt bemanning ift. sykefravær, de ville sett hvor stor barnegruppen ble, det ville vært en reduksjon i benyttelse av barnehage fordi foreldre som har barn hjemme i permisjon får lov å bruke barnehagen i max antall timer i uka.

Ser du det nå? Eller har du fortsatt benektelsesbrillene på?

Amen !!!!!!! Dagens samfunn er helt sykt !!!! Barnehagen har blitt barnepass for ubrukelige foreldre ! Tenk om de som hadde mulighet til å bruke 9-15 gjorde det ( les er i perm, har fri, osv osv ) ville fristilt 1000 av timer i barnehagene landet rundt !!! Om alle udugelige foreldre hadde tatt seg litt i nakken så hadde vi ikke hatt bemanningsproblemer overhodet !!!!  Sluttet du 13 på skolen så henter du ikke gullungen 16.10 ! Og ja det vet jeg mange gjør . Hver eneste dag året rundt . 

Anonymkode: 0a399...4f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det mange foreldre (les mødre) har altfor store forventninger og er altfor opptatt med å være så vellykket i alt! Hus, jobb, trening, sosialt liv, barn, barnas prestasjoner osv. Trist samfunn! 

Anonymkode: 072d2...033

Har ikke noe med det å gjøre . De er ikke vant til å ta i et tak og har null empati for egne barn. Deres eget ve og vel kommer alltid først ! Deres behov for hvile, trening og alenetid ! For vi betalar skatt så disse skal få sin dyrebare alenetid og være gode foreldre fra 17-19 . 

Anonymkode: 0a399...4f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Inkompetent mann?? Det er begrenset hva fedre får i permisjon og det burde du faktisk visst. Hva ville din mann gjort? Tatt seg fri hele første året for spille helten som ofrer seg økonomisk for familien?

Da jeg fikk barn så hadde fedre maks 2 uker permisjon. Så jeg gikk hjemme ett år med en 1 åring og en nyfødt. Det var til tider slitsomt, men jeg ville aldri byttet. Jeg hadde gjort det igjen.

Anonymkode: 54c1d...f40

Dummeste jeg har hørt.

Innlegget du siterte var jo et tilsvar til en småbarnsmor med kreftdiagnose. Slike tilfeller finnes det velferdspermisjon for. Har ingenting med vanlig pappapermisjon å gjøre.

Anonymkode: 66acc...34e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det gjorde vi i dag ja. Når arbeidsgiveren ikke bryr seg om ansatte, hvorfor skal mannen min dra på jobb istedenfor å bruke sykt barn-dag som HAN HAR RETT PÅ?

Hadde arbeidsgiveren gitt lønnsøkning og sørget for et trygg arbeidsmiljø, så ville vi kanskje prioritert annerledes 🙃

Anonymkode: e8d5d...ec4

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

… og dette sitter du og bruker tiden din på ved å skrive et eget innlegg om.

DET er (ganske mye mer) sykt skremmende !

Anonymkode: a17f9...cf3

Nei i grunn ikke men du følte deg truffet skjønner jeg

Anonymkode: 1e01a...ff9

AnonymBruker
Skrevet
Truse-susi skrev (3 timer siden):

Handler jo virkelig ikke om å ha i pose og sekk. Hvorfor skal man ikke la andre få bestemme hva som er rett for dem uten at det skal komme noen besserwissere og kalle dem for egoister? 

Det handler om at man kan få innskrenker rettigheter etter hvert fordi det koster samfunnet for mye , å belaste to arbeidsgivere med å være hjemme pga to syke barn eller ett blir for dumt 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (3 timer siden):

Jeg er kronisk syk og innom måtte min mann være hjemme for å hjelpe til...eller vil jeg si at 80 prosent har jeg vært alene med 2 barn og hund siden fleste var født.

Men ser ikke problemet ar begge er hjemme innimellom når barna er syke. Er utrolig deilig å ha to ekstra hender når en ligger å spyr,andre må ha hjelp med lekser etc og hund som må gå tur med.

Men det virker jo som mange her inne tror at 90 prosent av tiden er begge foreldre hjemme hele tiden 

Eh du har ikke partner hjemme for å kunne gjøre lekser …

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. I Sverige må storesøsken være MYE hjemme når nestemann blir født. Norske foreldre er inkompetente og driver rovdrift på norske barnehager og klager på at barnehagesystemet ikke fungerer. 

Jeg var hjemme i 70 dager i sommerferien med en 3,5-åring og en nyfødt, 3 ukers juleferie, 2 ukers påskeferie etc. Jeg hadde i tillegg nylig fått kreftdiagnose.

Flink du er, kan jeg se bilde av medaljen du fikk?

Anonymkode: a9e92...404

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flink du er, kan jeg se bilde av medaljen du fikk?

Anonymkode: a9e92...404

🤦🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Vi er mange aleneforeldre, så det du skriver stemmer ikke. Har også venner som fint er hjemme med baby og større søsken som er syke. Jeg er forsåvidt enig at noen er litt hjelpeløse, men det gjelder ikke majoriteten. KG er bare en liten del av befolkningen og de færreste sitter her inne. 

Anonymkode: 7fc18...4bd

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært alene med 2 barn siden jeg var gravid med yngste. I tillegg fikk den yngste veldig mye sykdommer så jeg hadde netter hvor jeg ikke sov fordi jeg måtte følge opp det syke barnet. 

Uansett. Det meste går fordi det MÅ gå. Det er en reserve der inne i oss uansett hvor syke vi er. 

Jeg er veldig glad for at den perioden er over. 

Anonymkode: f7e3d...d4e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det handler om at man kan få innskrenker rettigheter etter hvert fordi det koster samfunnet for mye , å belaste to arbeidsgivere med å være hjemme pga to syke barn eller ett blir for dumt 

Har du statistikk på hvor hyppig denne goden blir «misbrukt»? Hvis ikke blir det kun antagelser ut ifra egen sannhet/opplevelse som ikke vil være representativt for alle i hele Norge. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Truse-susi skrev (1 minutt siden):

Har du statistikk på hvor hyppig denne goden blir «misbrukt»? Hvis ikke blir det kun antagelser ut ifra egen sannhet/opplevelse som ikke vil være representativt for alle i hele Norge. 

At noen i det hele tatt bruker den fordi man kan, uten ekstrem gid grunn, er i seg selv skammelig. 

Anonymkode: 7fc18...4bd

AnonymBruker
Skrevet

Svigerinne og svoger måtte være to ved alle måltider og ved bading og legging😂 Så jeg tenker nok som deg ts, at man må kunne takle to barn som én foresatt.

Anonymkode: 8b18c...f46

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...