Bokormsen Skrevet 18. desember #21 Skrevet 18. desember Merket alderen første gang da jeg var 27. Fikk noen småvondter og begynte å merke mange år med styrketrening. Gikk over til kondisjon og hadde veldig god helse til 37 år da jeg fikk en liten skade og begynte med styrketrening igjen. Merket at jeg måtte ta det ekstremt rolig i starten, hadde blitt svak av bare løping. Etter et år med styrke og litt mindre løping (kun HIT intervaller) er jeg nesten lite sterk og rask som da jeg var 27, vil anslå ca 5% tap av løpshastighet og styrke. Som andre har sagt så er det restitusjon det går på. Man kan ikke lenger bare hive seg ut på en tre timers løpetur i marka om man skal kunne følge ukas treningsprogram, leke med barna og sykle til jobb. Før kunne jeg trene hver dag pluss sykle raskt til og fra jobb, nå er det 3 ganger i uka høy intensitet og kort varighet, og både styrke og kondisjon og jeg trener for helse og velvære.
AnonymBruker Skrevet 18. desember #22 Skrevet 18. desember Jeg er samme alder og har aldri trent. Merker ingen forskjell fra jeg var tenåring jeg heller. Anonymkode: 00361...7ad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå