Gå til innhold

Ta seg av to barn !

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en treåring og en baby på 4 mnd hjemme denne uka pga sykdom. Stort sett er jeg alene om begge barna døgnet rundt (syk far). Jeg har verdens enkleste baby, så det går fint. Men så vet jeg at det finnes folk med babyer som man må ta kontinuerlig knebøy med for å få til å sove, og både natt og dag er et helvete. En treåring i svime av 40 i feber på toppen av det, har jeg full forståelse for at man ber mannen være hjemme for.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvem som gidder å få to barn 

• Liker 1
Skrevet
itiswhatitis skrev (13 minutter siden):

Skjønner ikke hvem som gidder å få to barn 

Og du har bare 1? Så kjedelige a. 

• Liker 2
Skrevet
mommyaka skrev (9 minutter siden):

Og du har bare 1? Så kjedelige a. 

🤣🤣👏🏼👏🏼👏🏼

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det handler om at man kan få innskrenker rettigheter etter hvert fordi det koster samfunnet for mye , å belaste to arbeidsgivere med å være hjemme pga to syke barn eller ett blir for dumt 

Anonymkode: 1e01a...ff9

Man har jo fortsatt bare de samme antall dager. Så om man bruker mer enn det man har så må man ut med ubetalt fri. 

Anonymkode: 30e12...888

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Amen !!!!!!! Dagens samfunn er helt sykt !!!! Barnehagen har blitt barnepass for ubrukelige foreldre ! Tenk om de som hadde mulighet til å bruke 9-15 gjorde det ( les er i perm, har fri, osv osv ) ville fristilt 1000 av timer i barnehagene landet rundt !!! Om alle udugelige foreldre hadde tatt seg litt i nakken så hadde vi ikke hatt bemanningsproblemer overhodet !!!!  Sluttet du 13 på skolen så henter du ikke gullungen 16.10 ! Og ja det vet jeg mange gjør . Hver eneste dag året rundt . 

Anonymkode: 0a399...4f4

Vel, hvis du tar deg selv i nakken og slutter å dra alle foreldre under en kam, da har vi kommet langt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man får ingen medalje, det er helt sant. Man sliter seg ut. Mannen forblir uviten, mens kvinner fortsetter å dra hverandre ned istedenfor å hjelpe hverandre opp.

Denne tråden er enda et eksempel på at kvinner er kvinner verst. Denne tråden er latterliggjøring og mobbing av kvinner AV kvinner. 

Anonymkode: d5422...fcc

For noe tull, jeg mener det samme om det er fedre hjemme 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For noe tull, jeg mener det samme om det er fedre hjemme 

Det er jo like ille om du velger å latterliggjøre og mobbe menn også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forventes det at når ett barn er syk, og derfor ikke kan være i barnehagen eller på skolen, at søsken i barnehagen hentes/er hjemme, for å redusere belastningen i barnehagen?

Vi har en lovbestemt rettighet til å ha 10/15 dager med sykt barn. Om det er så stor belastning for kollegaen på arbeidsplassen, om en person er borte - hvordan løses det da om kollegaen er syk og tar ut egenmelding/sykemelding? 

Jeg må bare snakke for meg selv, de få dagene i løpet av permisjonstiden (fire barn), hvor søsken var syke, var det uaktuelt å ikke bruke rettigheten. Spesielt når yngste aldri sov på natten, slik at ett sykt søsken , ville medført ett stk mor i permisjon som da ville hatt 24 timers «våkne» skift. Så vi stod over diplomer & medaljer, og hadde fokus på å være gode partnere, foreldre for alle barna. 

Og jeg «ga» vel tilbake, jeg har vel aldri hatt 100% sykt barn dager hos mine arbeidsgivere, det har vært hjemmekontor med ca 70% av normal arbeidsdag.  Da har det i hvert fall vært uaktuelt å holde friske barn hjemme. 

Anonymkode: 6141f...13c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er jo like ille om du velger å latterliggjøre og mobbe menn også.

Man mobber ikke fordi om man mener det er unødvendig å være to hjemme. Kjenner en pappa som var rimelig irritert på sin samboer fordi hun aldri klarte å være alene med et sykt barn og alltid ringte for å be han komme hjem, du synes det er mobbing altså å si at det er totalt unødvendig å være to hjemme på ett barn?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Man mobber ikke fordi om man mener det er unødvendig å være to hjemme. Kjenner en pappa som var rimelig irritert på sin samboer fordi hun aldri klarte å være alene med et sykt barn og alltid ringte for å be han komme hjem, du synes det er mobbing altså å si at det er totalt unødvendig å være to hjemme på ett barn?

Er ikke debatten to eller flere barn? Hovedinnlegget: 👇

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor er det så mange som ikke klarer å ta seg av to barn samtidig ? Om 3 åringen blir syk må både far og mor være hjemme om det er spedbarn i hus ! Skjønner det kan være mye styr med to alene, men at enkelte faktisk ikke klarer det er sykt skremmende ! 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke debatten to eller flere barn? Hovedinnlegget: 👇

Å flere har skrevet innlegg om at det også gjelder foreldre med ett barn ..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Forventes det at når ett barn er syk, og derfor ikke kan være i barnehagen eller på skolen, at søsken i barnehagen hentes/er hjemme, for å redusere belastningen i barnehagen?

Vi har en lovbestemt rettighet til å ha 10/15 dager med sykt barn. Om det er så stor belastning for kollegaen på arbeidsplassen, om en person er borte - hvordan løses det da om kollegaen er syk og tar ut egenmelding/sykemelding? 

Jeg må bare snakke for meg selv, de få dagene i løpet av permisjonstiden (fire barn), hvor søsken var syke, var det uaktuelt å ikke bruke rettigheten. Spesielt når yngste aldri sov på natten, slik at ett sykt søsken , ville medført ett stk mor i permisjon som da ville hatt 24 timers «våkne» skift. Så vi stod over diplomer & medaljer, og hadde fokus på å være gode partnere, foreldre for alle barna. 

Og jeg «ga» vel tilbake, jeg har vel aldri hatt 100% sykt barn dager hos mine arbeidsgivere, det har vært hjemmekontor med ca 70% av normal arbeidsdag.  Da har det i hvert fall vært uaktuelt å holde friske barn hjemme. 

Anonymkode: 6141f...13c

I følge KG martyrene, må du ha alle barna hjemme, om du selv er hjemme. Også når du er syk. Også om du har kreft.

En martyrmamma trenger ikke søvn. De lever på kjæligheten til barna. Far trenger ikke være hjemme, fordi det holder med én foreldre. Er man mer enn én forelder på barna sine, er man en totalt ubrukelig omsorgsperson. Du må ikke utnytte barnehagen og gi barnehagen dårlig bemanning.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I følge KG martyrene, må du ha alle barna hjemme, om du selv er hjemme. Også når du er syk. Også om du har kreft.

En martyrmamma trenger ikke søvn. De lever på kjæligheten til barna. Far trenger ikke være hjemme, fordi det holder med én foreldre. Er man mer enn én forelder på barna sine, er man en totalt ubrukelig omsorgsperson. Du må ikke utnytte barnehagen og gi barnehagen dårlig bemanning.

Oh lord , noe av det dummeste jeg har lest 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oh lord , noe av det dummeste jeg har lest 

Enig. Hele tråden er dum.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man kan, så hvorfor ikke? Mannen har jo rett på sykt barn-dager. Vi har en veldig krevende baby som skal bli holdt hele tiden. Mye skriking.  Og en 2,5åring. Om eldste er syk så blir mannen hjemme og tar seg av henne. Så lenge vi har sykt barn-dager gjør vi det sånn. Jobb er ikke alt. Familie er faktisk viktigere. 

Anonymkode: b2e4a...0c9

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man kan, så hvorfor ikke? Mannen har jo rett på sykt barn-dager. Vi har en veldig krevende baby som skal bli holdt hele tiden. Mye skriking.  Og en 2,5åring. Om eldste er syk så blir mannen hjemme og tar seg av henne. Så lenge vi har sykt barn-dager gjør vi det sånn. Jobb er ikke alt. Familie er faktisk viktigere. 

Anonymkode: b2e4a...0c9

Da må jo babyen lære at det har søsken. Er jo derfor alt blir så sabla vanskelig for man velger alltid den letteste løsningen. Om mor vier hele sitt liv til ny baby blir det sånn 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har klart å ta meg av en 3 mnd og en 2 åring med omgangssyke en uke helt alene hele døgnet og vi mer eller mindre bodde på badet, og  noen måneder senere begge med høy feber, begge gangene var mannen på jobbreise. Vi bodde 100 mil unna all familie så det var bare å brette opp ermene og fikse selv. Slitsomt, helt klart, uoverkommelig nei. Holdt jeg meg frisk selv, absolutt ikke. 

I tillegg hadde jeg til vanlig eldste i svensk barnehage med kun 15 timer og syntes det var helt greit. Jeg synes mange mødre har liten kapasitet. 

Jeg visste at med to stk med kun 2 år mellom så ville sånt oppstå. Det skjedde aldri at vi beggevar hjemme samtidig, kunne være vi delte dagen så ene jobbet formiddag og den andre ettermiddag så begge var litt hjemme sa me dag, men aldri samtidig. 

Anonymkode: a0ecf...cfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

I tillegg hadde jeg til vanlig eldste i svensk barnehage med kun 15 timer og syntes det var helt greit. Jeg synes mange mødre har liten kapasitet. 

Jeg visste at med to stk med kun 2 år mellom så ville sånt oppstå. Det skjedde aldri at vi beggevar hjemme samtidig, kunne være vi delte dagen så ene jobbet formiddag og den andre ettermiddag så begge var litt hjemme sa me dag, men aldri samtidig. 

Anonymkode: a0ecf...cfa

Hva syns du om fedre? Er det ofte syke fedre er hjemme alene i dagesvis med flere syke barn? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Da må jo babyen lære at det har søsken. Er jo derfor alt blir så sabla vanskelig for man velger alltid den letteste løsningen. Om mor vier hele sitt liv til ny baby blir det sånn 

Men den første babyen trenger ikke lære dette? Baby nummer en kan få et helt år alene med mamma. Småsøsken må bare bli vant med å være andre plass. Storesøsken må også si fra seg sitt sosiale liv for å være hjemme å se på at mamma steller med den nye babyen. Vinn vinn! Alle har det like kjipt 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...