Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet vernepleier og har jobbet flere år på sykehjem. Det er en tøff jobb, men det som slet meg ut var turnus. Begynt å tenke på barnehage, men får antagelig ikke jobb der som vernepleier muligens ansatt som noe annet evt.? Leser her inne og hører så mye om at det er grusomt å jobbe i barnehage. Jeg kan likevel ikke se at det er noe mer slitsomt enn å jobbe på sykehjem. 

Tenker det heller er lettere på mange måter. Slipper turnus, medisiner og oppfølging av det (hvert fall i mye mindre grad), sårstell, tunge løft, mye utagering (ja det er det for barn, men det blir jo noe annet..), oppfølging av syke, akutte situasjoner med død, innleggelser, veldig mye stell. Har barn selv og å skifte bleie på noen barn i løpet av en dag føler jeg ikke er særlig stell i forhold til hel dusj, sengeskift, stell i seng og ellers tøffe løft. 

Lav bemanning, mye ansvar, dårlig tid og for få hender er jeg vant til. 

Jeg vet ikke. Noen som har jobbet begge plasser? Mye mulig jeg ikke er relevant til å jobbe i noe barnehage uansett, men hadde sett på det som en forfriskning og jobbe med noen i starten av livet. 

Anonymkode: e0e9f...e45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vernepleier her. Kun erfaring med sykehjem. Det sies jo mye om begge yrkene. Men jeg synes sykehjem er ganske grusomt i perioder. Og verre skal det bli. Høres ut som du kanskje er mer interessert i barn? Engasjement/interesse er jo også en viktig faktor. Så kommer det jo an på hvordan helsa di er, og hva du synes er mest belastende. Takler du mye lyder/støy som det er i barnehage, f.eks. Kanskje dagjobb er gull verd for deg, hvis du er lei av turnus? 

Anonymkode: 07e73...82f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...