AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Hvorfor er det så mange som ikke klarer å ta seg av to barn samtidig ? Om 3 åringen blir syk må både far og mor være hjemme om det er spedbarn i hus ! Skjønner det kan være mye styr med to alene, men at enkelte faktisk ikke klarer det er sykt skremmende ! Anonymkode: 0a399...4f4 3 6
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden … og dette sitter du og bruker tiden din på ved å skrive et eget innlegg om. DET er (ganske mye mer) sykt skremmende ! Anonymkode: a17f9...cf3 5
atropos Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Klarer og klarer… Det kan jo hende at de ønsker å separere det syke barnet og spedbarnet slik så spedbarnet ikke blir sykt? 8
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Det handler vel ikke om og ikke klare det, men å velge det som er best for alle parter. Det skulle bare mangle om min mann ikke brukte sykt barn dager og hjalp til om han hadde flere igjen. Vi har ingenting å vinne på å være så utrolig tapper og stå i dritten alene. Anonymkode: f0661...887 8 4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor er det så mange som ikke klarer å ta seg av to barn samtidig ? Om 3 åringen blir syk må både far og mor være hjemme om det er spedbarn i hus ! Skjønner det kan være mye styr med to alene, men at enkelte faktisk ikke klarer det er sykt skremmende ! Anonymkode: 0a399...4f4 Helt enig. I Sverige må storesøsken være MYE hjemme når nestemann blir født. Norske foreldre er inkompetente og driver rovdrift på norske barnehager og klager på at barnehagesystemet ikke fungerer. Jeg var hjemme i 70 dager i sommerferien med en 3,5-åring og en nyfødt, 3 ukers juleferie, 2 ukers påskeferie etc. Jeg hadde i tillegg nylig fått kreftdiagnose. Anonymkode: 9f1f3...038 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor er det så mange som ikke klarer å ta seg av to barn samtidig ? Om 3 åringen blir syk må både far og mor være hjemme om det er spedbarn i hus ! Skjønner det kan være mye styr med to alene, men at enkelte faktisk ikke klarer det er sykt skremmende ! Anonymkode: 0a399...4f4 Jeg tenker det kommer veldig an på situasjonen. Man skal ikke være så rask på å dømme, det kan være mye man står i som man ikke utbroderer til hvermannsen. Jeg har stort sett tatt ansvar for barna alene når de er syke, men det har skjedd noen ganger at far har måtte komme hjem fra jobb med både et og to barn hjemme. Da har det vært snakk om sykdom som krever legevakt eller innleggelse, og en periode måtte far være hjemme for å ivareta baby fordi jeg rett å slett ikke var i stand til å være alene. Også er det forskjell på å ha barn som i utgangspunktet er friske og får en luftveisinfeksjon eller omgangssyke nå og da, og det å ha barn med spesielle behov, kroniske sykdommer osv som faktisk krever mer av deg HELE TIDEN. Anonymkode: ec3c5...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var hjemme i 70 dager i sommerferien med en 3,5-åring og en nyfødt, 3 ukers juleferie, 2 ukers påskeferie etc. Jeg hadde i tillegg nylig fått kreftdiagnose. Anonymkode: 9f1f3...038 Vil du ha skryt for å ha valgt en inkompetent mann? Min mann hadde aldri gjort noe slikt mot meg. Anonymkode: f0661...887 5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Jeg tenker som deg altså.. at det er så mange hjelpesløse foreldre.. Anonymkode: 54530...ad9 4
Uanonym bruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden Jeg var hjemme med mine to eldste (1,5 års mellomrom) da de var små, og klarte det helt fint, fordi det ble det som var normalen for meg. Tror det er lurt å øve seg på å ta seg av begge/alle barna man har alene innimellom. Alle friske voksne klarer det. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden Ser selvfølgelig det er lettere med to voksne og om en spyr må far ta sykedager. Mer skremt over at noen faktisk ikke klarer det . De kan verken levere eller hente når de er hjemme i permisjon! Greit at det er behagelig å la far levere 7.30 og hente 16.30. Men mange klarer det faktisk ikke. Om far er bortreist så må man tilkalle forsterkninger ! Kanskje staten må sponse en aupair i tillegg til full bhg. Plass ? Anonymkode: 0a399...4f4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden Har faktisk en venninne som har måttet gi bort hunden for hun kan jo ikke ha den og et barn samtidig når far har vakter. Hun får ikke til å kle på en unge og samtidig få med seg en hund. Jeg blir sjokka Anonymkode: 0a399...4f4 1 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vil du ha skryt for å ha valgt en inkompetent mann? Min mann hadde aldri gjort noe slikt mot meg. Anonymkode: f0661...887 Inkompetent mann?? Det er begrenset hva fedre får i permisjon og det burde du faktisk visst. Hva ville din mann gjort? Tatt seg fri hele første året for spille helten som ofrer seg økonomisk for familien? Da jeg fikk barn så hadde fedre maks 2 uker permisjon. Så jeg gikk hjemme ett år med en 1 åring og en nyfødt. Det var til tider slitsomt, men jeg ville aldri byttet. Jeg hadde gjort det igjen. Anonymkode: 54c1d...f40 1 4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden Har lagt merke til det samme. Det går nedover med både arbeidskapasitet og arbeidsmoral her i landet, og mange unge mennesker er fullstendig hjelpeløse. Klarer ikke noe mer enn de absolutt må. Anonymkode: 98872...445 1 5
DesmondMiles Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Helt enig. I Sverige må storesøsken være MYE hjemme når nestemann blir født. Norske foreldre er inkompetente og driver rovdrift på norske barnehager og klager på at barnehagesystemet ikke fungerer. Jeg var hjemme i 70 dager i sommerferien med en 3,5-åring og en nyfødt, 3 ukers juleferie, 2 ukers påskeferie etc. Jeg hadde i tillegg nylig fått kreftdiagnose. Anonymkode: 9f1f3...038 Kanskje hadde du bare en arm, et bein og måtte gå tur med fire sultne ulver hver dag også? 🙂 5
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden Vet du at de ikke "klarer" det da? Vet du at de MÅ være hjemme begge to? Eller kan det tenkes at de helt fint hadde klart det, om de hadde måttet, men at de *velger* å være hjemme begge to, for å gjøre det kjekkere for både foreldre og barn? Jeg har to barn, og jeg har vært helt alene med begge to, når begge ungene OG jeg hadde 39+ i feber. Klarte jeg det? Jepp! Men om jeg hadde hatt muligheten til å ha mannen hjemme, hadde jeg da valgt å gjøre det? Jepp! Det er fryktelig mange som har fleksibilitet og mulighet til å avlaste hverandre når det er sykdom, og som da altså *velger* å gjøre dette. Ikke fordi de ikke klarer, men fordi de velger det som gir dem en bedre hverdag. Og så sitter man da gjerne og jobber om kvelden etter at sykdommen er over, for å jobbe inn tiden. Anonymkode: 59972...84b 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Helt enig. I Sverige må storesøsken være MYE hjemme når nestemann blir født. Norske foreldre er inkompetente og driver rovdrift på norske barnehager og klager på at barnehagesystemet ikke fungerer. Jeg var hjemme i 70 dager i sommerferien med en 3,5-åring og en nyfødt, 3 ukers juleferie, 2 ukers påskeferie etc. Jeg hadde i tillegg nylig fått kreftdiagnose. Anonymkode: 9f1f3...038 Gratulerer. Ønsker du diplom? Anonymkode: dc996...eaa 8
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvorfor er det så mange som ikke klarer å ta seg av to barn samtidig ? Om 3 åringen blir syk må både far og mor være hjemme om det er spedbarn i hus ! Skjønner det kan være mye styr med to alene, men at enkelte faktisk ikke klarer det er sykt skremmende ! Anonymkode: 0a399...4f4 Hadde flere tette hjemme samtidig mens far jobbet vekke noen uker i strekk. Ingen hjelp fra andre. Fra ingen søvn,sykdom og annet. Tungt når det står på, men du gjør jo det du må. Leser stafig vekk her folk som vil sende ene barnet i bhg for det ikke vil sove på dagen så slitesomt og da er det 2 foreldre. Eller om det er andre ting. Men vi er alle bygd ulikt! Noen har barnepass hver helg og klager for det! Anonymkode: 97855...623
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): … og dette sitter du og bruker tiden din på ved å skrive et eget innlegg om. DET er (ganske mye mer) sykt skremmende ! Anonymkode: a17f9...cf3 Ja, men det er jo sant! Vi opplever dette ofte på jobb, og det går utover kolleger! Folk blir mer og mer hjelpesløse, dessverre! Anonymkode: 072d2...033 3 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har lagt merke til det samme. Det går nedover med både arbeidskapasitet og arbeidsmoral her i landet, og mange unge mennesker er fullstendig hjelpeløse. Klarer ikke noe mer enn de absolutt må. Anonymkode: 98872...445 Signerer denne. De klarer ikke å ha ferie alene med barna heller. Min mann og jeg la feriene våre etter hverandre to kalenderår på rad hver gang vi fikk barn og fikk dermed 5 ekstra måneder med full betaling til hvert barn. Da gikk en av oss hjemme med full lønn til ungen var 18 mnd og klare for bhg start. Mens dagens småbarnsforeldre får hysterisk panikk dersom de ikke får holde hender med partneren hver eneste feriedag, og sutrer og tuter fordi ungen "må" starte i bhg 12 mnd gammel. Anonymkode: eb440...bb6 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden Her sendes de fort inbhg, de kan verken gå eller snakke. Mens mor er hjemme med neste mann. Hvorfor ikke begge samtidig hjemme? De er så liten... Anonymkode: 97855...623 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå